צולם בישראל • היחידה האווירית של המשטרה סוגרת 3,000 שעות צילומי מרדפים

כ-500 נהגים הורדו השנה מהכבישים לאחר שטייסי היחידה האווירית דיווחו לשוטרי אגף התנועה על עבירות בריונות כביש • במהלך אירועי הפרות סדר טסים מסוקי היחידה מעל אזור ההתפרעויות לטובת סריקות אחר חשודים, איתור התארגנויות לחסימות כבישים והכוונת הכוחות המבצעיים • בשנה הקרובה מצפים במשטרה להכנסתם לפעולה של רחפנים שיסייעו לכוחות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היום נערך ביחידה האווירית של מ"י סיכום שנת העבודה 2014 , במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, ר' אג"מ – ניצב אהרון אקסול ובהשתתפות טייסי היחידה, במהלכו סקר מפקד היחידה-נצ"מ ניר רוזנטל את פעילות היחידה בשנה החולפת והמגמות לשנת 2015.

"כ-3000 שעות טיסה מבצעיות במהלך שנת 2014 ממחישות את העשייה הרבה והמגוונת של היחידה למען בטחון הציבור והשמירה על הסדר הציבורי ובכלל זה פעילות ייחודית וממוקדת במבצעים לאומיים, כדוגמת צוק איתן, אירועי השלג ועוד וכן כנגד מחוללי פשיעה, סיוע במאבק בתאונות הדרכים ותרומה לקהילה", ציין מפקד היחידה.

במסגרת המאבק בתאונות דרכים, המהווה יעד ארגוני בתכנית המפנה, נטלה היחידה האווירית חלק דומיננטי, אשר סיירה מעל צירי תנועה ודיווחה לניידות ואופנועי התנועה בדבר נהיגה בריונית בכביש המסכנת את בטחון משתמשי הדרך, דבר שהביא להורדה של כ – 500 נהגים מהכביש , שעה שנצפו מבצעים עקיפות מסוכנות, חציית קו הפרדה רצוף ועבירות נוספות.

בנוסף, פעלה היחידה גם השנה בתחום הנעדרים, כאשר טייסי היחידה הוזנקו לסייע בעת סיכון ממשי וקושי באיתור נעדרים בתא שטח גדול ומורכב. היתרון היחסי של היחידה הביא לאיתורם והצלת חייהם של 11 נעדרים המוגדרים חסרי ישע.

במסגרת שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל עם כלל גופי החירום וההצלה, פעלו טייסי היחידה האווירית באירועי שריפה גדולים וסייעו בהכוונת הכבאיות לנקודות הקריטיות בהתאם לדרכי גישה ואפשרו קבלת תמונת מצב אווירית חזותית לחפ"ק המשולב של משטרת ישראל וכיבוי האש.

מסוק משטרת ישראל נוף (6)

השנה אירעו מספר מחאות המוניות ואירועי הפרות סדר אלימות גדולות, בדגש על ירושלים, אשר הצריכו את הסיוע הייחודי של היחידה לטובת הכלת האירועים והתארגנות הכוחות על הקרקע, החל מסריקת צירים מהאוויר, לאיתור התארגנות לחסימות צירים ועד הכוונת כוחות מבצעיים בטיפול בהפרות סדר אלימות המסכנות את הציבור והכוחות ופוגעות בשגרה ואיכות החיים.

באשר למגמות ותהליכים לשנת 2015 ,בימים אלה מתנהל מכרז לרכש מסוקים חדשים ומתקדמים, אשר יעצימו את יכולות היחידה והמענה המבצעי בשטח וכן מתקיים לראשונה במ"י מכרז הכולל רכש והכשרה להפעלת "רחפנים" שיופעלו בקרוב בהנחיה מקצועית של היחידה .

מפכ"ל המשטרה שיבח את מפקד היחידה והטייסים על תרומתם הרבה והייחודית לכלל המשטרה ולמען בטחון הציבור, והדגיש את חשיבות המיזמים העתידיים של היחידה, אשר יקדמו את יכולות המשטרה ברמה הטכנולוגית והמבצעית, הן בשלבי ההיערכות והמענה המבצעי והן בהיבט החקירתי – תביעתי לשם הגדלת סיכויי העבריין להיתפס ומימוש יעדי תכנית המפנ"ה.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture