מחשבות מאחורי הפרגוד • טורו השבועי של אריה ארליך

איגרת שלוחה אל חבר שקיטורו אמנותו ואנטי-ממסדיותו משלח ידו, המבקש 'להראות להם הפעם' • אריה ארליך מתמודד עם הטיעונים נגד הפוליטיקאים החרדים ועם התפיסה שההצבעה היא בכלל עבורם • "אתה מצביע עבור עצמך. עבור הוריך. עבור ילדיך. עבור זקיפות הקומה של המגזר שלך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אל: ידידי החרדי שהחליט 'להעניש את הממסד'

ראיתי אותך עומד שם, בפתח בית מדרש בעיר חרדית צעירה, ולא מפסיק לקטר. בפנים היה חשוך: אברכים ישבו שם לשַלֶשוּדֶס חסידי אפוף אישי-קודש. בחוץ היה קריר: עמדת מול דבוקת שומעי לקח, וביקשת ללמד את כל העולם לקח. דיברת על אוזלת יד. טענת נגד מחדלים. תיארת סכסוכים. סיפרת שלא סופרים אותך. הזכרת שנזכרים בך ובחוג שלך רק בערבי בחירות. אמרת שיש לך את הכוח להצביע למפלגות בשקל ולרשימות בחצי גרוש. ובכלל, הפעם אתה חושב לא להצביע בכלל. גיבור שכמותך.

ניסית בכל הכוח לגרור אותי לוויכוח מר על תפקודה של המערכת הפוליטית החרדית. שאפתָ להפוך אותי לדוברם לרגע של חברי הכנסת החרדים, להטיח בפרצופי את כל מגרעותיהם וחסרונותיהם הרבים, ואז לומר לי: זה לא משנה אם יהיה בכנסת יעקב אשר אחד יותר או יעקב אשר אחד פחות, ושום דבר לא יקרה אם ביטון מש"ס או גואטה מאלעד ימשיכו לראות את הכנסת מבחוץ. לא על כך תקום או תיפול היהדות החרדית. מה שחשוב זה העניין המדיני – כן ממשלת שמאל או לא ממשלת שמאל, או העניין הכלכלי – קפיטליזם ליכודי מול סוציאליזם מחנ"צי, מלשון המחנה הציוני. ואולי, בכלל, הצבעה לכחלון היא הדבר הנכון לעשות כרגע. וכמאמר הכרזה, נטו בשבילי.

אז אני רוצה לומר לך, ידידי היקר, שאתה לא לבד. גם לי יש פה ושם ביקורת לא קלה על התנהלות בעייתית של נציגים אלה ואחרים. אני לא מנותק מרחשי הלב הכאובים בציבורים רחבים כלפי מועמד פלוני וח"כ פלמוני: חוג פלוני לא קיבל מקום ברשימה; זה לא זכה ליחס הולם מצד מי שאמור היה לייצג אותו, ועל כולנה עולה התהייה – כיצד זה קרה שעולם הישיבות שהיה טאבו לאורך 67 שנות המדינה הפך, דווקא במשמרת הזאת, לשק החבטות הלאומי שכל המפלגות, מימין ומשמאל, חובטות בו ללא רחם.

ידידי היקר, הביקורת שלך מוצדקת, אוהו מוצדקת. וגם הח"כים שיש לך בטן מלאה עליהם, אינם מושלמים לחלוטין. גם אני, בבימה שעומדת לרשותי, עוסק לא אחת בביקורת לא קלה כשמתעורר בכך צורך מוצדק.

2009714_172830953_12עולם הישיבות הפך לשק החבטות הלאומי. בחורי ישיבה הוגים בתורה

אבל במטותא ממך, איש אכפתי ונקמן, לא עת נקם היא זו. זה לא הזמן לביקורת. אלה לא רגעים של חשבון נפש ולא שעה של הטחת האשמות. זוהי שעה של התלכדות מול מדורת השבט שחשובה לכולנו; אלו רגעים של פחד מצמית אל מול הניסיונות לרוקן את כל מה שאנחנו מאמינים בו; אלו עיתות של חרדה קיומית לנוכח הרצון לשלול מאיתנו זכויות בסיסיות של מגורים בכבוד ומחיה בשוויון, רק בגלל שאנחנו חרדים ורק משום שמאד פופולארי לחבוט בנו.

את האמת אגיד לך – אני שונא הגדרות פומפוזיות ונסחפות. למשל, כשאני רואה שמפלגה חרדית משתמשת בפסוק 'ובחרת בחיים' בנוגע להצבעה בבחירות – אני חש רתיעה. 'ובחרת בחיים' הוא פסוק שבו מבקש מאיתנו משה רבנו לקיים את התורה ומצוותיה. וכמו שביבי אומר – אלה החיים בעצמם. גם 'להיקהל ולעמוד על נפשם' הוא סלוגן שכבר, עפעס, מיצה את עצמו. מספר הפעמים שהשתמשו בו זהה למספר מערכות הבחירות שהתקיימו במדינה מאז היווסדה. זה בהחלט מלמד על עצלות מחשבתם של המופקדים על הקמפיין. הכי קל לגשת למחסן ולסחוב ממנו כרזות ששר הסעד רב איצ'ה מאייר לוין עוד השתמש בהן.

 

אבל למען השם, איש יקר מהשטיבל ומהמקווה ומקרן הרחוב. בשם התורה ולומדיה, בשם הציבור החרדי ובניו – די כבר עם הקיטורים הללו. אתה לא מצביע לפרוש או לגפני, לדרעי או למרגי, לווקנין או למוזס. אתה מצביע עבור עצמך. עבור אשתך. עבור האח בכולל שלא מקבל קצבה והאחות בסמינר שהלימודים שעליהם היא מתייגעת שנים אינם זוכים להכרה פורמלית. אתה מצביע עבור מגזר שלם בישראל, שאתה גאה להיות חלק ממנו גם אם יש לך פה ושם ביקורת ומורת רוח.

והמגזר הזה נתון למשיסה מתמדת. המגזר הזה הוא הדחוי והרמוס ביותר בישראל. את המגזר הזה לגיטימי להדיר משוויון זכויות במגורים, ומזכאות של אפס מע"מ בקניית דירה, ומזכות לשלוח את הזאטוט למעון או לקייטנה באדיבות משרד החינוך. למה? כי אתה חרדי, ושי פירון הרזה לא ממש אוהב אותך, וגם כחלון החייכן והנחמד לא ממש בונה עליך כאלקטורט לוהט.

וגם ביבי, משאת חייך כאיש ימין, לא ממש מוטרד ממצבך הכלכלי. הוא הוכיח זאת כשחתך ללא רחם בקצבאות הילדים כשאתה עוד היית נער מתבגר והוא היה שר האוצר. הוא הוכיח זאת גם עכשיו, בקדנציה שמאחורי גווך, כשהעדיף את האחים לפיד ובנט, ונתן יד לחבילת גזרות שלא עומדות בשום קריטריון של שוויון זכויות במדינה מערבית מתוקנת.

אאוץ'. שוב נסחפתי למינוח פומפוזי, 'גזירות', שמתאים יותר למאמר של הלם ותדהמה וזעזוע ביתד נאמן; אבל מה לעשות – זה מה שזה. אין לי הגדרה אחרת.

450308pic_Cחתך בקצבאות הילדים ללא רחם. נתניהו כשר אוצר עם רה"מ שרון

אני מזמין אותך להצביע כמוני, משום שפעם בארבע שנים (טוב, בעצם שנתיים) מקבל האזרח החרדי במדינת ישראל מעמד שווה לאזרח הלא-חרדי באותה מדינה. קולו נספר ונשקל ונמדד בדיוק כמו הקול של החילוני מרמת אביב ג' שהמערכת הפוליטית תמימת דעים לגבי המוסכמה שמגיע לילדיו יותר כמעט בכל תחום בחיים – מחינוך ועד מקום עבודה, מסבסוד במעונות ועד הפיכת חלום הדירה למציאות. לך זה לא מגיע.

אני מגלה בפניך בכנות את צפונות ליבי: יאיר לפיד מפחיד אותי. מאוד מפחיד אותי. הוא מוכשר בטירוף. הוא הפרזנטור הפוליטי הכי מוצלח שנולד כאן. מאז פרצו הבחירות האלה, ערב ערב הוא מפוצץ אולמות, סוחף המונים, כובש קהלים בכריזמה שלו. הוא רהוט יותר מכל המסבירנים הגאונים שלנו גם יחד. הוא יצא למערכת הזו חבול ומוכה בסקרים, אבל מאז הוא רק עולה. עוד אולם ועוד אולם, עוד רבבת קולות ועוד מנדט אבוד שחוזר לחיקו. ואני אומר לך, עזוב אותך מכל מה שמספרים לך הידענים במלתחה של המקווה בבוקר: לפיד יהיה שוב הפתעת הבחירות. אני לא אומר לך את זה כדי להפחיד אותך או כדי להיות דמגוג כמו הלבלר מהיומון. אני אומר לך את זה משום שאני עוקב בדריכות אחר הזרמים הפוליטיים שכבר מזמן אינם תת קרקעיים.

אז למחוק אותו לא תצליח, אבל אם הנציגים שלך יהיו מספיק גדולים וחזקים, החיוך יימחק מהפנים שלו. הנציגים החרדים שהצבעת להם יצורפו לממשלה, ויַתְנו את הצטרפותם בכל שמֵצר צעדי החרדים וששה עשר גמדיו יישארו להתייבש באופוזיציה. ואז לפיד כבר לא יגיד בנימה הצינית השמורה לו: "אני בכלל לא שונא חרדים. הנה, אפילו יש לי שלושה רבנים ברשימה (פירון וליפמן ועליזה לביא). ופירון הזחוח כבר לא יעמוד מעל הדוכן במליאה ומאחורי המכתבה ברחוב שבטי ישראל, וינסה "לדבר אל החרדים מעל ראשי המנהיגים שלהם". הם ידברו בעיקר עם עצמם, באופוזיציה, ואנחנו נחזיר לעצמנו כמה זכויות שנשללו מאיתנו בממשלה הרעה הזו, שחשבנו כל הזמן שהיא לא הולכת לשום מקום, אבל אז היא נגדעה פתאום בדרך נס.

אז ידידי, בין אם אתה משויך לפלג הירושלמי ובין אם לזה הבני-ברקי, וגם אם יש לך ברשימת אנשי הקשר מספר טלפון של עוזר פרלמנטרי שעונה לך בכל עת, ובין אם פרוש או אזולאי טרקו לך פעם טלפון בגלל שחייגת אליהם בשלוש בלילה – זו ההזדמנות הכמעט יחידה שלך להשמיע אמירה ציבורית שתהדהד בכל רחבי המדינה, לאמור: אנחנו החרדים גדולים וחזקים ומשפיעים. ואנחנו נחושים לדבוק בדרכנו. איש לא יעצור אותנו.

שי-פירון-מתפוצץ-מצחוק-במהלך-דיון"לדבר אל החרדים מעל ראשי המנהיגים שלהם". שר החינוך לשעבר פירון

אז נכון, לא תמיד הביצועים של הח"כ הכיתתי מרשימים. גפני מפשל לפעמים ודרעי לא תמיד מספק את הסחורה. אבל באמת, על מי אתה סומך? על אלוף הקרקעות יואב גלנט מרשימת כולנו? על מאור הדור ואינטלקטואלו, מיקי לוי מרשימת יש עתיד? על כל מיני פעילי ימין והופכי באסטות בקסבות ערביות – או על הרב או הרבי שלך, שאתה מאמין בו ושואל אותו לפני כל צעד גורלי בחייך?

 

יקירי, החרדי הקוּטר שביקורתו אומנותו, אין דבר קל יותר מלהעניש את גפני ואת ליצמן. אין דבר זמין יותר מלמחוק לדרעי את החיוך מהפנים. על כולם יש לך בטן מלאה. מטבעך אתה נוטה לאנטי-ממסדיוּת. כזה אתה. זו נטיית ליבך. זה משהו שטבוע בנפשך. אתה לא היחיד, יש עוד הרבה אנשים כאלה, שתמיד יחפשו את האנדרדוג, את קורא התגר, את מאתגר המִמסד שיודע לתת לאנשי הממסד בשיניים. אם זה בבחירות לעירייה ואם לוועד הבית. וכשהזדמנות של אחת לארבע שנים של דפיקת הממסד נקרית בדרכך – אתה שוקל לממש את התענוג הזה עד תום. למה לא.

אז אני רוצה להגיד לך, אדון קוּטר חביב, שלא מהפנים של דרעי ומאלו של גפני יימחק החיוך. החיוך יימחק מהפנים של אמא שלך שמתקשה להתמודד עם הקיום היומיומי. היא לא יכולה לצאת לעבוד, משום שהיא מקבלת שכר מינימום שאינו מכסה את הוצאות המעון עבור האח שלך הקטן, וזה בגלל שמשרד הכלכלה החליט להדיר את הילד החרדי ממעונות היום. החיוך יימחק מפניו של האח שלך, שבדיוק עומד להתחתן, ובחיים לא יהיה לו סיכוי לרכוש דירה – בגלל שיאיר לפיד מבטיח להמשיך הכל בדיוק מאותה נקודה שבה הוא הפסיק – קרי: להעביר הטבות בדיור שהסעיף המרכזי שבהן יהיה: לבוגרי צה"ל בלבד.

החיוך יימחק מהפנים של המגזר שלך כולו, ששוב ירגיש כמו בקדנציה החולפת: רמוס, פגוע עד עמקי נפשו, מרוקן מוראלית ותקציבית, רק בגלל שאין דבר שמְזַמֵן פופולאריות תקשורתית ומחיאות כפיים שחר-אילניות יותר מאשר קיצוץ של תקציב לחרדים, הורדה של קצבת ילדים והדרה של ילד חרדי מהטבה שכל ילד אחר במדינה מקבל אותה.

אתה לא הולך להצביע לא לפרוש הפעלתן עם ההגייה הירושלמית החיננית ועם גדודי ה'שלוֹימֵי-אמוּנִימְדִיקֶער'ס' שסובבים אותו; ולא לדרעי הכריזמטי והלא שקוף, שאין פוליטיקאי במדינה שמעורר אמוציות שליליות וחיוביות יותר ממנו; ולא לליצמן הנמרץ והקצת כוחני לעתים, שמבטיח להסתער מחדש על משרד הבריאות; גם לא לאייכלר המסבירן הוותיק שההיסטוריה של עם ישראל וצוֹרריו צרוּרה על לוח לבו כמעט כביום התרחשותה; ולא למרגי איש המעש השופע עממיות וחריימֶה פיקנטי; וגם לא למוזס והמעשיות העיירתיות שהוא מספר במזנון הכנסת.

אתה מצביע עבור עצמך. עבור הוריך. עבור ילדיך. עבור זקיפות הקומה של המגזר שלך, שהרבה מאוד פוליטיקאים במדינה היו מתים למחוק את אורחות חייו ולהעביר ממנו את סממניו באמצעות שורת פעולות דיכוי כלכליות. הם היו נותנים את כל מה שיש להם כדי לראות כבר איך החרדים האלה, שדבקים בדרכם, שאחוזים באידיאולוגיה שלהם, שנוהרים בעיקשות מעצבנת אחרי הרבנים שלהם – עפים להם מהעיניים. ובמקום זאת, החרדים האלה מתרבים והולכים, גדלים בקצב מסחרר, ומהווים שליש מילדי כיתה א' במערכת החינוך. אוי, כמה שזה מטריף אותם.

100000-haredim-mother-of-all-demonstrationsאתה מצביע עבור עצמך. עבור הוריך. עבור ילדיך. (אילוסטרציה)

אז חלום הכחדת החרדיוּת שבן גוריון חלם עליו בקול רם, הפך מזמן ללא מעשי. החרדים הם עובדה. אבל החלום להקטין את הכוח החרדי ואת השפעתו, לדכאו בכוח עד שיאמר רוצה אני ללכת לצבא במקום לישיבה, עדיין מטריף את חושיהם של פוליטיקאים רבים – חלקם אויבים בגלוי התופסים באמנותם הארסית של אבותיהם (למה לדבר ברמזים? יאיר לפיד) ומהם ידידים לעת מצוא, בעיקר כשהם נושאים עיניים להמלצה החרדית בפני הנשיא (למה לדבר ברמזים? ביבי נתניהו ובוז'י הרצוג). בינינו, איש מהם לא מסתיר זאת. אם תעיין בטקסטים שלהם כשהם לא מתראיינים לכלי תקשורת חרדי, תיווכח שמדובר בתכנית עבודה מעשית.

 

מקַטֵר חרדי יקר וחביב, אני מרגיש קצת מטופש להטיף לך מוסר כמו אחרון אוחזי הקולמוסים ביומון המפלגה או בעלון הבחירות – בה בעת שאם תיתן למציאות לדבר, תבין שהמעטתי בתיאוריי. אני מכיר אותך כבעל זיכרון בסיסי. נסה נא להיזכר איך הרגשנו כולנו לפני שנה ועשרה חודשים, בזמן שנתניהו הכריז על הקמת הממשלה שקו היסוד הראשון שלה הוא הדרת חרדים.

נסה נא להיזכר כיצד הרגשת באותו לילה נמהר, בארבע בבוקר, כשלפיד הצליח להעביר את חוק הגיוס לקול תרועת כל משטיננו ומבקשי רעתנו, ומול דש מעילם הקרוע של חבורת הח"כים המיוזעים מיהדות התורה ופניהם המרוקנות מהבעה של החברים שלהם מש"ס, שחסו על חליפת הורסצ'ה אבל סבר פניהם אמר הכל. ומול ציבור חרדי שלם שהרגיש פצוע וזב דם, כשאין מי שיאזין בכלל למה שיש לו לומר על חשיבות עולם התורה להמשך הקיום היהודי. איזה עולם תורה בראש שלכם? תעשו צבא ואחר כך נדבר.

נסה להיזכר איך חשת ערב החופש הגדול, כשהילדות החמודות והחינניות שלך חזרו הביתה מהגן עם פתק שבו נדרשת לשלם סכום מפולפל עבור קייטנת החופש, ואז נזכרת שכל ילד חילוני במדינה מקבל את אותה קייטנה חינם אין כסף, בחסות האדון פירון מהיישוב אורנית, שקורא לעצמו רב אבל רב בעיקר עם כל מי שקצת אדוק בדתו יותר ממנו.

נסה להיזכר ביום הזה בחודש, שבו אתה משלם את שכר הדירה הגבוה למשכיר שלך, כשאתה נזכר שבעצם אתה מאוד רוצה לקנות דירה אבל אין לך איך. ויאיר לפיד מאוד רוצה להוזיל את מחירי הדיור, אבל רק למי שאינו חרדי – ולהפוך את חלום הדירה למציאות רק עבור מי שהיה במטווחים בבסיסי טירונות או חירף את נפשו בגלי צה"ל. ואם לך יש כבר דירה איכשהו, חשוב על אחיך ועל החבר שלך ועל כל מי שבסביבתך שעדיין לא הגיעו לכך ואולי לא יגיעו לכך לעולם.

 

ביום שלישי, חבר קסום, תמצא את עצמך עומד מאחורי הפרגוד, אם תבחר לבסוף לצעוד לשם. אתה תראה שלל עצום ורב של הצעות: תראה שם כיפה סרוגה ומחויכת שתקרוץ לך: 'יענק'ל זה אח'. יהיה שם מצע חברתי פנטסטי שיגיד לך: 'כחלון, נטו בשבילך'. יהיה שם פתק קרבי שינהם לך: 'זועבי לג'נין ואיצ'ה מאייֶר לכל הרוחות'. ויהיו שם עוד מפלגות קורצות יותר או פחות, שיתחרו על הקול שלך באמצעות שלל סיסמאות ועזרים מגניבים הרבה יותר מקמפיין ה'להיקהל ולעמוד על נפשם' של החבר'ה מהמפלגה החרדית.

.אחרי שתטיל אל הקלפי את הפתק הנכון... (אילוסטרציה)

ויהיו שם כמה פתקים קטנים, דחויים וחבוטים, אולי לא ממש פופולאריים ברמה הלאומית. הם ישקפו את המשאלות שלך ואת האמונות שלך, את התקוות שלך ואת הרצונות שלך, או לפחות את רובם. את התקווה שלך לעתיד יהודי במדינה ואת ההמיה שלך להווה שפוי למי שרוצה לחיות כאן חיי תורה ולא להיות מופלֶה לרעה בשל כך.

אחרי שתטיל אל הקלפי את הפתק הנכון ותעשה ככל אשר יורו לך ענקי הרוח שעל דלתם אתה מידפק לפני הכרעה מורכבת או ניתוח מסובך – יהיו לך ארבע שנים תמימות לקטר.

אני מבטיח לך: אם יהיו סיבות טובות לביקורת, אני אהיה שם כדי לקטר יחד איתך. אם יהיה באמת צורך, עוד נבוא יחד חשבון עם כל ח"כ סורר ונציג עצֵל. לא נעשה להם שום הנחה. רק למען השם, רוץ כבר לקלפי, שים את הפתק הנכון, ועזור לחברה החרדית לזקוף את ראשה ולמחוק את החיוך מהפנים של אלה שזה מגיע להם באמת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה שזוקף את קומת הפלג הירושלמי זה רק עוד ועוד גזירות עלינו. והכסף כבר יגיע להם מאמריקה…

האידישקייט גוברת על שיקול הכלכלי!

אסור להצביע בבחירות הטמאות!

איך אתה כל כך בטוח שהאמת בצד שלך??? אם רוב הגדולים אומרים שצריך לבחור כדי להציל כמה שאפשר, איך אתה בא ופוסק בוודאות שאסור להצביע?? האם אתה לוקח אחריות על הגזירות שעדיין לא גזרו וברצונם לגזור עלינו ה"י?? האם הכל שווה בגלל הניצחון שלך??

חבר'ה "שלא מצביעים בבחירות הטמאות"… כבר אמר הרב שך זצ"ל שגם לא לבחור זו בחירה…. אתם בוחרים פעם אחר פעם לא לבחור ותראו מה קרה בבית שמש כשהצטרפתם לבחירות… תחשבו על זה…. לרובנו אין כספים מאמריקה

כתבתי תשובה לכולם למה אסור להצביע, והאתר החליט שלא להעלותו, זה עוד ראיה לאיך הדברים מתנהלים במפלגת המועצת…
אם האתר חושב שמצוה להצביע, שינמק במה טעיתי ולמה זה מצוה!

כולנו מקדשים שם שמים, ואין אנו משתתפים בבחירות הטמאות, למרות שזה לא כלכלי!!!

האם להרעיב אלפי אברכים עד פת לחם, זה שאלה כלכלית?? ומה עם הגזירות הקשות נגד היהדות?? ועל איזה איסור מדובר, זה לא כתוב בתורה ולא במשנה ולא בגמרא ולא בשולחן ערוך, רק מיעוט גדולי דור הקודם פסקו לאסור להשתתף בבחירות, ולכן רק זה היא האמת לאמיתו??

האיסור החמור להצביע בבחירות שוה לאיסור הנורא של הליכה לכותל המערבי!!! שניהם מאותו מקור יצאו!!!
למעוניין ללמוד ולהעמיק בסוגיא זו בלא משוא פנים מומלץ מאוד לעיין בקונטרס 'חובת הבחירה' ולראות את האמת הברורה שההצבעה למפלגה חרדית היא הינה הקנאות והמחאה האמיתית והמוכרחת אל מול שטף הציונות והכפירה השוררים כאן לדאבונינו, וע"י ההצבעה זוכים לקדש ש"ש ולפרסם שיש ריבוי יהודים המעונינים בחיזוק התורה והקדושה, ואילו מי שאינו מצביע הרי הוא מבטל את עצמו אל הרוב החילוני והוא מחזק את הרשעים רודפי הדת, ועליו נאמר אורו מרוז אורו ארור כי לא באו לעזרת ה' בגיבורים, ארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת.
ומי שמצביע עבור מפלגה חרדית ההולכת לאורם של גדולי ישראל יזכה לברכת התורה ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת.

אין כזה דבר לא להצביע! מי שאינו מצביע עבור מפלגה חרדית – קולו נמנה באופן אוטומטי עם הרוב החילוני שבמדינת יזרעאל. רק ע"י ההצבעה ע"פ הוראת גדולי ישראל מוחים כנגד החילונים והציונים, כיון שרק ע"י ספירת קולות אלו מתפרסם לעין כל שיש כך וכך יהודים שומרי תורה ומצות שאיכפת להם מכבוד שמים.

גם אני מצטרף אל הקנאים החשובים, וקורא לכל החרדים: חלילה אל תתפתו להשתתף בבחירות ואל תתנו ידכם למפלגות החרדיות שרוצות לפגוע במפלגתי ולהחליש את השפעתי ולבטל את החוקים שהצלחתי כבר להעביר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture