גפני: "לא סולחים לביבי, אך מעולם לא הלכנו עם השמאל"

קואליציית הימין מתגבשת באופן הצהרתי: אחרי נתניהו, בנט, ליברמן ודרעי, גם הרוח מכיוונו של גפני נושבת ימינה • נמנע מהצהרה: "קיבלנו החלטה שלא להכריז מראש במי נתמוך לראשות הממשלה" • בעניין ייצוג הנשים: "נשים החרדיות אינן מעוניינות להיבחר לכנסת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקלפיות טרם נפתחו ובכירי המפלגות כבר מרכיבים ממשלה ובוחרים תיקים. בתחילת השבוע יצא ראה"מ בהכרזה כי לא ירכיב ממשלה עם מפלגות השמאל "מפני שתהום אידיאולוגית פעורה כיום בין הליכוד לבין בוז׳י וציפי".

הצהרת הכוונות של נתניהו ממוצבת לממשלת ימין עם הבטחה ל'בית היהודי' "השותפים הטבעיים שלנו" שיישבו בממשלה, אולם השר בנט כלל אינו משוכנע באמיתות ההצהרות ובמבט ריאלי שנועד להמריץ את פעיליו אמר, כי "אם נהיה קטנים, נישאר באופוזיציה ונתניהו יקים ממשלה עם השמאל".

גם 'השותף הטבעי' הבא, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הבטיח כי "לעולם לא נהיה שותפים לממשלת שמאל", אמירה המקצינה את הכרזתו כי לא ישב בממשלה עם מרצ. קיים סיכוי סביר כי בשלב זה קיימות הבנות ראשוניות מאחורי הקלעים להקמת ממשלת ימין, הבנות אליהן מצטרף גם יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לחדשות וואלה, שם אמר כי לאחר הצהרתו של ליברמן אין להרצוג סיכוי להרכיב ממשלה, ולכן נטייתו הטבעית היא להצטרף לממשלת ימין, אם כי לא הוחלט על כך באופן סופי ותישקל האפשרות להמלצה על ממשלת אחדות.

המוקש האחרון להצטרפות חרדית לקואליציה ימנית בהנהגת ביבי, טעון את סליחתן של המפלגות החרדיות לנתניהו אשר בעט בהם בממשלה הקודמת. אבן נגף זו הוסרה ע"י יו"ר דגה"ת ח"כ משה גפני, שבבתשובה לשאלה אודות הסיכוי שיהדות התורה תשב בממשלתו של יצחק הרצוג, ענה כי אמנם איננו סולחים לנתניהו ואכן היה שיתוף פעולה הדוק של החרדים עם הרצוג בישיבתם המשותפת באופוזיציה, אולם נתקשה לשבת בממשלת שמאל מפני שהשקפת עולמנו רחוקה מאוד מהשקפותיהן של העבודה ומרצ. "על אף המשיכה הטבעית ימינה, ההחלטה כאן מורכבת" אמר גפני. כשאר עמיתיו בפוליטיקה החרדית, אמר גפני כי משיקולים אסטרטגיים ההכרעה תפורסם רק לאחר הבחירות.

קרא עוד:

[postim]

גפני התארח אמש במערכת 'הארץ' בת"א, שם השיב לשאלות שהועלו בפניו באמצעות גולשי האתר. בתשובה לשאלה על חרם אפשרי נגד כניסתו של יאיר לפיד לקואליציה הבאה, השיב גפני: "אני חושב שהוא לא מתאים להיות בכלל איש ציבור, אלא איש תקשורת", גם בהקשר זה אמר גפני כי ההחלטות בדברים האלה יתקבלו רק לאחר הבחירות. יו"ר דגל התורה הוסיף כי גם למפלגת הבית היהודי היה חלק לא מבוטל בהדרת החרדים בממשלה הנוכחית, ומצד שני ישנם גורמים מתונים יותר ביש עתיד, כך שמוקדם עדיין מכדי לקבוע.

נתניהו בקונגרס 3"צריך לשמור על היחסים עם ארה"ב". נאום נתניהו בקונגרס

בעניין התהליך המדיני, אמר כי הוא בעד קידום התהליך המדיני ואינו תומך בהשארת המצב כפי שהוא. "צריך לעשות זאת בזהירות ובשכל. בהלכה ידוע ש'עשו שונא ליעקב', אבל אנחנו גם לא רוצים ש'לנצח תאכל חרב', ולכן צריך לעשות מאמצים בזהירות ולאט לאט. הוא הוסיף כי כל מהלך מדיני צריך להיעשות יחד עם ארה"ב, "לא להשאיר את המצב כך שאנחנו מבודדים לחלוטין. יש לנו חסד גדול מאוד מהקדוש ברוך הוא שארה"ב היא ידידה שלנו, וצריך לשמור על היחסים האלה", אמר, בכוונו לסוגיית נאום נתניהו בקונגרס האמריקני, המעורר זעם גדול בבית הלבן.

"אסכים להתמנות לשר האוצר, רק אם האלטרנטיבה תהיה מינויו של לפיד לתפקיד"

משה גפני תקף במילים חריפות את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, "לא מבין מהחיים שלו בכלכלה ועשה נזק למדינה", ואת יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, "אין מפלגה יותר סקטוריאלית מאשר מפלגת הבית היהודי. הכל לקחו רק להם. זה היה פשוט חטוף ואכול בלי דין ובלי דיין, לפגוע בכל מי שלא שייך לקליקה הזו".

בתגובה לקריאה בתקשורת למינויו כשר האוצר בממשלה הבאה, ענה כי יסכים להתמנות לתפקיד רק אם האלטרנטיבה תהיה לפיד, מפני שחזרתו של לפיד למשרד האוצר תהיה התאבדות ציבורית. בכל מקרה, יהדות התורה מקווה לקבל בבחירות שמונה מנדטים, ואלו אינם מספיקים כדי לדרוש את תיק האוצר. גפני הוסיף כי לתפיסתו "שר האוצר צריך להיות ממפלגת השלטון. לא יתכן שלראש הממשלה ולשר האוצר יהיו אג'נדות שונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture