ראש המוסד: איראן פורסת תשתיות טרור ברחבי העולם, גם בימים אלה

נתניהו: "מלבד שלוחותיה בעזה ובלבנון, מנסה איראן לפתוח חזית נגד ישראל ברמת הגולן" • שר המודיעין שטייניץ עדכן כי דרש מראש סבא"א שכל הסכם עם איראן יותנה בחשיפה מלאה של הניסויים הגרעיניים שערכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, תמיר פרדו, השתתף הבוקר בישיבתה השבועית של הממשלה' ואמר לראש הממשלה ולשרים כי גם בימים אלה, פורסת איראן תשתיות טרור ברחבי העולם.

פרדו מסר בפני השרים סקירה מפורטת אודות פעילות הטרור הגלובלי שמכוון על ידי איראן, באמצעות שלוחותיו מרובות הזרועות, הן על ידי ארגון הטרור חיזבאללה והן על ידי גופי טרור אחרים, מקומיים ובינלאומיים.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה כי לצד הכוונה ישירה מצד איראן של פעולות חיזבאללה בצפון והחמאס בדרום, איראן מנסה לפתח חזית שלישית ברמת הגולן באמצעות אלפי לוחמים של החיזבאללה שנמצאים בדרום סוריה, שאיראן היא המפקדת הישירה שלהם.

"מנהלים מו"מ עם איראן, בעוד היא ממשיכה בפעולותיה הרצחניות"

נתניהו תקף את ההסכם המתגבש בין המעצמות לאיראן בנושא תכנית הגרעין שלה, "העובדה שאיראן ממשיכה בפעילות טרור שהיא רצחנית, חובקת גבולות, חובקת אזור וחובקת עולם, לצערנו, לא מפריעה לקהילה הבינלאומית להמשיך ולשוחח עם איראן על הסכם גרעין שיאפשר לאיראן לבנות יכולות תעשייתיות ופיתוח נשק גרעיני", אמר ראש הממשלה.

ראש הממשלה פנה לקהילה הבינלאומית ואמר כי תמוה שגם אחרי שבסוף השבוע דו"ח הסוכנות הבינלאומי לאנרגיה אטומית קבע שאיראן ממשיכה להסתיר את המרכיבים הצבאיים של תכנית הגרעין שלה, נמשכות אתה שיחות הגרעין כרגיל. "לא רק שהן נמשכות, אלא יש מאמץ מוגבר להגיע להסכם גרעין בימים ובשבועות הקרובים".

בהתייחסו לנאומו המתוכנן בקונגרס, הסביר נתניהו כי "החודש הקרוב הוא חודש קריטי לשיחות הגרעין בין איראן והמעצמות כיוון שבמהלכו עלול להיחתם הסכם מסגרת שיאפשר לאיראן לפתח את היכולות הגרעיניות שיאיימו על קיומנו. ההסכם המתגבש בין איראן והמעצמות הוא מסוכן לישראל. לכן, בשבוע הבא אני אצא לארה"ב במטרה להסביר בקונגרס האמריקני, שייתכן שהוא יהיה הגוף שישפיע על גורל ההסכם, מדוע ההסכם הזה מסוכן לישראל, מסוכן לאזור ומסוכן לעולם כולו".

בניגוד לפרסומים, מתקיימות פגישות בין בכירים ישראליים למקביליהם האמריקניים

ראש המל"ל יוסי כהן עדכן בישיבה על הפגישה שקיים בשבוע שעבר בוושינגטון עם תת-מזכיר המדינה האמריקני וונדי שרמן, פגישה שבחלקה השתתף גם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, והפגישה עם היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס.
כהן ציין כי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם בסוף-השבוע מראה כי איראן מסרבת לענות לשאלות שהפנתה סבא"א בעקבות גילוי ממצאים החשודים כמרכיבים צבאיים בתכנית הגרעין של איראן.

שר המודיעין יובל שטייניץ עדכן גם הוא את עמיתיו בשיחות שקיים בוועידת הביטחון במינכן עם נציגי רוב המעצמות שמנהלות את המשא ומתן עם איראן, וציין כי הביע את דאגתה של ישראל מההסכם המסתמן שיאפשר לאיראן יכולות תעשייתיות לפיתוח נשק גרעיני. השר שטייניץ דיווח על שיחתו עם יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בה דרש שהסוכנות תתנה כל הסכם עם איראן בחשיפה מלאה של הניסויים הגרעיניים שערכה.

נאומו של ראש הממשלה בקונגרס מתוכנן ליום שלישי הבא, ה-3 במרץ. יום קודם לכן אמור נתניהו לנאום בפני השדולה היהודית אייפא"ק, בוועידתה השנתית המתכנסת בוושינגטון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture