חשד לפלילים: פרשת החשמלאי בבית נתניהו עברה לטיפולו של וינשטיין

אבי פחימה, חבר מרכז הליכוד, הועסק במשך תקופה ארוכה בעבודות חשמל בבית ראש הממשלה, בניגוד להנחיות הוועדה הממונה • על פי המבקר, הועסק החשמלאי גם בשבתות וביום כיפור • מכריו: "הוא אדם מסורתי, מאוד לא מתאים לו לעבוד בשבת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יכריע האם לפתוח בחקירה פלילית כלפי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בעניין החשמלאי שהוזמן לעבודה ביום הכיפורים.

בדו"ח שפרסם אתמול אודות ההתנהלות במעונות ראש הממשלה בשנים האחרונות, כתב מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי נעשתה התקשרות עם חשמלאי חבר מרכז ליכוד, אבי פחימה, שהוועדה המפקחת על הוצאות מעון ראש הממשלה הנחתה שלא להעסיקו.

קרא עוד:

[postim]

עבודות החשמל במעון ראש הממשלה נעשות על ידי אנשי התחזוקה הקבועים, אולם בשלהי 2009 פנה מנהל המעון לוועדה וטען כי יש צורך בהתקשרות עם חשמלאי חיצוני, אשר ייתן מענה מעבר לשעות העבודה של אנשי התחזוקה וגם בסופי שבוע. הוועדה אישרה את הבקשה אך אסרה על העסקתו של פחימה, חבר מרכז הליכוד.

על פי הדו"ח, החברה שזכתה במכרז לביצוע עבודות החשמל, הודיעה לבסוף כי פחימה יהיה קבלן משנה מטעמה והוא זה אשר יבצע את העבודות בפועל. החשמלאי המקורב הוזעק לעבודות ותיקונים כמעט בכל סוף שבוע, כולל ביום הכיפורים, במשך תקופה של שלושה חודשים.

תעלומה: אדם מסורתי שחילל את יום כיפור או חשבוניות פיקטיביות?

המבקר לא הצליח לקבוע את מידת נחיצות העבודות המוזמנות והאם בכלל בוצעו בפועל. "אין כל בקרה ביחס לצורך בעבודות המוזמנות, או בבדיקה האם העבודה בוצעה בפועל. הכל נסגר בין פחימה לבין רעיית ראש הממשלה ומזכירותיה", נכתב בדו"ח. פחימה הועסק ככל הנראה במשך חצי שנה נוספת, אולם לגביה לא קיימים כלל מסמכים, חשבוניות או קבלות. המבקר מציין כי פחימה קיבל עבור עבודתו סכומים גבוהים בהרבה מהמקובל בתחום.

משפחתו ומכריו של פחימה, תושב אור עקיבא, טענו אתמול כי לא ייתכן שהחשמלאי ביצע עבודות ביום כיפור, מפני שהוא אדם מסורתי ואינו מחלל את היום הקדוש. היו מי שהעלו את החשד כי פחימה אכן לא ביצע כלל את העבודות, וכי החשבוניות שהוצאו הינן פיקטיביות, מה שעלול לסבך עוד יותר את ראש הממשלה בהיבט הפלילי.

חשדות לפלילים גם בפרשת הבקבוקים ופרשת רהיטי הגן

דו"ח המבקר המלא, שפורסם אתמול, מתייחס להתנהלות כספית שערורייתית במעונות ראש הממשלה. בין השאר מדובר בזינוק חסר פרופורציות בעלות המזון, המים, סעיפי ההלבשה ודברים נוספים.

פרשות הבקבוקים ורהיטי הגן אינן נכללות במסקנות הדו"ח, אך המבקר שפירא הכריז כי ממצאי הבדיקה הראשוניים מעלים "חשש לטוהר המידות עד כדי חשש למעשה פלילי", ומשום כך העביר את הטיפול בהן ליועץ המשפטי לממשלה.

"בנושא פדיון הבקבוקים נמסר למשרד מבקר המדינה כי רעיית ראש הממשלה החזירה לקופת המשרד המחאה בסך 4,000 שקל. הגם שבאופן שוטף השבת בקבוקי שתייה מזכה בדמי פיקדון שהיקפם מצומצם, אלה הם כספי ציבור, ובהם 'דין פרוטה כדין מאה'", נכתב במבוא לדו"ח המבקר.

בניגוד לכך, פרשת החשמלאי נבדקה לפחות באופן חלקי, אך המבקר לא מצא בה חשש למעשים פליליים. על פי הדו"ח, העסקתו של פחימה נעשתה תוך "מצג מטעה".

לאחר לחץ מצד התקשורת, הודיע המבקר כי בימים האחרונים הועברה גם פרשת החשמלאי לטיפולה של פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. היועץ ימסור את ממצאיו והחלטותיו רק לאחר הבחירות.

(תמונת אילוסטרציה, למצולם אין כל קשר לנאמר בכתבה)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture