עקב חובות העתק: שכם וג'נין נותקו מחשמל למשך 45 דקות

חובות חברת החשמל של מזרח ירושלים (חמ"י) והרשות הפלסטינית לחברת החשמל הישראלית, עומדים על כ-1.9 מיליארד שקלים • חמ"י קראה היום לתושבי הגדה לשלם את חשבוותיהם ולהפסיק לגנוב חשמל • חברת החשמל: הפסקות החשמל יימשכו

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו

בצעד דרמטי וחסר תקדים, ניתקה היום חברת החשמל חמישה קווי חשמל בגדה המערבית, עקב חובות העתק של הרשות הפלסטינית לחברה, אשר תשלומם אינו נראה באופק.

תושבי שתי הערים המרכזיות בצפון השומרון, שכם וג'נין, נותקו היום אחר הצהריים מאספקת החשמל למשך כשלושת רבעי שעה. חברת החשמל הודיעה כי ניתוקי החשמל יהפכו למדיניות קבועה, לשם לחץ על הרשות הפלסטינית לשלם את חובה הנאמד בכמעט שני מיליארד שקלים. לפי שעה, תוגבל אספקת החשמל לגדה המערבית פעמיים ביום, למשך שעה בבוקר ושעה בערב.

קרא עוד:

[postim]

גורם בכיר בחברת החשמל אמר כי "זו הפעם הראשונה שאנו נוקטים בצעד כזה. כחברה עסקית לא הורדנו להם לגמרי את השאלטר וגם כשזה כבד נעשה – זה היה רק לכמה דקות". הגורם הוסיף כי "אנחנו בתקווה שיגיעו אתנו להסדר. וגם אם לא, שמישהו ייקח את האחריות וישלם. חייבים לפתור את הבעיה הזו שרק הולכת ותופחת עם השנים ומכביד על המצב הפיננסי של החברה".

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, אלוף במיל. יפתח רון-טל, אמר היום בכנס ירושלים כי "לא יכול להיות שצרכן פרטי שחייב לשלם חשבון חשמל אנחנו מנתקים אותו, ואילו אוכלוסייה שלמה שחייבת לנו כספים לא ננתק אותה. הרשות הפלסטינית חייבת לחברת החשמל, כלומר לצרכני החשמל בישראל, כמעט שני מיליארד שקל. עברה שנה מאז, והיום בצהריים אנחנו מתחילים להגביל את הזרם לרשות".

חובותיה של חברת החשמל לבנקים, למוסדיים ולספקים: 70 מיליארד ש"ח

חברת החשמל סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של 2014 בהפסד של 920 מיליון שקל כאשר סך חובותיה מסתכם בכ-70 מיליארד שקל. גביית חובות בהיקף כה גדול תשפר משמעותית את מצבה הפיננסי הקשה של החברה הממשלתית.

חברת החשמל של מזרח ירושלים (חמ"י), אשר חייבת כ-1.2 מיליארד שקלים מתוך חובה של הרשות לחברת החשמל, גינתה את המהלך. "הזהרנו את הרשות הפלסטינית מההשלכות של התחמקות מתשלום החוב", אמר מנכ"ל החברה, הישאם עומרי. לדבריו, מדובר בענישה קולקטיבית לא הוגנת. "חברת החשמל היא הספקית היחידה שלנו, ואנחנו תלויים בה. אנחנו עדיין נמצאים תחת כיבוש", אמר עומרי.

החברה הפלסטינית, המספקת חשמל לכל אזור יהודה, כולל לבירת הרשות רמאללה, פרסמה בקשה לצרכני החשמל הפלסטינים לשלם את חשבונותיהם בהקדם, כדי "להבטיח את המשך פעילות החברה ואת המשך אספקת החשמל לבתים".

חמ"י אף מפצירה בתושבים הפלסטיניים להפסיק את גנבות החשמל, "אנו פונים לגנבי החשמל בבקשה להפסיק באופן מידי את הפעולות הבלתי חוקיות", נכתב בהודעת החברה.

גורמי ביטחון התנגדו בעבר לניתוקי החשמל כלחץ על הפלסטינים

בשנה שעברה התריע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, בפני היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, מפני כוונת חברת החשמל לנתק באופן יזום את החשמל לערים הפלסטיניות, כפי שנעשה היום.

במכתב ששיגר ב-15 במאי לכהן, לבכירי חברת החשמל, למשרד החוץ ולשר הביטחון, טען המתפ"ש כי אספקת החשמל לפלסטינים אינה רק נושא מסחרי בעבור חברת החשמל, אלא עניין מדיני־אסטרטגי בעבור מדינת ישראל. מרדכי טען כי הגבלת אספקת החשמל לפלסטינים תיתפס כסנקציה של ישראל נגד האוכלוסייה האזרחית, ולכן יש למנוע זאת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture