יואב גלנט: הממשלה ידעה על המנהרות ולא רצתה לפעול

שר הביטחון יעלון: "מלחמה היא לא משחק ילדים; סוף מעשה במחשבה תחילה" • יריביו הפוליטיים, עמוס ידלין ויואב גלנט, האשימו את הקבינט כי "היה משותק ולא ידע לחשוב כמו שצריך", ובכך שפעל בהיסוס, חוסר תעוזה ומנהיגות רופסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד ולגבי תיק האוצר בממשלה הבאה קיימת הסכמה כללית שככל הנראה יזכה בו יו"ר כולנו משה כחלון, על תיק הביטחון מתנהל קרב מרובה משתתפים וגורלו לוט בערפל.

אתמול נמשך סבב ההאשמות והטענות בין הטוענים לכס שר הביטחון. השר המכהן משה יעלון מהליכוד, אלוף (במיל.) יואב גלנט מכולנו ואלוף (במיל.) עמוס ידלין מהמחנה הציוני.

יעלון התייחס להאשמות כלפיו מצד גורמים רבים במערכת הפוליטית, על כך שגרר רגליים במבצע צוק איתן בקיץ האחרון, אשר הסתיים לאחר 50 ימי לחימה וללא הישג מדיני לישראל. שר הביטחון אמר כי "מלחמה היא לא משחק ילדים. הפעלת כוח צבאי היא הדבר האחרון, וכשאין ברירה. להפעלת כוח צבאי יש מחיר. ההסתכלות כשר ביטחון היא לא רק דרך כוונת רובה. סוף מעשה במחשבה תחילה".

קרא עוד:

[postim]

לדברי שר הביטחון הימני ביותר מאז ימיו של משה ארנס אשר כיהן ממשלת שמיר בתחילת שנות התשעים, "אם היו כובשים את עזה המלחמה הייתה נמשכת עד עכשיו והדבר היה עולה עשרה מיליארד שקלים בשנה, ורקטות היו ממשיכות להיות משוגרות".

ידלין: "נתניהו אלוף בדיבורים וחלש במעשים, הוא שחרר מאות רוצחים"

עמוס ידלין, מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר הביטחון, תקף את ההתנהלות ההססנית לטעמו של הדרג המדיני במבצע בעזה, ואמר כי "צה"ל קיבל הוראות מאוד בעייתיות מהדרג המדיני, שהיה משותק ולא ידע לחשוב כמו שצריך". ידלין הדגיש שכיום אין איום קיומי על ישראל והאשים את נתניהו בכך שהוא "אלוף בדיבורים ובנאומים, אבל המעשים שלו מאוד נמוכים. הוא אמר שיהיה חזק מול חמאס – אבל ראינו מה היה בקיץ האחרון. הוא שחרר מחבלים עם דם על הידיים שרצחו יהודים", הוסיף.

עמיתו לשעבר במטה הכללי ומספר 2 ברשימת כולנו לכנסת ה-20, יואב גלנט, היה אף בוטה יותר בביקורתו כלפי נתניהו ויעלון: "במבצע הובילו 30 מנהרות אל גני הילדים. שר הביטחון הצטלם בתוכן ולא פעל. אצלי, כמפקד פיקוד דרום, זה לקח חצי מהזמן בלי כיפת ברזל. היום זה היה לוקח לי אפילו פחות".

גלנט הוסיף כי אם הוא יכהן כשר הביטחון, המערכה הבאה בעזה תהיה "קצרה בהרבה ואיכותית בתוצאותיה. במלחמה צריך לנצח, אני לא מוכן לחיות עם תיקו",

אלוף פיקוד הדרום לשעבר אמר עוד כי סביר להניח שבתקופת כהונתה של הממשלה הבאה תתחולל מערכה נוספת בעזה, ושאל: "בזמנים כאלה, מי הציבור ירצה שינהל את הלחימה? מי שהוכיח שהוא יודע לנצח או המהססים, חסרי התעוזה וחסרי המנהיגות?".

"אנחנו לא שווים עם החמאס, לא אמור להיות תיקו"

"לא מקובל עליי שנשב שווים מול שווים עם חמאס בתיווך מצרי אמריקאי. החמאס הם לא הצבא האדום כמו שסיפרו לכם. שר הביטחון מוכן לחיות עם תיקו. אני לא. זו בעיה של יצירתיות, נחישות ומנהיגות", תקף גלנט בחריפות.

הוא סיפר כי תמך בצה"ל לאורך כל צוק איתן, אך כאשר ראה את תוצאות המבצע הבין שהמצב לא טוב. "זורים חול בעיני הציבור. אומרים או שנעשה את המהלך הכושל שעשינו או שנכבוש את רצועת עזה. זה פשוט לא נכון. בעופרת יצוקה ראינו שזה נכון. בין שני המצבים הקיצוניים שמציירים, יש מצבי ביניים. הם דורשים מנהיגות ויוזמה".

גלנט אף קרא לשר הביטחון יעלון להתייצב מולו לעימות: "אני קורא לשר הביטחון לעימות ישיר ופרונטאלי בנושאי ביטחון בשבוע הקרוב לעיני עם ישראל".

יש לציין כי סיכוייו של גלנט לכהן כשר הביטחון נראים כרגע כנמוכים עד קלושים. גם אם מפלגתו תכה את התחזיות ותשיג מספר רב של מושבים בכנסת הבאה, אין סיכוי ממשי שהיא תקבל את שני התיקים הבכירים בממשלה – משרד האוצר עבור היו"ר משה כחלון ומשרד הביטחון עבור יואב גלנט. גם סיכוייו של יעלון לשוב לתפקיד, פחתו מאוד בתקופה האחרונה, לאחר ששניים משותפיו הפוטנציאליים של ראש הממשלה נתניהו לקואליציה הבאה, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הבהירו כי הם ידרשו את התפקיד לעצמם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture