כחלון למבקר: פרסם את דו"ח הדיור עוד לפני הבחירות

דו"ח המבקר על משבר הדיור צפוי למתוח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה נתניהו, ובליכוד חוששים מפני פגיעה אלקטורלית • הליכוד: "יש גבול מה מותר ונכון לפרסם לפני בחירות" • כחלון: "בגלל הדו"ח הזה הלכנו לבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדו"ח הצפוי של מבקר המדינה על התנהלות הממשלה במשבר הדיור ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית.
בעוד שבליכוד דורשים מהמבקר יוסף שפירא לעכב את פרסום הדו"ח עד לאחר הבחירות, היריבים הפוליטיים דוחקים בו שלא להתחשב בלחצים ולפרסמו במועד שנקבע.

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, פרסם הערב הודעה בה הוא אומר כי "דו"ח המבקר בנושא הדיור הוא הדו"ח החשוב ביותר שמבקר המדינה יפרסם בשנים הקרובות".

כחלון מטיל את האשמה על ממשלותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ומצביע בנוסף על שר האוצר לשעבר יאיר לפיד כאחד האחראים למשבר המתמשך. לדבריו, "עליית מחירים של 75 אחוז ומחדל כה גדול מחייבים הקמת וועדת חקירה שתצביע על האשמים במחדל".

"נתניהו מנסה לברוח לנושא המדיני כי אין לו תשובות לציבור בנושאי הדיור ויוקר המחיה. הליכוד ולהגיד – נכשלנו. ממה אתם חוששים? שהציבור יגלה את האמת?" שואל משה כחלון בהודעתו.

קרא עוד:

[postim]

כחלון תוקף את לפיד ולא חושך את שבטו גם מציפי לבני, אשר היתה שותפה בממשלה האחרונה. "לפיד מסתובב ברחבי הארץ, עובר מאולם לאולם ומספר לציבור בלי בושה שבתקופתו מחירי הדיור נעצרו לראשונה. מה שהוא לא מספר לציבור זה
שבתקופתו מחירי הדיור עלו ב-16% והוא הרחיק את הזוגות בישראל ב-160 אלף שקל בממוצע מהחלום לדירה. זו פשוט הונאה. ציפי לבני ויאיר לפיד מתנהגים כאילו לא ראו, לא שמעו, לא ידעו ולא היו חלק מהממשלה האחרונה.

"אני מקווה שהדו"ח הזה יקבל את הבולטות הציבורית הראויה. בגלל הדו"ח הזה הלכנו לבחירות. בגלל הדו"ח הזה הציבור סובל. הדו"ח הזה יותר חשוב מכל חור בשטיח ומכל טחב על קיר", מסיים כחלון, בעקיצה גלויה כלפי הפרסום בשבוע שעבר בו הוצגו תנאי הדיור הגרועים כביכול במעון ראש הממשלה.

המבקר: "אני פועל עניינית. איני שחקן בזירה הפוליטית"

בימים האחרונים נשמעים קולות מהליכוד ומסביבת ראש הממשלה הקוראים למבקר להימנע מפרסום הדו"ח לפני הבחירות, כדי שלא ישמש ככלי ניגוח בידי יריביו הפוליטיים של נתניהו. מבקר המדינה השיב מצדו כי הוא אינו שחקן בזירה הפוליטית, וכאשר דו"ח מיוחד מוכן, מן הדין לפרסמו.

"יודגש שמועד פרסום הדו"ח נקבע זה מכבר. הבחירות לכנסת הן שהוקדמו. עבודת הביקורת מתבצעת במקצועיות ועל פי שיקולים עניינים בלבד ואין זה ראוי שעבודת מבקר המדינה ומשרדו יושפעו מלוח זמנים פוליטי", כתב המבקר בהודעה לכלי התקשורת.

השופט שפירא אומר עוד כי "הדו"ח על משבר הדיור, עוסק בנושא חשוב שנמצא על סדר היום הציבורי תקופה ארוכה והמחסור בדירות פוגע קשות באוכלוסיות החלשות. מדובר בדו"ח חוצה ממשלות ומשרדי ממשלה שבדק גורמים רבים המעורבים בנושא. מבקר המדינה קורא לא לעשות שימוש ציני ופוליטי בדו"חות המבקר ומדגיש כי הוא משרת את הציבור כולו כמתחייב מחוק יסוד מבקר המדינה וחוק מבקר המדינה".

בליכוד מנסים לצבוע את הדו"ח בגוון פוליטי כדי לקעקע את אמינותו

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד אמרה כי לא יתכן שהמבקר משמש ככלי ניגוח פוליטי. "יש גבול מה מותר ונכון לפרסם לפני בחירות. בעיית הדיור היא בעיה ארוכת שנים שהטיפול בה מחייב התערבות של גורמים ומשרדי ממשלה שונים. דו"ח כזה נכון שיפורסם לאחר הרכבת הממשלה החדשה", אמרה רגב.

רגב אף קראה ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע כללים של עיתוי פרסום דו"חות המבקר, כדי להימנע מבעיות כאלה בעתיד.

גורם בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי במפלגה מבינים שאת פרסום הדו"ח לא יוכלו למנוע. אבל ל"מתקפות נגד המבקר יש שתי מטרות: האחת – לקעקע את סמכותו ואמינותו בציבור, כדי להחליש את התפיסה הציבורית על עוצמת הממצאים. השנייה – להפעיל לחץ ציבורי על המבקר, כך שאולי עוד ירכך את הדו"ח ואת הניסוחים בו לפני שיופץ לציבור".

דו"ח הדיור צפוי למתוח ביקורת חריפה במיוחד על שלוש הממשלות האחרונות, שכיהנו בתפקידן מ-2006. המבקר יאשים את ראשי השלטון ואת רשויות המדינה בתכנון לקוי, שיווקי חסר ואי פרסום נתונים עדכניים לציבור. הדו"ח היה אמור להתפרסם ב-3 במרץ, אולם מפני נאום נתניהו בקונגרס המתוכנן לאותו היום, יידחה פרסום הדו"ח כפי הנראה במספר ימים, כדי שיקבל את ההד התקשורתי והציבורי הראוי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture