הנשיא ריבלין: "אני חושש כשאני נדרש להדליק מחשב…״

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש עם 'שומרי מסך' הפועלים למיגור הסכנות במרשתת, הודה להם על פעילותם ואמר כי "שפת הטוקבקיסטים באינטרנט, לא מזהמת רק אותה, אלא גם מכתימה את הדיון הציבורי שלנו״ • "אני “נשיא לא טכנולוגי”. אני נשיא אנלוגי, בעולם דיגיטלי. אני מעדיף לכתוב, בעקר בעט, ומוטב עט נובע...

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אנו כיהודים שומרי תורה ומצוות, אמונים על ביצור חומותינו מכל משמר כנגד סכנות האינטרנט והמכשירים הטכנולוגיים לסוגיהם, אך בשנים האחרונות חודרת ההכרה בדבר הקלקול הנגרם משימוש לא ראוי במרשתת, בכל המגזרים.

ברחבי העולם ציינו אמש את 'יום האינטרנט הבטוח הבינלאומי'. לרגל החשיבות הרבה אותה מייחס נשיא המדינה רובי ריבלין לזהירות מהידרדרות השיח הציבורי, ערך הנשיא ביקור במשרדי גוגל תל אביב, שם נפגש עם כ-150 בני נוער המשתתפים בתוכנית "שומרי המסך", לקידום גלישה בטוחה בקרב בני נוער. בפתח ביקורו נועד הנשיא עם מנהלי גוגל תל אביב: מאיר ברנד מנכ"ל גוגל ישראל, ופרופ' יוסי מטיאס מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל.

אנשי גוגל הציגו לנשיא סרטון שערכו לכבוד ביקורו, על בסיס הנאום שנשא הנשיא בפתח מושב החורף של הכנסת במהלכו הקריא חלק מהתגובות הקשות שקיבל לפעילותו בעמוד הפייסבוק שלו.

הנשיא הודה לילדים ולאנשי Google על הסרט המרגש ובדברים שנשא אמר: ״אני מבקש להתוודות בפניכם, בלחש בבקשה, ולהודות, שאני "נשיא לא טכנולוגי". אני נשיא אנלוגי, בעולם דיגיטלי. אני מעדיף לכתוב, בעקר בעט, (ומוטב עט נובע). אם אני צריך מידע, אני לא רץ מיד ל-Google, אני קודם כל בודק באנציקלופדיה, (אתם יודעים, אלו הכרכים הגדולים האלה עם האבק..)…

״צפיתי עכשיו יחד אתכם, בסרטון המיוחד והמרגש שהכנתם עבור המפגש שלנו. מרגש, וכואב. שמעתי את עצמי חוזר על חלק מהתגובות שנכתבו כלפי ונגדי. תגובות שהן חיצי רעל ארסיים. כאלה שכל מטרתן, כפי שאמרתי אז, היא להשתיק את הדיון, לשתק את הדובר. כשקראתי לראשונה את התגובות האלו, עמדתי נדהם. אתוודה בפניכם, שכאשר נדרשתי לקרוא אותן בקול, ושמעתי את עצמי, קולי רעד. כמי שפעל שנים רבות בזירה הפרלמנטרית והפוליטית, הייתי נוכח בוויכוחים ציבוריים נוקבים; הייתי שותף במחלוקות קשות וכואבות שנאמרו בהן מלים קשות, אך מעולם לא נתקלתי, בשפה אלימה, בריונית, גסה ודוחה, כמו שפת הטוקבקיסטים באינטרנט. השפה הזאת, היא אומנם ייחודית לרשת, אבל אני חושש שהיא לא מזהמת רק אותה, אלא גם מכתימה את הדיון הציבורי שלנו״ אמר הנשיא.

״הביטויים ששמעתם, הם אומנם דוגמאות למילים שנכתבו עלי. אבל אני לא היחיד. ואני לא לבד. בעניין הזה, כפי שאמרתי- כולנו שווים. אף אחד אינו חסין. כולם חשופים לשיח כוחני ומשפיל. לשיח שלא רק שאין בו הקשבה, אלא שאין בו אפילו וויכוח" סיים ריבלין את תוכחתו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture