אובמה התקשר לנתניהו; בכירים בממשל: היתה שיחה קשה

אובמה בירך את נתניהו, אולם נזף בו על אמירתו כלפי ערביי ישראל ואמר לו כי ארה"ב תיאלץ לבחון מחדש את מדיניותה ביחס לפתרון שתי המדינות • גורם מדיני: "מדוע האמריקאים לא 'העריכו מחדש' כאשר אבו מאזן כרת ברית עם חמאס?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר המתנה של כמעט יומיים, שיחת הטלפון המדוברת ביותר בימים האחרונים התבצעה לבסוף. נשיא ארצות הברית ברק אובמה התקשר אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לברך אותו על ניצחונו בבחירות.

בהודעה הרשמית של הבית הלבן נאמר כי הנשיא בירך את ראש הממשלה, והבהיר לו כי "ארה"ב עומדת מאחורי מחויבותה רבת השנים לפתרון שתי המדינות שבסיומו תחיה מדינת ישראל בטוחה לצד פלסטין ריבונית וברת קיימא".

קרא עוד:

[postim]

עוד נמסר בהודעה כי אובמה חזר והדגיש את החשיבות שארה"ב מעניקה לשיתוף הפעולה הביטחוני, הצבאי והמודיעיני עם ישראל. בנושא האיראני אמר אובמה לנתניהו כי ארה"ב ממוקדת בהשגת הסכם כולל עם איראן שימנע מנה להשיג נשק גרעיני ויוודא שתכניתה הגרעינית היא למטרות שלום בלבד. השיחה בין שני המנהיגים היריבים היתה קצרה בהרבה משיחות קודמות.

"שחיקה של יחסי ישראל-ארה"ב" ו"טקטיקה צינית של יום בחירות"

בממשל האמריקני קיים זעם גובר והולך על התבטאויותיו של נתניהו בימים האחרונים. ראש הממשלה אמר בראיון בתחילת השבוע כי "במשמרת שלו לא תקום מדינה פלסטינית", והניסיון להבהיר את הדברים בראיונות שהעניק אתמול לתקשורת האמריקנית לא הרגיע את הממשל, המשוכנע כי עמדתו האמיתית של נתניהו היא נגד מדינה פלסטינית. אובמה גם זעם מאוד על קריאתו של נתניהו לתומכיו במהלך יום הבחירות לצאת ולהצביע משום ש"הערבים מצביעים בהמוניהם", אמירה הנתפסת כגזענית בעיני הנשיא השחור שרגיש מאוד לזכויות מיעוטים.

המילים החריפות שנאמרו אתמול על ידי דוברים רשמיים של הבית הלבן ומחלקת המדינה, נאמרו בשפה הרבה פחות דיפלומטית מהביטויים שהושמעו במשבר סביב נאום נתניהו בקונגרס. ביטויים כמו "הערכה מחדש של המדיניות", "שחיקה של יחסי ישראל-ארה"ב" ו"טקטיקה צינית של יום בחירות" חריגים לחלוטין בחומרתם מכל ביטוי שנאמר בעבר.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, רמז אתמול כי ארה"ב עשויה לתמוך בבקשה פלסטינית להכרה שתוגש למועצת הביטחון. "הצעדים שארה"ב נקטה באו"ם היו מבוססים על הרעיון לפיו פתרון שתי המדינות הוא התוצאה הטובה ביותר", אמר ארנסט. "כעת בת הברית שלנו בשיחות השלום האלה אמרה שהיא לא מחויבת יותר לפתרון הזה. זה אומר שנצטרך לבחון מחדש את עמדתו בנושא".

הדובר אמר עוד כי במהלך השיחה בין המנהיגים העלה אובמה גם את התבטאויותיו של נתניהו נגד אזרחי ישראל הערבים במהלך קמפיין הבחירות. "הנשיא הבהיר לנתניהו באופן פרטי את אותן נקודות שאנחנו כבר הבהרנו בפומבי".

גורם מדיני בירושלים: הציבור הישראלי הביע אמון במדיניות נתניהו, ועל האמריקנים להכיר בכך

ב-nrg פורסם הבוקר כי גורם מדיני בכיר בירושלים מתח אתמול ביקורת על התנהלות הממשל בארה"ב, ושאל מדוע האמריקאים לא איימו "בהערכה מחדש" כאשר אבו מאזן כרת ברית עם ארגון הטרור חמאס. "למה אז לא נקטו במעשים פעילים?" שאל הגורם המדיני.

על פי הגורם המקורב לראש הממשלה, מטרת הראיונות של נתניהו בארה"ב היא גם להבהיר לציבור האמריקאי שראש הממשלה נבחר מחדש ברוב עצום לתפקידו, וכי משמעות הדבר היא שהציבור הישראלי תומך במדיניותו, עובדה שהממשל אינו יכול להתעלם ממנה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture