פרקליט המדינה: היום הוכח שהמדינה מתייחסת באופן שווה לכל אזרח

שי ניצן סבור שמדינה בה בית המשפט מרשיע את רה"מ לשעבר, היא מדינה שיש מה להתגאות בה • ח"כ יחימוביץ: "חבורת אולמרט עינתה ורדפה את מי שביקש לבדוק את מעשי השחיתות שלו; את הקשב לסבל אפשר לחלק קצת גם לנאשמים עניים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרקליט המדינה שי ניצן התייחס היום להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב'פרשת מעטפות הכסף', ואמר כי "זהו רגע חשוב לשלטון החוק".

אולמרט הורשע היום בבית המשפט המחוזי בירושלים בעוון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובהפרת אמונים בפרשה הידועה יותר בשמה השני: 'תיק טלנסקי'. בית המשפט קבע כי ראש הממשלה לשעבר שלשל לכיסו סכומי כסף גדולים מאיש העסקים מוריס טלנסקי, ואלה שימשו אותו לצרכיו הפרטיים.

ניצן אומר כי "מדינה שבה התביעה הכללית יכולה לנהל תיקים נגד ראש ממשלה לשעבר ברמה המקצועית הנדרשת ולהתייחס אליו כאל אחד האדם, ומדינה בה בית משפט מרשיע ראש ממשלה לשעבר, היא מדינה שיש מה להתגאות בה והיא מדינה שכל אחד יכול לדעת ולחוש שהיא מתייחסת באופן שווה לכל אחד מאזרחיה״.

קרא עוד:

[postim]

פרקליט המדינה סיפר על המאבק שניהלה הפרקליטות להפיכת הכרעת הדין המזכה בתיק זה, לאחר שהגיעו לידיה חומרי הראיות ממנהלת לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, אשר קיבלה מעמד של עדת מדינה ב'פרשת הולילנד'. "למרות שהייתה החלטה לא קלה, סברנו שהחומר שהעבירה זקן נחשב לחובה וכי יש להציגו לבית משפט ולציבור. היום הוכח שהיה זה צעד מוצדק מאין כמותו״, אמר ניצן.

בהתייחסו לביקורת הרבה שהושמעה כלפי הפרקליטות לאורך שנות החקירה ולאחר הזיכוי הראשוני במשפט, הזכיר ניצן כי "במשך השנים הותקפה הפרקליטות, לרבות התקפות אישיות (על פרקליט המדינה הקודם משה לדור. ב"ב). הייתה טענה שהפרקליטות הפילה ראש ממשלה מכהן, ללא שום עילה וממניעים שלא ענייניים, טענה שהוכחה היום כמופרכת לחלוטין". פרקליט המדינה קורא למתקיפים – בעיקר עיתונאים שתמכו באולמרט מסיבות שונות –  ללמוד את הלקח: "נדמה לי שיש התקפות אישיות שלא ראוי להשתמש בהם. אני חושב שפרקליטים פעלו כהלכה ולא הייתה הצדקה להתקפות האישיות האלה. יש כאן מדינת חוק וראוי להתגאות בכך״.

גינויים מקיר לקיר במערכת הפוליטית על מעשיו של אולמרט

במערכת הפוליטית הגיבו היום במילים חריפות להרשעתו של אולמרט, וחברי כנסת רבים בירכו על ביעור השחיתות הציבורית. ח"כ שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני אמרה כי "לא היה צריך את שולה זקן, כדי לקבוע שמאות אלפי שקלים שהועברו במעטפות הם שחיתות חמורה, מעשה פלילי וזוהמה מצחינה של הון שלטון". היא הפנתה אצבע מאשימה כלפי מי שהיא מכנה "חבורת אולמרט": "אהוד אולמרט עצמו, וגם חבורת חנפניו, משרתיו ומאתרגיו, עינו ורדפו את מי שביקש לבדוק את מעשי השחיתות שלו – זליכה, לינדנשטראוס, משה לדור ועוד". לדבריה, "הליכים פליליים הם קשים מנשוא לכל אדם, ודמו של אולמרט לא כחול משל עבריין פשוט. את הקשב לסבל אפשר לחלק קצת גם לנאשמים עניים".

ח"כ מירי רגב מהליכוד אומרת כי "הרשעתו של אהוד אולמרט היא נורה אדומה לכולנו, אשר מסמנת באופן ברור מה מותר, מה אסור ואיפה עובר הגבול". רגב מציעה לנבחרי הציבור "לנקוט בזהירות יתרה בכל הקשור לפעילותם. נבחר ציבור בא לשרת את בוחריו, להיות להם פה וקול ולייצג נאמנה את עמדותיהם. כל פעילות שיש בה ספק כי היא אינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי ויתכן שיש בה פגם, יש להימנע מלקיימה" ,אמרה רגב, והוסיפה כי "פרשת טלנסקי ללא ספק מצערת, ואני מקווה שתהיה אחרונה במגזר הציבורי ובקרב נבחרי הציבור. יחד עם זאת, חשוב להימנע מהכללות מיותרות".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture