רבבות הפגינו הערב בכיכר רבין; "ישראל רוצה שינוי"

השמאל הוציא הערב עשרות אלפי אנשים למעוז הוותיק שלו, כיכר רבין בתל אביב • הנואם המרכזי בעצרת, מאיר דגן: "אנו מצויים במשבר מנהיגות שהוא החמור ביותר שהיה כאן עד היום" • אלמנת צה"ל: "אי אפשר לדבר כל הזמן על איראן, ולעצום עיניים מול סכסוך הדמים עם הפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"להחליף את השלטון", "רוצים מהפך עכשיו", "מחליפים את הממשלה" ו-"בלי הסדר זה לא ייגמר", אלה רק חלק מהכרזות שנראו הערב בעצרת הרבבות בכיכר רבין בתל אביב, שהתקיימה תחת הכותרת "ישראל רוצה שינוי".

כעשרים וחמישה אלף עד שלושים וחמישה אלף בני אדם, השתתפו הערב בעצרת המונים של מפלגות וארגוני השמאל בקריאה להחלפת שלטון הליכוד בבחירות שיתקיימו בעוד עשרה ימים. הנואם המרכזי בעצרת היה ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן. עוד נאמו בכנס, אלוף (במיל.) עמירם לוין ומיכל קסטן-קידר, אלמנתו של סא"ל דולב קידר שנהרג בעזה במבצע צוק איתן בקיץ האחרון.

קרא עוד:

[postim]

מאיר דגן אמר למתאספים כי "ישראל היא מדינה מוקפת אויבים, אבל האויבים אינם מפחידים אותי. אני חושש מההנהגה שלנו. אני מפחד מאובדן הנחישות, מאובדן הדוגמה האישית. אני מפחד מההססנות והקיפאון. ואני מפחד מעל הכול ממשבר המנהיגות. משבר מנהיגות שהוא החמור ביותר שהיה כאן עד היום".

"זו כבר מזמן לא שאלה של שמאל וימין. זו שאלה של דרך, של חזון ושל אופק אחר"

ראש המוסד לשעבר האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בשש שנות כהונתו הרצופות בראשות הממשלה, "הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האזור, או ליצירתו של עתיד טוב יותר". דגן תקף את נתניהו גם על הניהול ההססני של מבצע צוק איתן, "במשמרת שלו ניהלה ישראל את המערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת השחרור. בשביל מה לך להיות אחראי לגורלנו אם אתה כל כך מפחד לקחת אחריות?". דגן הבהיר לשומעים כי הוא אינו פוליטיקאי ולא איש ציבור, והוא משתתף בעצרת ובמאמץ להחלפת השלטון ללא שאיפות אישיות לתפקידים ואף ללא טינה או מרירות על אישית על נתניהו.

20150307131619

בהתייחסו לעניין הגרעין האיראני, אשר עמד בשבוע האחרון בראש סדר היום, אמר דגן כי "תכנית הגרעין של איראן היא אכן סכנה אמיתית. אף אחד בישראל ובארה"ב לא מתווכח על כך. צריך לטפל בבעיה הזו בשכל, לרתום למשימה את בעלות הברית שלנו ולא להילחם בהן. מגיעה לנו הנהגה שתגדיר סדר עדיפויות חדש. זו כבר מזמן לא שאלה של שמאל וימין. זו שאלה של דרך, של חזון ושל אופק אחר".

"כשאתם הולכים לקלפי, תצביעו למי שינסה למנוע את המלחמה הבאה לפחות"

מיכל קסטן-קידר אמרה בעצרת כי "מתנהל כאן קמפיין בחירות שלם שלא מזכיר את הדם שנשפך כאן בקיץ. זה מפחיד מדי. קשה מדי. אבל אני, בקיץ האחרון, איבדתי את בעלי במלחמה, ובאתי הנה כדי לבקש מכם, כשאתם הולכים לקלפי, תצביעו למי שינסה למנוע את המלחמה הבאה לפחות, למי שמוכן לעשות כל מה שאפשר, כדי לחסוך הרוגים נוספים". לדבריה, "אי אפשר לדבר כל הזמן על איראן, ולעצום עיניים מול סכסוך הדמים עם הפלסטינים, שעולה לנו בכל כך הרבה דם".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "העצרת בתל אביב היא חלק מקמפיין מתוזמר של השמאל הממומן במיליוני דולרים מחוץ לארץ. מטרתו להחליף את ממשלת הליכוד הלאומית בראשות נתניהו בממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז'י אשר תיתמך על ידי המפלגה הערבית. מיליוני דולרים זורמים בימים אלה מחו״ל כדי להעלות את שיעור ההצבעה במגזר הערבי".

בהתייחסות ישירה למאיר דגן, טוענים בליכוד כי "הנואם המרכזי, מאיר דגן, הוא איש שמאל בדעותיו. מוזר שהוא טוען כיום כי אינו מאמין בהנהגה הנוכחית, כאשר הוא בעצמו ביקש להאריך את כהונתו כראש המוסד תחת הנהגתו של ראש הממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture