השב"כ מעריך: אירוע הדריסה אמש בגבעה הצרפתית היה פיגוע

באירוע הקשה אתמול בלילה נהרג שלום יוחאי שרקי ז"ל, בנו של יבלחט"א הרב אורי שרקי, מרבניה הבולטים של הציונות הדתית, ונפצעה קשה צעירה כבת 20 • הנהג הפוגע, ערבי ממזרח העיר, נפצע קל ונעצר • לאחר חקירתו של הנהג, מעריכים היום בשב"כ כי מדובר בפיגוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שלום יוחאי שרקי הי"ד, בן 25, בנו של יבלחט"א הרב אורי שרקי, מרבניה הבולטים של הציונות הדתית, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה שהתרחש אתמול בתחנת אוטובוס בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, כך הותר הבוקר לפרסום.

באירוע החמור שהתרחש אמש סמוך לחצות, נפצעה באורח קשה גם צעירה כבת 20. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו להם טיפול רפואי ראשוני במקום ופינו אותם למרכז הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בעיר, כשהם מורדמים ומונשמים. בשעות הבוקר נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו של שלום יוחאי ז"ל, ומצבה של הפצועה קשה מוסיף להיות חמור מאוד.

article1_ec9481f6bcdc4e349ce0e47ca3ee1197

מחקירת האירוע עולה כי רכב שהגיע במהירות גבוהה מכיוון המטה הארצי, סטה מנתיבו והתנגש בעוצמה בשניים שהמתינו בתחנת האוטובוס בצומת. הנהג הפוגע, ערבי בן 37 בשם חאלד קוטינה, תושב ענאתה החדשה שבמזרח העיר, נלכד בכיסאו ונפצע קל, ונעצר מיד לאחר מכן.

קרא עוד:
[postim]

גרסתה הרשמית של המשטרה היא כי עדיין לא ברור אם הדריסה היתה מכוונת ומדובר בפיגוע, או שמא מדובר בתאונה, אולם בשב"כ מתחזקת היום ההערכה כי המעשה היה פיגוע טרור. במקום האירוע לא נמצאו סימני בלימה, מה שמוכיח לכאורה כי הנהג הפוגע כלל לא ניסה לעצור כשראה שסטה מנתיבו. לעומת זאת, גילו המבוגר יחסית של החשוד (37), אינו מתאים לפרופיל הרגיל של מחבל צעיר ומשולהב היוצא לבצע פיגוע, כפי שבדרך כלל קורה

השב"כ והמשטרה ממשיכים בחקירת נסיבות האירוע הקשה, וחוקרי הזיהוי הפלילי אף פרקו את הרכב, על מנת למצוא בו ראיות שיוכלו לשפוך אור על כוונותיו של הנהג. במקביל, הטיל בית המשפט השלום בירושלים לבקשת המשטרה, צו איסור פרסום על פרטי החקירה. מעצרו של המחבל הוארך היום אחר הצהריים בחמישה ימים.

"חינך לאהבת ה' וליראתו באהבה ומסירות ללא גבולות"

מכריו של שלום יוחאי ז"ל ההמומים וכואבים מפטירתו הטראגית, משוכנעים כי מדובר בפיגוע מכוון וכי שלום נרצח בידי בן עוולה. חבריו לישיבת בני צבי בבית אל, בה שימש כמדריך לנערים הצעירים, ביכו הבוקר את מותו ואמרו כי "הוא היה מלא בשמחת חיים, עם חיוך ענק ותמידי על פניו. שלום היה מלא באהבת אדם. כולו נתינה ושמחה. שלום תמיד העלה את מצב הרוח בסביבתו, לפעמים רק מעצם נוכחותו. שלום חינך את חניכיו בהצלחה גדולה למידות טובות, נתינה, אהבת ה' ויראת שמים, והכל באהבה ובמסירות ללא גבולות. בצד היותו בחור מלא בערכים ובמידות טובות, שלום ניחן גם בכוחות גדולים של עשייה וארגון".

935513_227201204108352_2132658109_n

בני הישיבה מספרים כי בשבת השלג דאשתקד נשארו התלמידים בישיבה בלי חשמל וללא אספקת מזון. שלום ארגן את תלמידי הישיבה לאפייה מרוכזת של פיתות על גבי גז, ורומם את מצב הרוח של התלמידים. "במקום שבת מדכאת ומלאת רוח נכאים, קיבלנו בזכותו של שלום, שבת שמחה, מרוממת, ובלתי נשכחת", אומרים תלמידיו וחבריו.

גם בני משפחתו האבלים מצביעים על הנהג הפוגע כעל מחבל רוצח. בהודעת המשפחה נאמר: "ברוך דיין האמת. נכדנו, בנינו ואחינו, אהוב ואוהב, שלום יוחאי שרקי הי"ד, שנרצח בידי בן עוולה, השיב נשמתו בטהרה לבוראו בירושלים עיר הקודש". הלווייתו תצא היום בשעה 17:00 מבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול.

חשוב להזכיר, כי בנובמבר האחרון, בעיצומו של גל הפיגועים שפקד את ירושלים וסביבותיה, נפצעו 3 חיילים באירוע דריסה ליד גוש עציון. בתחילה טענו הרשויות כי מחקירת האירוע עולה כי מדובר בתאונה, אולם לאחר כשבוע הודיע צה"ל למשפחות כי אכן האירוע היה פיגוע דריסה במזיד.

.צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

.

.

.

.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture