הנשיא הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה; "יש לרפא את פצעי החברה"

ריבלין דיבר על הידוק הקשרים עם ארה"ב, אמון העם במערכת הפוליטית ואיחוי השסעים בחברה; נתניהו העדיף להדגיש את חיזוק הביטחון והרווחה הכלכלית • מחר יחלו במשכן הכנסת המגעים הרשמיים במשא והמתן הקואליציוני • ככל הנראה, כחלון יוותר על ועדת הכספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין זימן הערב ללשכתו בירושלים את ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להטיל עליו את הרכבת ממשלת ישראל ה-34, לאחר שקודם לכן קיבל את התוצאות הרשמיות של הבחירות לכנסת ה-20 מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט סלים ג'ובראן.

"בהתאם לסעיף 7 לחוק יסוד הממשלה, לאחר שהתייעצתי עם נציגי רשימות המועמדים ולאחר שקיבלתי את הסכמתך, החלטתי להטיל עליך את התפקיד להרכיב ממשלה", פתח הנשיא ריבלין את דבריו וחתם על כתב המינוי של נתניהו להרכבת הממשלה. ריבלין אמר לנתניהו כי "נוכח האתגרים שלפנינו, מוטלת עליך האחריות הכבדה להרכיב ממשלה יציבה, רחבה כמה שניתן ובהקדם. אני מחזק את ידיך בבואך למלאכה חשובה ומורכבת זו".

קרא עוד:

[postim]

לדברי ריבלין, שלוש משימות עיקריות עומדות בפני הממשלה הבאה: "הראשונה – ביצור היחסים בין ישראל לארצות הברית, הגדולה והחשובה שבידידותינו. השנייה – השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור במערכת. השלישית – ריפוי הפצעים הכואבים שנפערו בנו בשנים האחרונות והתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית".

הנשיא פנה בקריאה לכלל אזרחי המדינה ואמר, "אזרחי ישראל, עברנו מערכת בחירות קשה ומכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר. גובה הלהבות אינו משרת אף אחד. האש לא רק לוהטת, היא גם חלילה עלולה לשרוף. עלינו להיות ערוכים ומוכנים גם לימים קשים מאוד שעלולים לבוא. כדי שנוכל להיאבק על הבית אנחנו מוכרחים להמשיך לבנות אותו יחד – אזרחי ישראל כולם. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להצלחתך. ברוך תהיה בדרכך".

נתניהו: "אני נרגש כאילו זאת הפעם הראשונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לנשיא כי הוא "מקבל בתחושת אחריות עמוקה את משימת הרכבת הממשלה שהטלת עלי. אני חייב להגיד לך שאני נרגש כאילו זאת הפעם הראשונה ואני מודע היטב לגודל האחריות שמוטלת עלי". נתניהו הודה לאזרחי ישראל על האמון שנתנו בו להוביל את המדינה בעת הזאת, "אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מכם – אלה שבחרו בי ואלה שלא. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים במהלך מערכת הבחירות".

חזונו של נתניהו לגבי משימותיה של ממשלתו הרביעית שונה מהשקפתו של ריבלין. "שני אתגרים גדולים ניצבים בפני הממשלה: ביצור ביטחוננו ושיפור רווחתנו", הוסיף נתניהו והבטיח שממשלתו תוביל שורת צעדים להורדת מחירי הדיור והמזון ופירוק המונופולים. "ידינו מושטות לשלום עם שכנינו הפלסטינים והעם בישראל יודע ששלום אמיתי יובטח רק אם ישראל תישאר חזקה".

בנימה מסויגת הסכים ראש הממשלה כי היחסים עם ארצות הברית חשובים ויש לשמור עליהם, אולם באותה נשימה הזכיר כי ההסכם המתגבש בימים אלו בהובלת הממשל האמריקני בעניין תכנית הגרעין של איראן הוא רע לשלום ישראל והעולם כולו ויש למנוע אותו.

"אני זוכר היטב שחירותנו איננה מובנת מאליה", הוסיף נתניהו. "נבטיח אותה רק אם נהיה חזקים ומאוחדים. אזרחי ישראל היקרים, אני מבטיח להצדיק את האמון שנתתם בי להוביל את מדינת ישראל אל מול האתגרים הגדולים שאנו ניצבים בפניהם. אני גאה להיות ראש מממשלת ישראל ורואה כבוד גדול לשרת אתכם ואת המדינה שלנו".

המשא והמתן הקואליציוני נכנס לשלבי המהות

בתוך כך, המגעים הרשמיים להקמת הממשלה החדשה יחלו מחר: צוות המשא ומתן של הליכוד, בראשו עומד עו"ד דוד שמרון, ייפגש במשכן הכנסת עם נציגי כל הסיעות אשר צפויות להרכיב את הממשלה הבאה. בצוות המו"מ של הליכוד חברים גם חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין ומנכ"ל אוויס יואב הורביץ. הצוות ייפגש בבוקר עם נציגי כולנו, ואחריהם עם נציגי הבית היהודי, ש"ס, ישראל ביתנו ויהדות התורה.

הערב פורסם כי ראש הממשלה מתכוון להשאיר בידי הליכוד את תיקי הביטחון (יעלון), ביטחון הפנים, המשפטים והתקשורת. תיק הדתות המצוי במחלוקת בין הבית היהודי למפלגות החרדיות עשוי גם הוא להישאר בידי הליכוד כפשרה המקובלת על שני הצדדים. יו"ר כולנו משה כחלון, שדרש בתחילה עבור מפלגתו את ראשות ועדת הכספים שהובטחה לח"כ משה גפני מיהדות התורה, יסתפק ככל הנראה בוועדה בכנסת אשר תהיה אחראית על רפורמות ושינויים מבניים ותופקד בידי איש כולנו.

הכנסת ה-20 תושבע ביום שלישי הבא, ובליכוד מתאמצים להשיג רוב למינויו המחודש של יו"ר הכנסת הנוכחי יולי אדלשטיין כבר במושב הפתיחה של הכנסת, מה שימנע את מינוי ותיק חברי הכנסת עמיר פרץ מהמחנה הציוני ליו"ר זמני. על פי אחד הדיווחים, יש רוב מוחלט בכנסת החדשה למינוי מידי של אדלשטיין, ויותר ממאה ח"כים צפויים לתמוך בו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture