מרן הגר"ש בעדני: "אני כועס על אלי ישי; הכיסא חשוב לו יותר מהכל"

רבני הקהילות, ראשי הכוללים, ואברכים בני תורה בעיר בית שמש השתתפו בכנס חיזוק לתנועת ש"ס לקראת המערכה הגורלית * חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני בכינוס: "אריה דרעי היה מכתת רגליו עם מרן בכל רחבי הארץ" • הגר"ד בניזרי: "לא להתבלבל משום דבר, מרן השאיר לנו את מועצת החכמים, יש דברים ברורים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רבני הקהילות, ראשי הכוללים, ואברכים בני תורה בעיר בית שמש השתתפו בכינוס שנערך על ידי איגוד בני התורה בית שמש, הכינוס עמד בסימן "להיקהל ולעמוד על נפשם", עקב הסכנה לעולם התורה וחשיבות המערכה הגדולה העומדת בפתחנו.

בכינוס נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, אשר למרות גילו ומזג האוויר הקשה טרח להגיע לעיר ולהביע את ההשקפה הברורה והצרופה בימים אלו. כמו כן נטלו חלק הרה"ג רבי דוד בניזרי ראש בית המדרש תפארת הרשב"י, הרה"ג רבי עזרא בן שמעון שליט"א מרבני ישיבת אור אליצור, ח"כ יואב בן צור, ראש העיר משה אבוטבול, ויו"ר איגוד בני תורה בית שמש הרב אברהם פדידה.

את הכינוס פתח הרה"ג רבי דוד בניזרי ראש ביהמ"ד תפארת הרשב"י, שקרא לאברכי העיר להירתם בימים אלו ולצאת לשטח לפעול למען תנועת ש"ס. "כל אחד צריך להירתם מזמנו, לא צריך הרבה לשכנע. כל אחד הרגיש על בשרו את הקיצוצים בשנתיים האחרונות, כל ראש כולל הרגיש את המצוקות הקשות בתקציבים". הרב בניזרי התייחס למפלגתו של ישי ואמר, "רבותי. לא להתבלבל משום דבר, מרן השאיר לנו את מועצת החכמים, יש דברים ברורים".

קרא עוד:

[postim]

אחריו נשא דברים הרה"ג רבי עזרא בן שמעון שליט"א מרבני ישיבת אור אליצור אשר חימם את האברכים לקראת היציאה לשטח. בדבריו סיפר על מסירות נפשו של מרן זיע"א למען עולם התורה ודאגתו הרבה וקרא לאברכים להידבק בדרכו של מרן ולפעול למען התנועה הקדושה אשר תהווה חיזוק גדול לקיומו של עולם התורה.

הורד

בדבריו סיפר הרב בן שמעון, "מלפני שנים היינו מגיעים הרבה למרן זצ"ל בביתו ברחוב ז'בוטינסקי לשאול אותו שאלות. היה זה בליל שישי, הגענו למרן ומחוץ לביתו היו אנשי המזרחי שהפגינו נגדו. מרן היה בצער גדול, וביקש מאתנו להישאר עימו, ישבנו כל הלילה ולמדנו, ובבוקר יצאנו עם מרן לתפילה, כשחזרנו לביתו של מרן הם הניחו שם מקרר שחסם את דלת ביתו מכוסה בכתמי דם. מרן השתפך בבכי נורא בחושבו שפגעו באשתו. הזזנו את המקרר פתחנו את הדלת וראינו את הרבנית בבית והכל בסדר, והתחלנו להרגיע את מרן. ועם אלה הוא חובר כעת ומשתמש עם מרן. לאן הגענו", זעק הרב עזרא בן שמעון.

הגר"ש בעדני: "אני מבטל תורה כעת ויוצא בשביל הכנס"

לאחר מכן נעמד הציבור על רגליו ובשירה אדירה קיבל את בואו של חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני שליט"א. עם כניסתו של הגר"ש בעדני למעמד הביע את כאבו בפני מארגני הכינוס "אני מבטל תורה כעת ויוצא בשביל זה, ביטולה זוהי קיומה, אין מה לעשות כך צריך".

הורד (1)

בדבריו התייחס הגר"ש למפעל הגדול אותה הקימה תנועת ש"ס מוסדות התורה בכל רחבי הארץ ואמר "היו הרבה מקומות בארץ שאין בכלל תלמודי תורה, היום אין מקום כזה שאין בו תלמוד תורה. ואת זה תנועת ש"ס עשתה".

הגר"ש הדגיש את פעולותיו הרבות של יו"ר התנועה אריה דרעי, "האהבה של מרן ליו"ר התנועה הרב דרעי הייתה גדולה וזאת משום שהיה מכתת רגליו יחד עם מרן זצ"ל ממקום למקום וכל מקום שלא היה תלמוד תורה היו הולכים ופותחים, כך גם אל המעיין היו מגיעים ילדים בלי כיפות היום כולם בני תורה וכל זה בזכות תנועת ש"ס". הגר"ש ציין את מצב הרשת והחובה לחזק את תנועת ש"ס כדי שיוכלו להמשיך לפעול בהקמת המוסדות "מצב הרשת קשה, ב"ה הצלחנו להביא נדיבי עם שיתמכו, לולי זה הכל היה קורס, אנחנו צריכים להמשיך את זה, וזה רק ע"י שנחזק את ש"ס".

"המטרה שלנו אינה כיסאות, רק להגדיל תורה!"

בדבריו התייחס הגר"ש לאותם המתלבטים וזעק בכאב, "לא להתבלבל, המטרה של ש"ס לא כסאות, המטרה להגדיל תורה, אסור לנו להתבלבל ממפלגות אחרות שמנסים להשתמש בשמו של מרן זיע"א, גם כשהיה אצלי בקשתי ממנו לא לפגוע בש"ס ועכשיו אני רואה שהוא פוגע, אני כועס על מעשיו זה לא מה שהוא סיכם איתי, כנראה שהכסא חשוב לו יותר מהכל ובשביל הכבוד הזה להגיע לכסא כל האמצעים כשרים" אמר הגר"ש בכאב גדול.

"ברוך ה' יש אצלנו אחדות מלאה, הרב אריה דרעי כפוף למועצת חכמי התורה, היא מינתה אותו והוא עושה הכל לפי מה שמועצת חכמי התורה מורה לו" הבהיר הגר"ש.

הורד (3)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture