מפלגת השמאל המאוחדת, המתיימרת לנצח בבחירות לראשונה מאז נצחונו של אהוד ברק לפני כ-16 שנה, מתנהלת בחוסר ארגון, כפילות תפקידים ומריבות בלתי פוסקות • במפלגה מקווים כי מינויו של האסטרטג ראובן אדלר על הקמפיין, תוביל לשינוי בזמן הקצר שנותר עד הבחירות

הקמפיין המדשדש של מפלגת 'המחנה הציוני' הטוענת לכתר השלטון, אמנם קצת שינה כיוון בימים האחרונים, אולם הטענות העולות מתוך מטה המפלגה קשות מאוד.

תקציב הבחירות של המחנה הציוני זינק מ־27.5 מיליון שקלים, ל-32 מיליון, והוא צפוי אף להגיע לכ-34 מיליון שקלים. דבר אשר עלול להותיר את המפלגה בגירעון תקציבי עצום לאחר הבחירות.

קרא עוד:

[postim]

מקור הבעיה הוא הבלבול הגדול השורר ברשימה המורכבת משתי מפלגות: העבודה בראשות יצחק הרצוג והתנועה בראשות ציפי לבני. כל תגובה דורשת אישור של שני המטות ועל כל מינוי פורצת מריבה בין המקורבים.

"דני-בוס" ב-350,000 ש"ח

לטענת גורמים המעורים בקמפיין הבחירות, חלק גדול מהכסף מתבזבז על דברים מיותרים כמו מטה מיוחד של עמיר פרץ, כאשר במטה הראשי אין כלל מושג לגבי מהות והיקף פעילותו. טענות נשמעו גם על מינוי אחיו של פרץ ואחיו של כבל לתפקידים בשכר גבוה, אך השניים מכחישים כי הם מקבלים משכורת מהמפלגה.

אחד מאנשי השטח החזקים במפלגה, דני עטר, אשר שוריין במקום ה-16 ברשימה המשותפת, ארגן לעצמו "דני-בוס", הכולל אוטובוס, שני רכבים מסחריים ומשאית. העלות למטה המחנה הציוני: 350 אלף שקל.

17 מטות אזוריים של המפלגה פרוסים ברחבי הארץ, אבל בגלל המריבות, ישנם כאלה עם שני מנהלים ואף עם שלושה, לכל אחד מהם ממומנים רכב ודלק בנוסף למשכורת מכיסה של המפלגה.

החלפה גורפת של האסטרטגים ומנהלי המטות

מלכתחילה מינה יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג את מנכ”ל המפלגה שמעון בטאט למנהל המטה, ואת מקורבו ח"כ איתן כבל ליושב הראש של מטה הבחירות. בטאט פעל על דעת עצמו כאשר כבל היה שקוע בפריימריז במפלגה, ושכר את משרד הייעוץ האסטרטגי פאר-לוין לניהול מערך ההסברה תמורת סכום של 1.8 מיליון שקלים. לאחר לחץ מצד גורמים במפלגה שנדהמו מהסכום המופרז, נסגר ההסכם על סכום נמוך בכ-750 אלף שקלים.

על תפקודו של בטאט נמתחה ביקורת רבה במפלגה. בין השאר נטען עליו כי פיזר כספים ללא חשבון, מינה אנשים לא מתאימים לתפקידי מפתח וסידר משכורות שמנות למקורביו, אנשים אשר באו מחוץ למפלגה ואינם מכירים את השטח.

mita-e1421942886156-620x340מדשדשים. הקמפיין החיוור של המחנה הציוני

לאחר הדשדוש המתמשך של הקמפיין ותלונות על פעילות השטח שאינה מתבצעת והאנמיות וחוסר המקוריות של פרסומי התעמולה, הוחלפו רוב אנשיו של בטאט באנשי כבל המנוסים יותר, ונשכר האסטרטג ראובן אדלר, מחברי 'פורום החווה' של אריאל שרון, להובלת מסע הבחירות. הקמפיינר הוותיק אמור לתקן את הקלקולים במטה ולהטות את הקמפיין לכיוון חדש ונשכני יותר כלפי היריבים הפוליטיים. להערכת גורמים במטה, אדלר יקבל על עבודתו בין 250 ל-300 אלף שקל.

קמפיין חדש צפוי לצאת בימים הקרובים

קמפיין "זה אנחנו או הוא", אשר ספג ביקורת מקיר לקיר, ייעלם בימים הקרובים. במקומו תצא המפלגה בקמפיין נגטיבי ואגרסיבי נגד ראש הממשלה נתניהו, אשר ידגיש את כישלונותיו והפגמים באישיותו.

במקביל, יוצג קמפיין חיובי אשר ישים בחזית את היו"ר יצחק הרצוג ויצמצם את מקומה של שותפתו ציפי לבני, המעוררת התנגדות ואי נוחות בקרב קהלים רחבים בציבור הבוחרים. הרצוג יוצג בקמפיין כמנהיג בעל אחריות ושיקול דעת.