שוטר נעצר בחשד להריגתו של הצעיר מרהט בחודש שעבר

בחקירתו במח"ש, הודה השוטר בירי שביצע לעבר הצעיר ואשר גרם למותו • ראש עיריית רהט: הוכח שצדקנו, אבל זה לא יפתור את משבר האמון שלנו עם המשטרה • במהומות בהלוויית הצעיר נהרג אדם נוסף משאיפת גז מדמיע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר חקירה סמויה וממושכת של המחלקה לחקירות שוטרים במשטרת ישראל, נעצר אתמול שוטר בחשד למעורבות במותו של סאמי אל-ג'אער, בן 21 מרהט, במהלך פשיטה משטרתית בעיר הבדואית בנגב.

התקרית אירעה לפני כחודש, אז ביצעה המשטרה פעילות יזומה לאיתור ותפיסת עבריינים בעיר. במהלך הפעילות החלו מהומות אלימות כלפי השוטרים, והם הותקפו במוטות ובאבנים. שלושה מהשוטרים אף נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ברהט טענו כי אל-ג'אער נורה למוות במזיד על ידי אחד השוטרים, ומשפחתו הכחישה כל קשר שלו למעשים הפליליים אותם ניסתה המשטרה לאתר.

קרא עוד:

[postim]

מח"ש הודיעה מיד לאחר האירועים על פתיחה בחקירה, והבוקר הודיעה דוברות משרד המשפטים כי בעקבות החקירה הסמויה, נחקר הלילה השוטר החשוד כי ירה למוות באל-ג'אער שלא כדין. על פי ההודעה, השוטר הכחיש שוב ושוב את מעורבותו באירוע, אך לבסוף קשר את עצמו לביצוע הירי הקטלני והושאר במעצר להמשך חקירה.

ברהט דורשים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האירועים הקשים

ראש עיריית רהט טלאל אלקרנאווי, הגיב להודעת מח"ש ואמר כי מעצר השוטר לא יפתור את משבר האמון בין התושבים למשטרה. "ההודעה של מח"ש והעובדה שהשוטר קשר עצמו למעשה ונמצא בשלבי מעצר, מוכיחה שאנחנו צדקנו בכל מה שטענו מתחילת האירועים שהתרחשו ב-14 בינואר", אמר. "בוודאי שזה נותן הקלה למשפחה ולאביו של סאמי בפרט, אבל ידענו שזה היה ירי מהמשטרה. לא היה צריך להוכיח שום דבר".

837

אלקרנאווי קרא לחקור גם את נסיבות מותו של גבר נוסף בן 45, אשר נהרג במהומות שפרצו בעיר במהלך מסע הלווייתו של אל-ג'עאר. "הצעד לא ישקם את האמון שלנו במשטרה, עד שלא ימנו ועדת חקירה ממלכתית שתחקור עד תום את האירוע בבית הקברות, שהוא האירוע בה' הידיעה ובמהלכו נהרג סאמי אל זיאדנה ונפצעו רבים", אמר. במהומות האלימות בבית הקברות נפצעו עוד 22 מתושבי העיר בעת שהתעמתו עם המשטרה. אלקרנאווי כינה את מה שהתרחש שם "פרובוקציה של המשטרה" ו"כמעט טבח".

אי אמון מוחלט וחבית חומר נפץ

במשפחתו של אל-ג'אער קיבלו היום את ההודעה בתחושות מעורבות. אביו של סמי, חאלד אל-ג'אער, אמר היום בכאב כי "פוליטיקאים צריכים להתנצל שלא שמרו על המגזר הבדואי, יש לנו אנשים טובים, אנחנו נפגענו לכל החיים". לדבריו, ההודעה של מח"ש שימחה אותם, אבל הוא מצפה להתנצלות של בכירי המשטרה. "יש גם שוטרים טובים, אבל צריך לדאוג שהרעים לא יהיו שם", הוסיף.

האמון בין הבדואים אזרחי ישראל לבין רשויות המדינה מצוי במשבר עמוק כבר שנים רבות. לטענת הבדואים, המדינה מזניחה אותם בשיטתיות מכוונת, ואילו רשויות האכיפה נמנעות כמעט לחלוטין מכניסה לריכוזים הבדואיים בנגב, מפני שכל תקרית עלולה להתפתח למהומות אלימות ולגרום לנפגעים רבים. המוות של הצעיר מידי השוטרים נתפס ברהט כרצח בכוונה תחילה, וכך גם הפגיעה במתפרעים הרבים במהומות שפרצו בהלוויה. לאחר הלווייתו של אל-ג'אער הוכרזה שביתה כללית בעיר, הלימודים הושבתו ובתי העסק נסגרו. בתום השביתה התחדשו המהומות בעיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture