ריבלין: בהיעדר הכרעה ברורה, אקדם ממשלת אחדות

מי שיכריע את זהותו של ראש הממשלה הבא, עשוי להיות דווקא הנשיא ולא הבוחרים • ריבלין: "גם אם בשאלות היסוד לא ניתן להגיע להסכמות, אפשר להסכים על שינוי שיטת הממשל" • במפלגות החרדיות חוששים מפני ממשלת אחדות שתותיר אותן באופוזיציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבחירות יהיו מאחורינו בעוד כשבוע בלבד, אולם השלב השני של מערכת הבחירות – הניסיונות להרכיב ממשלה – צפוי להיות הפעם קשה ומורכב מבעבר.

על פי סקרי דעת הקהל, אולי בפעם הראשונה מאז ממשלת הרוטציה של שמעון פרס ויצחק שמיר לפני כשלושים שנה, זהותו של ראש הממשלה הבא לא תוכרע במוצאי הבחירות. כפי שהדברים נראים עכשיו, אף אחד משני המועמדים לראשות הממשלה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אינו מצליח לגבש סביבו גוש של 61 חברי כנסת ממליצים אשר יהוו את הבסיס לממשלתו.

קרא עוד:

[postim]

גם תפקידו של נשיא המדינה, אשר בעבר הסתכם בדרך כלל בהליך פורמלי של הטלת הרכבת הממשלה על המנצח המובהק בבחירות, יהיה הפעם שונה ומעורב יותר. הנשיא ראובן ריבלין, איש הליכוד, עשוי להיות האיש שיקבע מי ירכיב את הממשלה ה-34 של ישראל.

ריבלין: למנוע מהמערכת הפוליטית בישראל "להפוך לאיטליה"

בחדשות 2 פורסם, כי ריבלין נפגש אתמול עם אנשי יחידה מסווגת בצה"ל ונשאל על ידי החיילים מה יעשה אם איש מהמועמדים לראשות הממשלה לא ישיג את מספר הממליצים שיבטיחו הקמת ממשלה, ומפלגות לשון המאזניים – כולנו, ישראל ביתנו ויהדות התורה – ימשיכו לשבת על הגדר.

ריבלין השיב כי יקרא לנתניהו והרצוג אליו לפגישה בשש עיניים, וינסה לקדם הקמת ממשלת אחדות אשר תסכים מראש על שינוי מידי בשיטת הממשל.

הנשיא סבור כי גם אם לא ניתן להגיע להסכמה על סדר היום מבחינת שמאל-ימין ומדיני-חברתי, כפי שמצהירים בשני הצדדים כי "הפערים האידיאולוגיים עמוקים מדי", לפחות יוכלו המפלגות הגדולות להסכים על שיטה שתמנע ממדינת ישראל מ"להפוך לאיטליה" ולהגיע לבחירות בכל כשנה וחצי.

חשוב לציין, כי ראש הממשלה נתניהו הצהיר מספר פעמים בתקופה האחרונה כי יתנגד נחרצות להקמת ממשלת אחדות. "זה לא יקרה, מפני שתהום אידיאולוגית עמוקה פעורה ביני לבינם", כתב ראש הממשלה בהודעה שפרסם. אולם מנגד, מנהיגי המחנה הציוני, הרצוג ולבני, מתחמקים בעקביות מתשובה לשאלה זו, כנראה מפני שמבינים בעצמם שבהסתברות גבוהה לא יהיה מנוס מכך.

ממשלת אחדות עלולה להשאיר את המפלגות החרדיות באופוזיציה

על פי ההערכות במערכת הפוליטית, ממשלת אחדות תכלול את שתי המפלגות הגדולות, המחנה הציוני והליכוד, אשר יקיימו רוטציה ביניהן על ראשות הממשלה, ובנוסף, את מפלגת כולנו של משה כחלון, ש"ס ויהדות התורה ואולי אף את ישראל ביתנו. אולם במקרה של איחוד כוחות בגוש המרכז, יוכלו לפיד, כחלון וליברמן לכפות על הצדדים תנאים נוקשים אשר עלולים להשאיר את המפלגות החרדיות שוב מחוץ לקואליציה.

בתוך כך, פורסם היום בגלי צה"ל סקר של חברת שילוב מילוורד-בראון, הבוחן את דעתם של תושבי ישראל היהודים לגבי ממשלת אחדות. מהסקר עולה כי רוב גדול של 53% מתנגד לרעיון, לעומת 23% בלבד התומכים בו. לכרבע מהנשאלים אין דעה בעניין.

על פי הסקר, ההתנגדות לממשלת אחדות בקרב מצביעי הימין, רחבה יותר מאשר בשמאל. כשני שליש ממצביעי הימין נגד, מול כ-56% ממצביעי השמאל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture