קול מלחמה במחנה: בזבוזים, קטטות ומינוי מקורבים במטה המחנה הציוני

מפלגת השמאל המאוחדת, המתיימרת לנצח בבחירות לראשונה מאז נצחונו של אהוד ברק לפני כ-16 שנה, מתנהלת בחוסר ארגון, כפילות תפקידים ומריבות בלתי פוסקות • במפלגה מקווים כי מינויו של האסטרטג ראובן אדלר על הקמפיין, תוביל לשינוי בזמן הקצר שנותר עד הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקמפיין המדשדש של מפלגת 'המחנה הציוני' הטוענת לכתר השלטון, אמנם קצת שינה כיוון בימים האחרונים, אולם הטענות העולות מתוך מטה המפלגה קשות מאוד.

תקציב הבחירות של המחנה הציוני זינק מ־27.5 מיליון שקלים, ל-32 מיליון, והוא צפוי אף להגיע לכ-34 מיליון שקלים. דבר אשר עלול להותיר את המפלגה בגירעון תקציבי עצום לאחר הבחירות.

קרא עוד:

[postim]

מקור הבעיה הוא הבלבול הגדול השורר ברשימה המורכבת משתי מפלגות: העבודה בראשות יצחק הרצוג והתנועה בראשות ציפי לבני. כל תגובה דורשת אישור של שני המטות ועל כל מינוי פורצת מריבה בין המקורבים.

"דני-בוס" ב-350,000 ש"ח

לטענת גורמים המעורים בקמפיין הבחירות, חלק גדול מהכסף מתבזבז על דברים מיותרים כמו מטה מיוחד של עמיר פרץ, כאשר במטה הראשי אין כלל מושג לגבי מהות והיקף פעילותו. טענות נשמעו גם על מינוי אחיו של פרץ ואחיו של כבל לתפקידים בשכר גבוה, אך השניים מכחישים כי הם מקבלים משכורת מהמפלגה.

אחד מאנשי השטח החזקים במפלגה, דני עטר, אשר שוריין במקום ה-16 ברשימה המשותפת, ארגן לעצמו "דני-בוס", הכולל אוטובוס, שני רכבים מסחריים ומשאית. העלות למטה המחנה הציוני: 350 אלף שקל.

17 מטות אזוריים של המפלגה פרוסים ברחבי הארץ, אבל בגלל המריבות, ישנם כאלה עם שני מנהלים ואף עם שלושה, לכל אחד מהם ממומנים רכב ודלק בנוסף למשכורת מכיסה של המפלגה.

החלפה גורפת של האסטרטגים ומנהלי המטות

מלכתחילה מינה יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג את מנכ”ל המפלגה שמעון בטאט למנהל המטה, ואת מקורבו ח"כ איתן כבל ליושב הראש של מטה הבחירות. בטאט פעל על דעת עצמו כאשר כבל היה שקוע בפריימריז במפלגה, ושכר את משרד הייעוץ האסטרטגי פאר-לוין לניהול מערך ההסברה תמורת סכום של 1.8 מיליון שקלים. לאחר לחץ מצד גורמים במפלגה שנדהמו מהסכום המופרז, נסגר ההסכם על סכום נמוך בכ-750 אלף שקלים.

על תפקודו של בטאט נמתחה ביקורת רבה במפלגה. בין השאר נטען עליו כי פיזר כספים ללא חשבון, מינה אנשים לא מתאימים לתפקידי מפתח וסידר משכורות שמנות למקורביו, אנשים אשר באו מחוץ למפלגה ואינם מכירים את השטח.

mita-e1421942886156-620x340מדשדשים. הקמפיין החיוור של המחנה הציוני

לאחר הדשדוש המתמשך של הקמפיין ותלונות על פעילות השטח שאינה מתבצעת והאנמיות וחוסר המקוריות של פרסומי התעמולה, הוחלפו רוב אנשיו של בטאט באנשי כבל המנוסים יותר, ונשכר האסטרטג ראובן אדלר, מחברי 'פורום החווה' של אריאל שרון, להובלת מסע הבחירות. הקמפיינר הוותיק אמור לתקן את הקלקולים במטה ולהטות את הקמפיין לכיוון חדש ונשכני יותר כלפי היריבים הפוליטיים. להערכת גורמים במטה, אדלר יקבל על עבודתו בין 250 ל-300 אלף שקל.

קמפיין חדש צפוי לצאת בימים הקרובים

קמפיין "זה אנחנו או הוא", אשר ספג ביקורת מקיר לקיר, ייעלם בימים הקרובים. במקומו תצא המפלגה בקמפיין נגטיבי ואגרסיבי נגד ראש הממשלה נתניהו, אשר ידגיש את כישלונותיו והפגמים באישיותו.

במקביל, יוצג קמפיין חיובי אשר ישים בחזית את היו"ר יצחק הרצוג ויצמצם את מקומה של שותפתו ציפי לבני, המעוררת התנגדות ואי נוחות בקרב קהלים רחבים בציבור הבוחרים. הרצוג יוצג בקמפיין כמנהיג בעל אחריות ושיקול דעת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture