מחאה חריפה באשדוד: חילולי שבת בהיקף עצום במרכז הקניות החדש 'ביג' בשערי העיר

אלפים מתושבי אשדוד ומהישובים הסמוכים גדשו בשבת האחרונה, רח"ל, את החנויות שנפתחו במרכז הקניות החדש 'ביג' שהוקם בשערי העיר • רבני העיר מכל החוגים והעדות מחו נמרצות בדרשות שבת הגדול על חילולי השבת והם קוראים לראש העיר לנקוט בצעדים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אשדוד החרדית מוחה בכאב על חילולי השבת: בשבוע האחרון נפתח באשדוד מתחם הקניות הענק 'ביג פיישן' הממוקם לצד הכניסה הדרומית של העיר אשדוד, והמקום מתברר כמוקד לחילולי שבת המוניים לכל האזור. לתדהמתם של תושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, נפתחו בשבת חנויות רבות הפועלות במתחם, והם משכו אליהם אלפי לקוחות מאשדוד ומהישובים הסמוכים שהגיעו לקניון למגינת לב בעיצומו של יום השבת מאשדוד. הדבר מעורר רוגז בעיר והתושבים נערכים לצעדי מחאה.

עם פתיחתו של הקניון ביום ה' השבוע, סיירו במתחם אנשי 'משמרת השבת אשדוד' שכמנהגם פוקדים את כל מתחמי הקניות בעיר במטרה לחלק את זמני כניסת השבת בחנויות. להפתעתם, נתקלו בשלטים שדיווחו על זמני הפתיחה של חלק מהחנויות במתחם, בהם צוין כי 'החנות תהיה פתוחה בשבת' (רח"ל). בעקבות זאת הועברו פניות דחופות להנהלת הקניון שהבטיחה קודם לכן שהמתחם יהיה סגור בשבת, אולם ההבטחה, כך התברר, היתה אשליה בלבד. שעות ספורות לאחר מכן הפך המקום למוקד המוני של חילולי שבת בהיקף שכמותו לא נראה באזור.

פעילי 'משמרת השבת' שבו והגיעו למקום בעיצומו של יום השבת, והם עברו בחנויות כשהם עטויי שיראין במטרה לבדוק אלו מהחנויות פועלות בשבת. למרבה הצער גילו כי המקום שוקק חיים כאשר אלפי לקוחות נוהרים לשם ברכביהם מכל האזור, והם עורכים קניות בחנויות הרבות ששעריהן היו פתוחים כבימי החול. "לא האמנו כי נראה בעינינו חילול שבת המוני שכזה בהיקף כה ענק ותוך רמיסת כבודה של השבת בלא כל התחשבות", אמרו.

הידיעה הועברה בבהילות לרבני העיר שקיבלו את הבשורה בכאב. הרבנים, רבני העיר וחברי בד"ץ 'רבני הקריות', הקדישו את דרשת שבת הגדול לפרצה החמורה והם מחו נמרצות על הפגיעה הנוראית בקדושת השבת. הרבנים הודיעו כי אין לקנות בקניון הרומס את כבוד השבת והבהירו כי לא יסכימו בשום אופן למצב שבו ימשיך הקניון להיות פתוח בשבת, מה שעשוי לגרום לתגובת שרשרת שבה יפתחו חנויות נוספות בעיר.

ואכן, החשש העיקרי הוא מפני ההשלכות שיגרמו כתוצאה מפתיחתו של הקניון. "בעלי חנויות רבים כבר הצהירו כי במידה והקניונים יפתחו בשבת, לא תהיה להם ברירה אלא לפתוח את החנות מחשש לפגיעה בהכנסתם", אומר הרב יונה ארליך, יו"ר 'משמרת השבת אשדוד', שהביא בפני הרבנים את תמונת המצב העגומה.

אמש, לאחר שהתברר כי הנהלת הקניון הפרה את התחייבותה וכי העיר אשדוד הולכת ונכנסת – אם לא יהיה שינוי מידי – לעידן חדש שבו הופכת העיר מעיר מסורתית לעיר שהשבת נרמסת בה בראש כל חוצות, הבהירו הרבנים שהציבור החרדי באשדוד לא יסכים לפגיעה המסתמנת בקדושת השבת, מה גם שמדובר במתחם קניות ענק שממוקם בכניסה לעיר, ופתיחתו בשבת מהווה אות קלון לעיר ולתושביה. מחאות דומות הועברו אתמול גם בידי תושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, שהביעו התמרמרות רבה נגד פתיחת החנויות מה שיפגע לרעה בצביון המסורתי של העיר.

אחד התושבים אף כתב כי "הקניונים פוגעים גם כך בתושבים לאחר שהם גוזלים את פת לחמם של התושבים, כך שהדיווחים כאילו פתיחת הקניון תתרום לתעסוקה בעיר אינם נכונים. בנוסף, פתיחתן של החנויות בשבת תגרום לכך שבעלי עסקים רבים בעיר לסגור את עסקיהם שכן הם לא יוכלו להתמודד עם התחרות והם יחוו פגיעה קשה בהכנסות. אנו דורשים מראש העיר לעמוד בהתחייבותו ולפעול לסגירת החנויות במתחם מידית".

רבני העיר העבירו אף הם דרישה נחרצת, באמצעות נציגי 'יהדות התורה והשבת' בעיר, לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ובה הבהירו כי לא יסכימו למצב שבו הקניון ימשיך להיות פתוח ולו לשבת אחת נוספת. הם הזכירו כי ראש העיר התחייב שלא לאפשר פתיחת חנויות נוספות בעיר בשבת, והם תובעים ממנו לעמוד בהבטחתו. "כאדם דתי שקדושת השבת יקרה לו, נצפה כי ייעשה כל מאמץ לסגור את החנויות, שאם לא כן ניאלץ להכריז על צעדי מחאה שכולנו מבקשים להימנע מהם", אמרו.

בעיר הזכירו גם כי בחודשים האחרונים פתוחה החנות של רשת AM:PM בשבתות (אם כי החנות שינתה את שמה ל'מרקט גן העיר') וזאת למגינת ליבו של הציבור הדתי. "התברר כי את אשר יגורנו בא ופתיחת החנות מחללת השבת גורמת לכך שכעת אנו עדים לחילולי שבת המוניים ובקנה מידה נרחב ועצום, דבר שלא היה כמותו באזור כולו", אמרו הרבנים שדרשו "לנקוט בכל צעד, העיקר שהחרפה תוסר והקניון כמו יתר החנויות הפתוחות בעיר יסגרו לאלתר".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

0 תגובות

  1. מזעזע מזעזע מזעזע
    כל האסונות והצרות באים מחילולי השבת
    גם השכנים שלי "חיללו שבת" בגלל המתחם הרע הזה
    ג ושס חייבים לפרוש מהקואליציה
    חייבים לדרוש מראש העיר להתפטר
    כל התושבים חייבים למחות ולהתקשר למוקד 106 למחות על הביזיון
    העיר של "בבא מאיר " הקדוש
    אין להם בושה פוגעים ורומסים בכל הקדוש לנו

  2. אני לא מבין מה הסערה???
    יש כבר כמה קניונים פתוחים באשדוד בשבת
    ה' ירחם זה באמת נורא, אבל לצערנו החילול שבת לא התחיל היום!!!
    שלא נדבר על כך שאת הקניון עצמו כמדומני בנו בעצם יום השבת…

  3. אני לא מבין מה קרה, נולדתם היום?
    באשדוד לצערינו כבר שנים ישנם קניונים הפתוחים בשבת.
    הקניון הנ"ל עצמו נבנה בעצם יום השבת.
    באמת מאד מצער ומעציב אך אולי תצאו למחות נגד כל החנויות הפתוחות בשבת?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture