השירות הסתיים • רב אלוף בני גנץ נפרד מיחידות צה"ל

במסגרת 38 שנות שירותו הספיק הרטמכ"ל היוצא למלא אינספור תפקידים ולקחת חלק באירועים היסטוריים. כעת הוא נפרד מהיחידות שתחת פיקודו ומותיר אחריו אינספור תחנות משמעותיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (ב') מעביר רב-אלוף (כמעט במיל') בני גנץ את השרביט לאלוף גדי איזנקוט, שיחליף אותו בתפקידו כראש המטה הכללי. לרגל ציון היום, אנו מביאים לכם נקודות מתחנות שירותו של הרמטכ"ל, אשר עיצבו את אישיותו ותפיסתו הבטחונית.

פיקוד המרכז

לפיקוד המורכב הזה יש בוודאי ערך סנטימנטלי עבור הרמטכ"ל: הוא החל את דרכו כחייל פשוט בגדוד הנח"ל המוצנח (לימים גדוד "פתן") של חטיבת הצנחנים, אשר נמצאת תחת פיקוד המרכז. לאחר שיצא לקורס קצינים ועלה בסולם הדרגות, הוא מונה למפקד יחידת הצנחנים וכבר אז נתפס כרמטכ"ל עתידי אפשרי.

לאחר מכן פיקד בהצלחה גם על אוגדת אזור יהודה ושומרון (איו"ש) בזמן אירועי האינתיפאדה השנייה. תחת פיקודו של רא"ל גנץ יצא צה"ל למבצע "שובו אחים" אשר התרחש בקיץ האחרון, לאיתור הנערים החטופים ולהשמדת תשתיות חמאס ביהודה ושומרון.

בני גנץ (1)

 

פיקוד הצפון

לרא"ל גנץ יש היסטוריה לא קצרה גם עם הפיקוד הזה. לפני למעלה מ-12 שנים הוא החל את תפקידו כמפקד הפיקוד וזהו למעשה היה התפקיד השני שהוא מילא לאחר קבלת דרגת האלוף. תפקיד האלוף הראשון שלו, לא במקרה, היה גם הוא תחת הגזרה הצפונית – רא"ל גנץ שימש אז כמפקד הגיס הצפוני. בעברו הוא פיקד גם על עוצבת אתגר, אוגדת מילואים אשר נמצאת, גם היא, תחת פיקוד צפון.

בני גנץ (2)

 

פיקוד הדרום

במהלך כהונתו כרמטכ"ל ה-20 של צה"ל התמודד רא"ל גנץ עם שני מבצעים מורכבים בגזרה הדרומית – מבצע 'עמוד ענן' ומבצע 'צוק איתן', בהפרש של פחות משנתיים זה מזה. בשני המבצעים הוביל רא"ל גנץ את צה"ל בנחישות במתקפה כנגד חמאס ברצועת עזה, במטרה לשמור על ביטחון תושבי ישראל ולחזק את כושר ההרתעה של צה"ל.

בני גנץ (3)

 

פיקוד העורף

במהלך כהונתו של רא"ל גנץ כסגן הרמטכ"ל, בשנת 2010, התרחשה רעידת אדמה קטלנית בהאיטי. הרמטכ"ל היוצא הוכיח כבר אז שהאנושיות היא ערך עליון מבחינתו: ברגע ששמע על האסון הוא הורה לפיקוד העורף להוציא משלחת של צוותי הצלה למקום. המשלחת של צה"ל טיפלה בלמעלה מ-960 נפגעים, ואנשיה ביצעו 294 ניתוחים מצילי חיים.

בני גנץ (4)

 

חיל האוויר

רא"ל גנץ כיהן במהלך שירותו הצבאי גם כמפקד יחידת הקומנדו 'שלדג' שכפופה למפקדת כוחות אוויר מיוחדים בחיל האוויר. במהלך שירותו כמפקד היחידה נערך 'מבצע שלמה' (1991), במסגרתו הועלו מאתיופיה לישראל למעלה מ-14,000 יהודים. כוחות יחידת שלדג בפיקודו הישיר של רא"ל גנץ לקחו חלק חשוב במבצע, והיו אחראיים על שמירת בטחון העולים וכן על אבטחת שדה התעופה.

בני גנץ (5)

 

זרוע הים

במרץ 2014 פיקד רא"ל גנץ על מבצע 'חשיפה מלאה' כחלק מתפקידו כראש המטה הכללי. במסגרת המבצע השתלטו כוחות שייטת 13 ושייטת ספינות הטילים (סטי"לים) על ספינת הנשק "Klos C". הספינה העבירה משלוח של אמצעי לחימה מאיראן אל ארגוני הטרור ברצועת עזה.

בני גנץ (6)

 

זרוע היבשה

לרמטכ"ל היוצא יש היסטוריה ארוכת שנים גם עם הזרוע. הוא מונה למפקד הזרוע בשנת 2005, ומילא את התפקיד במהלך מלחמת לבנון השנייה. בביקורו בזרוע נזכר רא"ל גנץ בימים בזרוע, ואמר כי "כשהייתי מפקד זרוע היבשה המצאתי סלוגן – ממשיכים בדרך חדשה. זה בדיוק מה שאני עושה עכשיו, ממשיך בדרך חדשה".

בני גנץ (7)

 

אגף המבצעים ואגף התכנון

במהלך תקופת כהונתו של רא"ל גנץ כרמטכ"ל הוקמה בצה"ל מפקדת העומק ואף הוקמה אוגדה מרחבית ברמת הגולן – אוגדת הבשן. כמו כן, עוצבת געש הפכה לאוגדת הכרעה רב-זירתית ועוצבת עידן הפכה מאוגדה משוריינת לאוגדה קלה רב-זירתית. בנוסף לכך, מערכת כיפת ברזל נקלטה בצה"ל ונוסתה לראשונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture