נתניהו יצא לארה"ב: "אני שליח של כל ישראל בשליחות היסטורית"

ראש הממשלה אמר הבוקר לכתבים כי "אני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים, של העם היהודי כולו" • בתוך כך: הנשיא אובמה הודיע כי גם אם יטיל הקונגרס סנקציות חדשות על איראן, הוא יבטל את ההחלטה בווטו נשיאותי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר לארצות הברית, במטרה להופיע בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקני ולשאת דברים כנגד הסכם הגרעין ההולך ומתגבש עם איראן.

"כמה ימים לפני תענית אסתר, אני יוצא לוושינגטון בשליחות גורלית, אפילו היסטורית", אמר נתניהו לכלי התקשורת טרם המראתו. "אני מרגיש שאני שליח של כל אזרחי ישראל, גם של אלה שלא מסכימים, של העם היהודי כולו. אני חש דאגה עמוקה וכנה לביטחונם של כל אזרחי ישראל, לגורל המדינה, לגורל העם שלנו ואני אעשה כל מה שביכולתי כדי להבטיח את עתידנו".

קרא עוד:

[postim]

בימים האחרונים התגברו הקולות בארצות הברית ובישראל נגד נסיעתו של ראש הממשלה, המתקיימת למורת רוחו של הממשל האמריקני. היועצת לביטחון לאומי והאישה החזקה בממשל האמריקני סוזן רייס, אמרה בשבוע שעבר כי “ההזמנה מצד הרפובליקנים והגעתו של נתניהו, לא רק שהם מצערים, אלא גם הורסים את מרקם היחסים בינינו”.

“למזלנו הפוליטיקה לא נכנסה ליחסים הללו במשך השנים. אבל מה שקרה בשבועות האחרונים, כחלק מההזמנה שהוציא ביינר וקבלתה על ידי ראש הממשלה נתניהו שבועיים לפני הבחירות שלו, גרמה לכך שמשני הצדדים הוכנסה מידה מסוימת של מפלגתיות”, אמרה רייס בראיון לתקשורת האמריקנית.

נתניהו: האמריקנים התנגדו גם להקמת המדינה ולמלחמת ששת הימים

ראש הממשלה הסביר הבוקר בראיון לרדיו קול חי כי יכולים להיות חילוקי דעות בין ידידים וכבר היו בעבר מחלוקות בין ראשי ממשלת ישראל לנשיאי ארצות הברית, אולם מערכת היחסים היא איתנה ותמיד התגברה על חילוקי הדעות. "ב-1948 הכריז בן גוריון על הקמת המדינה, אל מול התנגדות חריפה של מחלקת המדינה האמריקנית. ב-1967 יצא לוי אשכול למלחמת מנע, ופתח בכך את מלחמת ששת הימים, ב-1981 הפציץ מנחם בגין את הכור בעיראק וב-2002 התמיד אריאל שרון במבצע חומת מגן. כל אלה, אל מול התנגדות תקיפה של הנשיאים האמריקניים דאז". הזכיר נתניהו.

נתניהו הוסיף כי "כשזה מגיע לעניינים ביטחוניים שיכולים להשפיע על עצם קיומנו כאן, אני מצפה מראש הממשלה בישראל לעמוד על האינטרסים החיוניים של המדינה". הוא הצהיר על הערכתו הרבה את הנשיא ועל אמונו העמוק בו ובמערכת היחסים, אולם הסביר כי "האחריות הראשונה שלי היא לביטחון ישראל וההסכם מסכן את הקיום שלנו".

לשאלת המראיינים על תוכן הנאום, השיב ראש הממשלה כי "אני אדבר על העקרונות הכלליים שמסתמנים בו, ועל המשמעות של ההסכם לביטחון ישראל, ביטחון האזור וביטחון העולם כולו. אודות הסיכוי שיצליח לשנות את דעתו של הנשיא ולמנוע את ההסכם, אמר נתניהו כי אינו יודע אם ישכנע את הנשיא, "תקוותי אמנם שיקשיב לדבריי, אולם החלטתו נתונה בידו. אני מדבר אל הציבור בעולם ואל חברי הקונגרס, אשר בידם יכולה להיות ההכרעה הסופית והם עשויים להשתכנע ולמנוע את ההסכם".

מטרתו של נתניהו בגיוס הקונגרס לצדו, מתרחקת ממנו

מטרתו המעשית של ראש הממשלה היא לגייס עוד כ-15 סנאטורים דמוקרטים שיצביעו בעד חקיקת סנקציות חדשות נגד איראן וימנעו את ההסכם, אולם הישג זה נראה כרגע רחוק מאוד מידיו, ולמעשה העימות סביב הנאום ליכד את הדמוקרטים סביב הנשיא, ורבים מהם, כולל תומכי ישראל מובהקים ומתנגדי ההסכם, הודיעו כי יחרימו את הנאום.

הנשיא אובמה, מצדו, הודיע הלילה כי גם אם יצביע הקונגרס בעד הטלת סנקציות חדשות על איראן, הוא יטיל וטו נשיאותי על ההחלטה ולא יאפשר לרשות המחוקקת לסכל את הסכם הגרעין.

המועד האחרון להשגת הסכם בראשי פרקים בין איראן לשש המעצמות, הוא 24 במרץ, בעוד כשלושה שבועות וחצי בלבד. הצדדים מגלים אופטימיות כלפי הסיכוי שייחתם הסכם עד למועד הנקוב, אולם המרחק בין הצדדים עדיין גדול.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture