אהרונוביץ': "בנט מדבר על גנבים? הוא שר הכלכלה, שידאג להם לתעסוקה"

אהרונוביץ' הגיב לדבריו של יו"ר הבית היהודי שלשום על ריבוי הגנבות באזורים הערביים • "הכל ספינים, לייקים ופופוליזם" • על דרישת הבית היהודי למנות את איילת שקד לתפקיד השרה לביטחון הפנים: התפקיד רגיש, היא לא מתאימה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
"תחזור למטוס בצלאל": מתקפה חסרת תקדים בבריטניה נגד סמוטריץ'
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
"המשך אפליה ופגיעה מכוונת במגזר החרדי": התגובות לתוכנית האטומה

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' סייר היום בעיירה הבדואית חורה שבנגב, אשר 8 מתושבותיו נהרגו לפני כשבועיים בתאונה ליד צומת להבים, ונפגש עם ראש המועצה המקומית ועם נציגי משפחות ההרוגות. אהרונוביץ' התייחס לדבריו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שלשום, אודות ריבוי הגנבות באזורים הערביים, וכינה אותה "אמירה לא מוצלחת" ופופוליסטית.

בנט נאם שלשום בפני כאלף תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ, אשר יצביעו בבחירות הקרובות לראשונה בחייהם. יו"ר הבית היהודי אמר בנאומו כי היהודים בנגב אינם מרגישים תחושת ביטחון בגלל מכת הגנבות של הבדואים. “אי אפשר לטייל בנגב ולהשאיר את הרכב לבד מבלי לחזור ולראות שהוא נפרץ”, והוסיף כי יהודי אינו יכול להיכנס לעיר ערבית מבלי להיפגע. דבריו של בנט עוררו זעם בקהל, אשר כלל גם תלמידים ערביים ופעילי שמאל רבים, ותלמידים רבים עזבו את האולם במחאה.

אהרונוביץ' דחה בתוקף את דבריו של בנט, אשר האשים את מדיניות משטרת ישראל כאחראית למצב, ותלה את האשמה במשרד הכלכלה ובחוסר דאגתו לתעסוקה במגזר הערבי, מה שגורר אבטלה גואה ועליה בפשיעה. "במגזר הערבי נוספו מאות שוטרים ונוספו תחנות משטרה. הבעיה לא באכיפת החוק אלא במשרדי הממשלה. אותו שר כלכלה שמדבר על גנבים, שייתן לבני הנוער תעסוקה, תשתיות וחינוך כדי שלא יגיעו למקומות האלה. מי שחושב שלא יהיו גנבים או פורצים מעלה טענות חסרות שחר.

השר לביטחון הפנים תקף בחריפות את ההכללה שהשתמש בה בנט כלפי המגזר הערבי כולו. "יש גם פורצים וגנבים יהודים. אי אפשר למתג אזור ואנשים מסוימים. הכל זה פופוליזם וספינים להשיג עוד כמה קולות לבחירות שבדרך".

"מעריך את שקד, אבל היא לא מתאימה לתפקיד המורכב"

בהתייחסו לדרישת 'הבית היהודי' למנות את בכירת המפלגה ח"כ איילת שקד לתפקיד השרה לביטחון הפנים בממשלה הבאה, כדי לייעל לטענתם את המלחמה בפשיעה הלאומנית ואת האכיפה במגזר הערבי, אמר אהרונוביץ' כי התפקיד בו הוא מכהן כיום הנו מאוד רגיש וקשה והביע את תקוותו שבבוא היום ימונה האדם המתאים או המתאימה ביותר. הוא רמז כי לדעתו שקד אינה מתאימה לתפקיד: "אני מעריך את איילת שקד באופן אישי. אבל נעלי השר לביטחון פנים גדולות מאוד, רגישות ומורכבות. אאחל הצלחה למי שייבחר, איילת או מישהו אחר". הוא טען עוד כי גם דרישה זו היא פופוליסטית ונועדה כדי לגרוף קולות.

אהרונוביץ' הודיע לפני מספר שבועות על פרישתו מהפוליטיקה לאחר כ-9 שנים בכנסת, אשר בשש מתוכן כיהן כשר לביטחון הפנים. במערכת הפוליטית מעריכים כי פרישתו באה מפני שסר חינו בעיני יו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן, וכי בכל מקרה הוא לא היה משובץ ברשימת ישראל ביתנו לכנסת הבאה.

מהבית היהודי נמסר בתגובה, כי "איילת שקד תהיה השרה לביטחון פנים ותשיב את הביטחון האישי לרחובות ישראל חרף המתקפות הפרועות נגדה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture