משבר ראשון במו"מ: כחלון ביטל פגישה בין נציגי הליכוד לכולנו

משה כחלון: "מישהו חושב שדחוף יותר לחלק את כלי העבודה הנדרשים, באופן פוליטי וחסר היגיון חברתי" • במקביל, נפתלי בנט מעלה את האפשרות שמפלגתו תשב באופוזיציה: "לפעמים דווקא מבחוץ, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל רק אתמול בערב מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכיב את הממשלה ה-34, והקלקולים כבר צצים במו"מ שהחל היום באופן רשמי.

יו"ר כולנו, משה כחלון, ביטל הבוקר את הפגישה הראשונה בין צוותי המו"מ של הליכוד וכולנו, אשר היתה אמורה להתקיים בשעות אלו. כחלון זועם על ההבטחה של נתניהו ליהדות התורה להעניק את ראשות ועדת הכספים לח"כ משה גפני.

קרא עוד:

[postim]

בהודעה חריפה שפרסם אתמול כתב כחלון כי "שמעתי הערב שבמקום לעסוק בטיפול במצוקת הדיור והורדת יוקר המחיה, מישהו חושב שדחוף יותר לחלק את כלי העבודה הנדרשים לשם כך באופן פוליטי וחסר היגיון חברתי".

יו"ר כולנו התייחס לדיווח לפיו הוא הסכים להתפשר ולא לקבל את ועדת הכספים בתמורה להקמת ועדה פרלמנטרית לרפורמות ושינויים מבניים, שבראשה יעמוד ח"כ מטעמו, והצהיר כי "איש לא ניהל אתנו עדיין משא ומתן, ולכן איש לא יכול היה להסכים בשמנו לדבר וחצי דבר. לפני שקוראים כותרות – האזינו לדברים שאני אומר בקולי או על ידי מי שהוסמכו לכך. כל היתר זה ספינים של בעלי עניין".

בנט: נתניהו מעוניין להכניס את הרצוג ולבני לממשלה ולהשאיר את הבית היהודי בחוץ

בעוד כחלון הולך ומסתמן כאגוז הקשה של המו"מ הקואליציוני, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט חושש דווקא מאפשרות שתוקם ממשלת אחדות עם המחנה הציוני ומפלגתו תישאר באופוזיציה. במענה לאחד מתומכיו התייחס בנט לכתף הקרה שהפנה לו ראש הממשלה וכתב כי "לצערי, נראה כי רה״מ מתכנן להכניס את בוז׳י/ציפי, ולכן מדלג עלינו".

בנט מאשים את נתניהו בשבירה שמאלה וסטייה מעמדות הימין: "הוא גם חזר בו מאמירתו שלא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית, ובכלל מתנער מכלל התחייבויותיו הלאומיות", הוסיף יו"ר הבית היהודי.

בניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה, מדגיש בנט כי הוא מתכונן לאפשרות ריאלית של ישיבה באופוזיציה. "מהאופוזיציה, אם כך יהיה, נוכל לשרת את עם ישראל בצורה שתשפיע לא פחות על מדיניות הממשלה. לפעמים דווקא מבחוץ, בהעמדת עמדות ברורות, ואלטרנטיבה ברורה, ההשפעה המעשית על הממשלה גדולה יותר", הצהיר בנט, אשר לפני הבחירות קיבל הבטחות חוזרות ונשנות מנתניהו כי מפלגתו תהיה הראשונה בקואליציה הבאה.

הרצוג: בנט מתבכיין כדי לסחוט את נתניהו; לא תהיה ממשלת אחדות

בינתיים, נראה שדווקא יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג מסרב לשתף פעולה עם ניסיונות הלחץ של בנט על נתניהו. בהודעה שפרסם הרצוג, הוא תוקף את יו"ר הבית היהודי ואומר: "בנט מתבכיין ומאיים באופוזיציה, הכל כדי לסחוט עוד התנחלות, עוד תקציב לעמותה של מקורבים או תפקיד שר שבאמצעותו יסכן את כל האינטרסים של מדינת ישראל".

הרצוג מצהיר כי לא קיימים מגעים לממשלת אחדות, "אני אמרתי ואגיד שוב, אנחנו הולכים להיות אופוזיציה לוחמת, חזקה ובועטת מול ממשלה מסוכנת שתחריף את הבידוד הבינלאומי, תעמיק את העוני ואי השוויון, תמשיך להפיץ פחד ותהרוס כל סיכוי לאופק מדיני בשנים הקרובות".

הבוקר מתקיימות במשכן הכנסת פגישות הפתיחה של המשא והמתן הקואליציוני בין צוות המו"מ של הליכוד בראשות עו"ד דוד שמרון, לבין נציגי ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו והבית היהודי. בפגישות שקיים נתניהו בימים האחרונים עם ראשי המפלגות, סיכם עם כחלון על מינויו לשר האוצר ועם ליצמן וגפני על חזרתם לתפקידים שהחזיקו בהם בממשלה הקודמת: תיק הבריאות וראשות ועדת הכספים. בנט וליברמן דורשים את תיק הביטחון, ונתניהו מעוניין קודם לסגור עם כולנו, ש"ס ויהדות התורה ומשם להתקדם הלאה.

(צילום: יוסי זמיר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture