יחימוביץ: "זו תהיה שגיאה ללכת על הראש של בוז'י"

בכירת מפלגת העבודה אינה מסתירה את אי הנוחות שלה מנוכחותה של לבני במפלגתה ומההנהגה הדו-ראשית, אולם אומרת כי תגבה את היו"ר הרצוג באופן מוחלט • על השמאל: "יש בנו תחושת התנשאות" • בתוך כך, מתגברים הדיווחים על מגעים לממשלת אחדות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת המחנה הציוני, או כפי שחלק גדול מחבריה היו מעדיפים להיקרא – מפלגת העבודה, מלקקים את הפצעים מצד אחד ושוקלים בחצי לב כניסה לממשלת אחדות מצד שני. אולם דבר אחד נראה ברור כבר עכשיו: ציפי לבני, שהתיימרה לכהן כראש הממשלה מטעם המפלגה, הופכת מיום ליום לנטע זר במפלגתה הרביעית במספר.

בכירת חברי הכנסת של מפלגת העבודה ויושבת הראש לשעבר, שלי יחימוביץ, אומרת כי המבנה של הנהגה דו-ראשית, כפי שניסתה המפלגה לשווק בבחירות הנוכחיות, נכשל ולא יחזור על עצמו שוב בבחירות הבאות. יחימוביץ אמרה ל'וואלה' כי "לגבי הצמד הרצוג-לבני, אוכל לומר שבבחירות הבאות הצמד הזה לא יעמוד בראש הגוש", אם כי לדבריה, "זו תהיה שגיאה ללכת על הראש של בוז'י. אמשיך לתמוך בהרצוג, ומאוד יכול להיות שאתמוך בו גם בבחירות הבאות, תלוי בנסיבות".

קרא עוד:

[postim]

יחימוביץ תולה את הניצחון המפתיע של הליכוד בכישלון המוחץ של השמאל להתחבר לציבור המזרחי, המהווה כמחצית מהעם בישראל. "אני חושבת שבבחירות האלה, הגיבוש לקבוצות הצבעה שבטיות היה מאוד עז, גם אצלנו, וזה יצר תגובה אנטגוניסטית. אנחנו צריכים לדבר באומץ על השיח המזרחי. לדבר באומץ על הגזענות שיש בחברה הישראלית". לדבריה, "יש בנו תחושת התנשאות, אנשים מרגישים את זה והם צודקים".

אחד מאבני הדרך במסעה הכושל של המחנה הציוני אל השלטון, היה שילוב של מועמדים מבחוץ, כפרופסור מנואל טרכטנברג, אשר הוצג כמועמד המפלגה לשר האוצר, ואלוף (במיל.) עמוס ידלין, אשר יועד לתפקיד שר הביטחון. יחימוביץ סבורה שאם היו הרצוג ולבני משכילים לשלב ברשימה את יו"ר קדימה לשעבר, ח"כ שאול מופז, ולהציג אותו כמועמד המפלגה לשר הביטחון, הדבר היה מסייע רבות לחיבור עם החלק המזרחי בעם. "תמכתי בשריון של מופז. אני מעריכה אותו ותמכתי בו. הוא איש עתיר ניסיון ושקול, והוא יכול היה להוות חיסון נגד האשמות שווא שדבקו בנו במהלך הקמפיין על אשכנזיות, על תל אביביות ועל אנטי-ציונות", אמרה במבט לאחור.

ממשלת אחדות: במחנה הציוני שוללים רשמית, אך המילים לא נחרצות

יחימוביץ חזרה שוב על אמירותיה השוללות ממשלת אחדות עם הליכוד, אולם באופן פחות נחרץ מהדברים שהשמיעה לאחר הבחירות הקודמות, בהן עמדה היא בראשות מפלגת העבודה וזכתה ל-15 מנדטים בלבד. "במוצאי הבחירות, לפני שהתפרסמו תוצאות האמת, כאשר היה נראה שיש שוויון בין המחנה הציוני והליכוד, חלפו בראשי מחשבות על ממשלת אחדות. אבל התרחיש הזה לא קיים יותר מפני שנתניהו ניצח ניצחון גדול ומוחץ. אחדות ירדה מהפרק. נתניהו מקים ממשלת ימין קיצונית וצרה, ולצערי הרב זה רצון הבוחר".

בימים האחרונים התגברו הדיווחים על מגעים עקיפים בין נתניהו להרצוג להקמת ממשלת אחדות שתכלול את הליכוד, המחנה הציוני, כולנו, ש"ס ויהדות התורה. לפי גורמים בכירים במחנה הציוני, תנאי הסף מצדם לכניסה לממשלה הם השארת הבית היהודי באופוזיציה ואמירה נחרצת של נתניהו בעד מדינה פלסטינית. בבית היהודי טוענים כי נתניהו מפנה להם כתף קרה ומעוניין להשאיר אותם בחוץ, מפני שהוא חושש מלחץ בינלאומי על ישראל במידה ותקום כאן ממשלת ימין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט נפגשו בסוף השבוע פעם נוספת, לאחר שפגישתם מספר ימים קודם לכן נקטעה והסתיימה בתחושה קשה של השר בנט. לדברי בכירים במפלגה הציונית-דתית, גם בפגישה השנייה לא הושגה התקדמות ולא היה נראה שנתניהו מעוניין לראות אותם בממשלתו הרביעית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture