רשת ביטחון • איך מתכוננים למתקפת סייבר בגזרה הצפונית?

מערך הגנה בסייבר הוקם בפיקוד הצפון, על מנת להגן על המערכות והתשתיות מפני מתקפה • השימוש הקרבי הראשון כבר הופעל בירי הנ"ט להר דב • "זה מבחן שארגוני הטרור יעמידו אותנו בו במלחמה הבאה" •

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מערך הגנה בסייבר הוקם בפיקוד הצפון בתחילת השנה על מנת לצמצם את האפשרות של חדירה למערכות הצבאיות. זאת על ידי ניטור תשתיות הרשת של הפיקוד.

"מתקפת טרור לא תמיד תכלול טילים וירי", הסביר סא"ל עומר סעדיה, מפקד גדוד התקשוב של פיקוד הצפון "איילים". "אנחנו נכנסים לעידן בו המתקפה עשויה להיות שקטה יותר וקטלנית הרבה יותר. המערך יאפשר לנו לשמור על היכולת המבצעית שלנו בכל מצב".

כבר בתקרית האחרונה בגבול הצפון, בה נהרגו שני לוחמי גבעתי מירי נ"ט, יכולות המערך עברו מבחן משמעותי. בשעה שכוחות האש של צה"ל נערכו להגיב לירי של חיזבאללה, חיילי מערך ההגנה בסייבר שמרו על בטיחות הקשר בין הכוחות בשטח לבין מקבלי ההחלטות במטה, ודאגו שהאויב לא יגלה האם ומתי יתבצעו תקיפות הנגד של צה"ל. "הקמת תשתית זו היא צעד גדול, שאת חשיבותו התחלנו לראות בהסלמה האחרונה", הסביר סגן מפקד התקשוב בפיקוד הצפון, סא"ל יניב נימני.

קרא עוד:

[postim]

הקמת המערך בפיקוד נעשתה כחלק מתהליך כלל צה"לי, שמטרתו להרחיב את חסינות התשתיות הצבאיות מפני מתקפות סייבר. מימד הלחימה בסייבר הולך ומתעצם בשנים האחרונות, במיוחד מול ארגוני טרור, מפני שמדובר במרחב בו יתרונות האיכות של צבאות סדירים כלל לא באים לידי ביטוי. במבצע "צוק איתן" העורף הישראלי נחשף להשלכות האפשריות של מתקפות סייבר מספר פעמים, כשהותקפו אתרים של מוסדות ציבוריים בישראל על ידי גורמים עוינים. "השמירה על התשתיות המבצעיות והעורף הווירטואלי, בהן ליבת מערכות השליטה והבקרה של צה"ל, כולן תלויות ביכולת ההגנה בסייבר. זה מבחן שארגוני הטרור לבטח יעמידו אותנו בו במלחמה הבאה", סיכם מג"ד "איילים".

צהל אגף התקשוב 1"שומרים על בטיחות הקשר בין הכוחות". רכב מבצעי של אגף התקשוב

פיתוח חדש ייתר את הצורך במוצבי קשר הנמצאים בצמוד לגבול

בעוד שנה וחצי צפוי להיכנס לצה"ל אמצעי חדש שיבטיח תקשורת רצופה בעת לחימה בין החיילים בשטח למפקדות דרך רדיו, טלפונים ועוד. בתוך כך, לא יהיה יותר צורך במוצבי קשר סמוכי גבול. האמצעי נמצא בבחינה בימים אלה בגדוד הקשר של אוגדת עזה, "בשור", ובשעת מבצע יאפשר את רציפות השליטה של גורמי התקשוב בשטח. "היכולת להרחיק את אמצעי הקשר מהחזית מהווה עוד שלב בפרויקט צה"ל רשתי ששואף לחבר את כלל זרועות צה"ל לרשת אינטרנט מבצעית אחת", סיפר מג"ד "בשור", סא"ל חיים אבודרם. "זהו חלק חשוב ביכולת מהפכנית, שתומכת במימוש של תהליך החשוב ללחימה".

במסגרת ניסוי שבוצע בתחילת ינואר באוגדה, האנטנה אשר משדרת את אותות הקשר בשטח הורחקה ממכשיר הקשר המוצב בעורף. למעשה, נבחנה היכולת להמשיך ולקבל את התשדורות למרחקים ארוכים. הניסוי הוכתר כהצלחה כשאיכות התדר והשמע, שהועבר גם למרחקים ארוכים, היו גבוהים הרבה יותר מהמצופה. "לשימוש העתידי באמצעי זה יש משמעויות רבות, החל במניעת הצורך לבנות מוצבי קשר בחזית וכלה בכך שחיילים לא יצטרכו להיחשף לסיכון בעת הטיפול במוצבי הקשר הללו", הסביר מפקד הגדוד.

היום, על מנת לשלוח קשר ממכשיר בעורף לגורמים בשדה הקרב, התדר צריך לעבור דרך מוצבי קשר סמוכי גדר. בזמן מבצע כמו "צוק איתן", אתרים אלו מהווים מטרות נייחות לארגוני הטרור. כשהתקשורת תהיה ישירה בין החזית לעורף, לא יהיה שימוש לתשתיות אלו והסיכון לפגיעה בטכנאים המטפלים בהם יצטמצם משמעותית. "כמו בכל פרויקט צה"ל רשתי, אנחנו בהליך מתמיד של שיפור. הוכחנו שהיכולת אפשרית, וכעת צריך להוכיח שבמערכה הבאה היכולת תהיה מושלמת", סיכם מפקד הגדוד.

צהל תרגיל אגף התקשובחיילי אגף התקשוב בתרגיל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture