נתניהו באייפא"ק: לא באתי כדי להביע חוסר כבוד לאובמה

"ישראל וארה"ב חולקות יחד את אותם חלומות, ומתפללות לעולם טוב יותר" • ראש הממשלה הצהיר כי הוא אינו מעוניין להכניס את ישראל לתוך הוויכוח הפוליטי בארה"ב • ציפייה דרוכה לקראת ראיון תקשורתי של אובמה הערב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יממה אחת לפני נאומו המתוכנן בפני שני בתי הקונגרס האמריקני, נשא היום ראש הממשלה בנימין נתניהו 'נאום מקדים' בפני 16 אלף משתתפי ועידת השדולה היהודית אייפא"ק המתכנסת בוושינגטון.

נתניהו אמר בפתח דבריו, כי "מעולם לא נכתב כל כך הרבה על נאום שטרם נישא". הוא הדגיש כי לא ידבר על תוכן הנאום שיישא מחר אלא על מטרתו. "מטרתו אינה מיועדת להביע חוסר כבוד לאובמה או למוסד הנשיאות בארה"ב. הנאום שלי בקונגרס לא נועד להכניס את ישראל לתוך הוויכוח הפוליטי הפנימי בארה"ב". ראש הממשלה הצהיר עוד כי ישראל וארצות הברית מסכימות שאסור שיהיה לאיראן נשק גרעיני, "אנחנו רק חלוקים לגבי הדרכים לכך".

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה אמר כי למרות חילוקי הדעות, הידידות בין ישראל לבין ארצות הברית חזקה יותר ויותר, ותתחזק גם בעתיד. "אנחנו חולקים את אותם חלומות, ומתפללים לעולם טוב יותר. הערכים שמאחדים אותנו גדולים בהרבה מההבדלים שמפרידים בינינו. ישראל וארצות הברית ימשיכו לעמוד יחד, כי אמריקה וישראל הן יותר מחברות – הן 'משפוחה'. השותפות שלנו חזקה, ובעזרתכם היא תהיה חזקה אף יותר", הצהיר נתניהו לקול תשואות הקהל המריע.

photo_2015-03-02_19-08-40

נתניהו הסביר כי מטרת פנייתו לקונגרס מחר היא להשמיע קול לגבי העסקה הפוטנציאלית עם איראן, העלולה לאיים על הישרדותה של ישראל. "היא המממנת הראשית של הטרור, ראו את המפה שעל הקיר. היא מראה את איראן מאמנת ומממנת טרור בחמש יבשות. זה מה שאיראן עושה כעת ללא נשק גרעיני, דמיינו מה היא תעשה עם נשק גרעיני. אותה איראן רוצה להשמיד את ישראל ואם יהיה לה נשק גרעיני היא תשיג את המטרה".

עניין רב לקראת נאומה של היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס

הערב אמורה לנאום בוועידת אייפא"ק גם היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, אשר אך בשבוע שעבר תקפה את נתניהו בחריפות חסרת תקדים. רייס, אחת האנשים המשפיעים ביותר על מדיניות החוץ והביטחון האמריקאית, אמרה בראיון “היחסים בין ארצות הברית לישראל אף פעם לא היו עניין מפלגתי. ההזמנה מצד הרפובליקנים והגעתו של נתניהו, לא רק שהם מצערים, אלא גם הורסים את מרקם היחסים בינינו”.

הסערה סביב נאום נתניהו מגיעה הערב לשיא, עם ראיון שצפוי להעניק הנשיא ברק אובמה לסוכנות הידיעות רויטרס. הנשיא ינסה להקהות מראש את רושמו של נאום נתניהו והתנגדותו המהדהדת להסכם המתגבש בשיחות הגרעין בז'נבה, ובמערכת הפוליטית והמדינית בישראל ובארצות הברית ממתינים בדריכות למתקפה אפשרית של הנשיא על ראש הממשלה.

photo_2015-03-02_19-08-56

מתקפה חריפה במיוחד, ספג היום נתניהו מפיה של הסנטורית הדמוקרטית הבכירה דיאן פיינשטיין, יו"ר הוועדה לענייני מודיעין בסנאט ומתומכיה הגדולים ביותר של ישראל בגבעת הקפיטול. פיינשטיין היהודייה, מתחה ביקורת על הצהרת ראש הממשלה, לפיה הוא ידבר "בשם כל היהודים". "מדובר בהצהרה שחצנית. נתניהו אינו מייצג אותי", אמרה בראיון לרשת CNN. לפני מספר ימים, פנתה פיינשטיין, יחד עם עמיתה דיק דרבין, בבקשה להיפגש עם נתניהו בעת ביקורו בוושינגטון, "כדי להנמיך את גובה הלהבות", אולם ראש הממשלה סירב לבקשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture