נתניהו: "תמיד היו מחלוקות בין ראשי ממשלה בישראל לבין נשיאים אמריקנים"

ראש הממשלה מצדיק את הנאום ואת העיתוי: "לא מדובר כאן במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה" • הרצוג: "המחדלים של נתניהו הפכו את איראן למדינת סף גרעינית" • הנרי קיסינג'ר מזהיר כי התנהלות אובמה פותחת מרוץ לחימוש גרעיני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעוד המעצמות קרבות לחתימה על הסכם מסגרת עם איראן, משמיע ראש הממשלה התנגדות תקיפה ואומר כי "לישראל יש מחלוקת רצינית עם הממשל האמריקני ועם יתר המעצמות על ההצעה שנמסרה לאיראן".

בימים האחרונים גוברת המתיחות המדינית בין סנטורים דמוקרטים לנתניהו בשל כוונתו לנאום בקונגרס נגד מדיניות הנשיא האמריקני, עשרה סנטורים כבר הודיעו כי יעדרו מהדיון, ועצומה מרכזית בקרב יהודי ארה"ב קוראת לנתניהו לוותר על נאומו בקונגרס.

אחרי הצהרתו הסופית של נתניהו כי לא יחזור בו מכוונתו להציג בפני הקונגרס, מחזק ראש הממשלה את צעדו השנוי במחלוקת ומבהיר כי אין מדובר כאן ביריבות אישית בינו לבין הנשיא אובמה. מנקודת מבטו של ראש הממשלה, המחלוקות בין ממשלות ישראל לבין הממשלים האמריקנים הן תמיד על הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחון ישראל.

קרא עוד:

[postim]

נתניהו הזכיר כי בן גוריון החליט על הכרזת הקמת מדינת ישראל מול התנגדות תקיפה של מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג'ורג' מרשל. כך גם ההחלטה של ראש הממשלה לוי אשכול לפתיחת מלחמת ששת הימים, ההחלטה של בגין להשמיד את הכור הגרעיני בעיראק והחלטתו של שרון להמשיך במבצע חומת מגן. כל ההחלטות הללו נתקלו בהתנגדות נמרצת מהממשלים אמריקניים שכיהנו באותה עת. "אף אחת מהמחלוקות הללו לא הובילה לקרע ביחסים בין ישראל לארה"ב", טען ראש הממשלה, "להפך, במהלך הזמן, היחסים שלנו נעשו חזקים יותר".

הרצוג: "ביבי נכשל בטיפול באיראן"

עם הירידה בסקרים, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג עולה מדרגה בהתבטאויותיו נגד יריבו העיקרי, ראש הממשלה נתניהו. הרצוג אמר היום כי נתניהו נכשל בטיפול באיראן, אשר הפכה למדינת סף גרעינית רק בגלל מחדליו, ועכשיו בייאושו הוא מוכן לחרב את היחסים עם הממשל האמריקני רק כדי לנאום נאום חסר חשיבות.

נתניהו באום. עיבוד תמונה בוזי הרצוג מחדשות 2נתניהו בנאום הגרעין באו"ם, מנקודת מבטו של הרצוג

במפגש עם תלמידים בבאר שבע אמר היום הרצוג, כי המשימה הראשונה שלו כראש הממשלה תהיה לשקם ולהעצים את יחסי ישראל וארצות הברית. "כשאתם תתגייסו לצבא אני לא רוצה לשמוע שאין שכפ"צים במחסנים, כשאתם תקימו חברת הייטק אני לא רוצה לשמוע שמשקיעים זרים מסרבים להשקיע ברעיונות המדהימים שלכם", הצהיר הרצוג. הוא הוסיף והבטיח כי יעשה הכל, יחד עם שותפתו ציפי לבני, כדי למנוע מישראל את הבידוד המדיני.

קיסינג'ר מזהיר מפני ההסכם המתגבש בין איראן למעצמות

מזכיר המדינה האמריקני לשעבר הנרי קיסינג'ר, אשר אך לפני מספר ימים הוכתר על ידי אנשי אקדמיה ומומחים ליחסים בינלאומיים בארצות הברית כ'מזכיר המדינה הטוב ביותר בחמישים השנים האחרונות'. מתייחס בשלילה מוחלטת לפרסומים אודות ההסכם המתרקם והולך בין איראן לשש המעצמות. קיסינג'ר הישיש אמר ל'וול סטריט ז'ורנל' כי הוא מודאג מאוד מכך שממשל אובמה זנח את תפקידו העיקרי במשא ומתן, שהוא למנוע מאיראן את היכולת להעשיר אורניום ולהחזיק ברשותה אלפי צנטריפוגות.

קיסינג'ר נימק את התנגדותו להסכם, ואמר כי אם תקבל איראן הכשר מארצות הברית ומהקהילה הבינלאומית להפוך למדינת סף גרעינית, דבר לא ימנע את שכנותיה למזרח התיכון להתחמש אף הן ולהגיע למרחק של שנה מיכולת גרעינית מבצעית. "ממשל אובמה עלול להוביל לעידן חדש של הפצת נשק גרעיני בעולם", אמר. הוא הסביר כי המצב בעולם היום שונה מאוד מתקופת המלחמה הקרה, "עולם עם מדינות גרעיניות רבות, כולל כמה עם דחפים דתיים מהפכניים או שאיפות להגמוניה, הוא מקום מסוכן מאוד". דברי קיסינג'ר.

בישראל ובמדינות המזרח התיכון הערביות-סוניות, כמצרים, סעודיה ובחריין, עוקבים בינתיים בדאגה רבה אחר ההסכם אשר אמור להיחתם עד לסוף חודש מרץ. גם הקונגרס האמריקני ברובו מתנגד להסכם, אשר לדעת רבים הינו טעות אסטרטגית חמורה של ממשל אובמה ובעלות בריתו, המצטיירים כלהוטים להגיע להסכם בכל מחיר. ראש הממשלה נתניהו מתנגד פומבית להסכם, וטוען כי הוא למעשה כניעה מערבית לרפובליקה האיסלאמית, השואפת להשמיד את ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture