בני ברק: איך מתכוננים העירייה והמשטרה לחג הפורים?

עיריית בני ברק בשיתוף משטרת ישראל נערכים לקראת חג הפורים והחגיגות בעיר • הרבנים הגאונים, הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ שליט"א: למנוע מהילדים שימוש בנפצים. יש להישמע לכוחות המשטרה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב

בדיון שהתקיים בין ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, לבין קציני משטרה לגביי ההיערכות לקראת חג הפורים, סוכם כי בהתאם למידע וללקחי העבר, תתוגבר אכיפת המשטרה בעיר בימי החג.

קרא עוד:

[postim]

בפתח המפגש, הדגיש ראש העיר, כי בשנים האחרונות ישנה עליית מדרגה לטובה, והיא הגיעה לשיאה בשנה שעברה בתחום הפיקוח למניעת התקהלויות בלתי רצויות במקומות שונים של צעירים, שרובם אינם תושבי העיר, המגיעים מאזורים שונים בארץ.

מלבד תיגבור כוח המשטרה במאות שוטרים באזורים שונים ונקיטת צעדים תקיפים נגד מפירי הסדר, בהתאם לחוק, יהפוך הרחוב בראשי – רח' רבי עקיבא, לרחוב חד סיטרי במהלך ליל פורים, וזאת בתיאום עם נציגי משטרת מרחב דן. התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה.

שינויי תנועה – בעיקר בקווי התחבורה המרכזיים-402 לירושלים, 350 לאשדוד ו-497 לבית- שמש, יבוצעו גם במהלך יום החג עצמו, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, לנוכח עומס כלי-רכב ברחובות הומי אדם המבקשים לחלק משלוחי מנות.

תיקבענה גם תחנות מוצא אחרות ליום הפורים. ביום חמישי, חג הפורים, בין השעות 5 אחה"צ- לפנות בוקר יפתח רחוב אברהם בן- דוד בניגוד לכיוון התנועה הקבוע. ביום שישי, שושן פורים, תבוטל תחנת הורדת "אגד" בקוקה- קולה.

נצ"מ אלברט אוחיון, מפקד משטרת מרחב דן סקר בפגישה עם ראש העיר את הפעילות המשטרתית כנגד תופעת הבריונות של צעירים, שרובם תושבי אזורים שונים בארץ, וחלקם הגדול אף מוכר למשטרה. הוא הוסיף, כי אין המטרה להשבית את שמחת החג, אלא להשבית את אלו המבקשים להשבית את שמחת החג.

במטרה למנוע התקהלויות בלתי רצויות, יסגרו הקיוסקים, בליל חג הפורים, לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, וכנגד מפירי החוק יוטלו קנסות כספיים ניכרים. בדיון הודגשה חשיבות סגירת קיוסקים וחנויות לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, כדי למנוע שוטטות צעירים והובטח סיוע משטרתי בנושא זה.

כדי להגביר את הסדר ברחובות יופעלו שוטרים ופקחים לפינוי כלי-רכב שיפריעו לתנועה השוטפת, אגף התברואה ידאג לפינוי הפחים באזורים שונים, כדי למנוע מצעירים להציתם וכבאי תחנת כיבוי-אש יסיירו ברחובות יחד עם עובדי אגף התברואה כדי להתמודד עם הצתות אפשריות.

מוקד 106 יתוגבר בעובדים לקבלת הודעות הקשורות להפרות-סדר או להפעלת נפצים מסוכנים. מח' תרבות ונוער של העירייה מארגנת מסיבת פורים גדולה למאות צעירים, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ותכנית אומנותית בה יטלו חלק אמנים ידועים.

הרבנים: לציית לכוחות המשטרה

בימים אלו יצאו חשובי הרבנים ומורי ההוראה בעיר בקריאה לתושבים לציית להוראת השוטרים ופקחי העירייה ולא לחנות ולא להתאסף במקומות העלולים לגרום לפגיעה בבטיחות נהגים והולכי רגל, וכמו"כ לפגיעה בגדרי הצניעות. גבאי בתי-הכסת נקראו לנעול את בתי הכנסת למנוע כניסה בלתי רצויה אליהם.

הפיקוח העירוני והמשטרתי מתגבר בימים אלו סיורים למניעת מכירת נפצים וחומרי- נפץ מסוכנים. נצ"מ אלברט אוחיון, מפקד המרחב מסר למשתתפים, כי לא מכבר נקטעה ביהוד אצבעו של צעיר ששיחק בחומר נפץ.

רבני העיר קראו לתושבים לדווח על כל מקרה של מכירת חומרי נפץ אלו, או הפצתם ואף להתלונן במשטרה. לצורך זה מקבל המוקד העירוני הודעות על מכירתם, הפצתם, או השימוש בחומרי נפץ- מסוכנים ומעביר מיידית עדכונים למשטרה ולמח' הפיקוח של העירייה.

"למנוע מהילדים שימוש בנפצים"

רבנים ידועי שם, ובהם הגאונים הגדולים רבי שמואל הלוי ואזנר ורבי נסים קרליץ יצאו בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים, בהדגישם, כי מצווה להפרישם מאיסור חמור זה, הגובל בפיקוח נפש, ומצווה גם למסור את סוחרי הנפצים למשטרה, וזאת בהתאם להלכה.

העירייה גם קראה לתושבים לדווח למוקד 106, או למוקד המשטרתי 100, על מפיצי הנפצים וחומרי הנפץ המסוכנים ועל מכירת חומרים מסוכנים בחנויות וברשות הרבים.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture