נמנעה פעילות בעייתית של משרד הבריאות בתחומי הקלפיות

משרד הבריאות תכנן לנהל קמפיין רחב ביום הבחירות, בעד חתימה על 'כרטיס אדי' לתרומת אברים, המנוגד להלכה • ח"כ מקלב הסב את תשומת לבו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לעניין, וזה פנה למשרד הפנים והורה לו לאכוף את איסור הפעילות בשטחי הקלפיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"משרד הבריאות לא קיים כל בדיקה עם ועדת הבחירות המרכזית ולא יוכל ינהל קמפיין לקידום החתימה על כרטיסי אדי לתרומת אברים בשטח הקלפיות בזמן הבחירות לכנסת ה-20". כך הבהיר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן.

במכתב ששיגר ג'ובראן לסגן שר הבריאות ח"כ צחי הנגבי ולמנכ"ל המשרד, ציין יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי הורה למשרד הפנים לאכוף את האיסור על כל פעילות בסמוך לקלפיות.

לפני כשבועיים, לאחר שמשרד הבריאות פרסם מכרז לניהול קמפיין לקידום החתמה על כרטיס אדי לתרומת אברים – ביום הבחירות ובסמוך לקלפיות – פנה ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אל השופט ג'ובראן והתריע אודות התקדים החמור של קיום פעילות סמוך לקלפיות – בייחוד כאשר מדובר בנושא שנוי במחלוקת.

קרא עוד:

[postim]

מבדיקת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית עלו ממצאים חמורים, ולפיהם משרד הבריאות כלל לא ערך בדיקה עם ועדת הבחירות קודם פרסום המכרז בנושא הקמפיין, כך שבעצם פעילותו הוא רומס את החוק ומתעלם מחוקי השבתון של יום הבחירות וחוקי רישוי העסקים של הרשויות המקומיות להצבת דוכנים.

מקלב: "משרד הבריאות מנסה לקדם אינטרסים של עמותות ומקורבים בלבד"

במכתב תשובתו לח"כ הרב אורי מקלב מעביר השופט ג'ובראן ביקורת על משרד הבריאות שפרסם מכרז לפעילות הסברתית מבלי שהוא בדק את החוק בנושא ומבלי להתייחס להשלכות השליליות שקמפיין זה עלול ליצור. יו"ר ועדת הבחירות מציין אמנם כי "אני סמוך ובטוח כי משרד הבריאות יציב את הדוכנים במרחק הולם ממקומות הקלפי, כך שלא ייכנס לגדר השטח האסור לביצוע תעמולה על פי חוק הבחירות לכנסת", אך באותה נשימה מבהיר השופט ג'ובראן כי פנה אל שר הפנים גלעד ארדן, בדרישה לאכוף את החוקים השונים המתייחסים לפעילות דוכני הסברה סמוך לקלפיות וביום הבחירות המוגדר בחוק כיום שבתון.

"אין לגרום לזילות הבחירות ולהפיכת האזורים הסמוכים למקומות הקלפי לבלתי עבירים", הבהיר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. "על הרשויות המקומיות ומשרד הפנים לקבוע כללים ברורים להצבת דוכנים (שאינם לצורך פעילות פוליטית) סמוך לקלפיות, ובפרט דוכנים מסחריים, על מנת שלא לגרום לזילות הבחירות. גם אם יש דרך לעשות זאת, יש להעניק אישורים רק במשורה ובמידה".

adiבעיות הלכתיות קשות. כרטיס אדי

לדברי ח"כ הרב אורי מקלב, "משרד הבריאות ניסה ליצור מחטף של הרגע האחרון ולהעביר מאות אלפי שקלים לעמותה שנבחרה באמצעות מכרז שאינו דורש לעמוד במינימום של דרישות החוק. מדובר במהלך שנועד לקדם אינטרסים של עמותות ומקורבים בלבד".

החתימה על 'כרטיס אדי', מהווה הסכמה של החותם לתרום את אבריו במותו לחולים הזקוקים להשתלת אברים. פוסקי ההלכה מתנגדים לכך בתוקף, מפני שמדובר גם בתרומת אברים כמו לב וכבד, אשר נלקחים מהגוסס במצב של מוות מוחי ולפני שנקבע מוות לבבי. על פי ההלכה דבר זה נחשב לנטילת חיים, וקיצור חייו של האדם אינו ברשותו ואסור בתכלית האיסור. המדינה מנסה לעודד את הציבור לחתום על הסכמה זו, ומציעה בתמורה להסכמה לתרומת אברים בעתיד, עדיפות בתור להשתלת אברים במקרה שהחותם יזדקק לכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture