הנשיא ריבלין פועל להקמת ממשלת אחדות של הליכוד עם המחנה הציוני

ריבלין שוחח בעניין עם נתניהו ועומד בקשר עם הרצוג • בישראל ביתנו טוענים: החרדים דוחפים את נתניהו לממשלת אחדות • מחר בצהריים ייפגשו נתניהו וליברמן לראשונה מזה שלושה שבועות, אולם לא נראה כי תהיה התקדמות רבה בפגישה בין היריבים המרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למרות הצהרות חברי הליכוד על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו "נחוש למצות את המהלך להקמת ממשלה לאומית" הכוללת את 67 הח"כים של הליכוד ו"שותפותיו הטבעיות", מתברר היום כי מאחורי הקלעים מתבצעות פעולות של ממש להקמת ממשלת אחדות של הליכוד עם המחנה הציוני.

העיתונאי נדב פרי חשף הערב כי נשיא המדינה ראובן ריבלין ריבלין אמר בשיחות סגורות כי המדינה חייבת ממשלה רחבה ככל האפשר. ריבלין שוחח אמש עם נתניהו לפני טקס יום השואה ביד ושם ועומד בקשר גם עם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג.

מלבד הקושי הרב במשא והמתן עם מפלגות הימין – הבית היהודי וישראל ביתנו – הגורם לנתניהו לבחון ברצינות את האפשרות לצירופה של המחנה הציוני לממשלה העתידית, מאז הבחירות מתנהל מסע לחצים בינלאומי חסר תקדים על ישראל, אשר תכליתו לגרום לראש הממשלה לחשוש מפני ממשלת ימין אשר תיהפך ל'מצורעת' בעולם.

קרא עוד:
[postim]

בין השאר, אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה מיד לאחר הבחירות כי בשל אמירותיו של נתניהו נגד מדינה פלסטינית, וושינגטון "תבחן מחדש את מדיניותה" בנוגע לבקשה הפלסטינית ממועצת הביטחון להכרה כמדינה. היום פורסם כי שרי החוץ של האיחוד האירופי מקדמים מהלך לסימון המוצרים המיובאים מההתנחלויות לאירופה.

ישראל ביתנו: "לא נדבר על תיקים עד שנקבל את כל המידע על ההבטחות לחרדים"

בנוסף למחלוקות הקשות במו"מ הקואליציוני בעניין חלוקת תיקי החוץ, הדתות ומנהל התכנון במשרד הפנים, מתברר היום כי צוות המו"מ של הליכוד ייאלץ לעמול קשות כדי להסדיר את סוגיות הדת והמדינה הנתונות במחלוקת קשה בין המפלגות החרדיות לישראל ביתנו, וייתכן כי זו אחת הסיבות לניסיונות להקמת ממשלת אחדות.

חבר צוות המו"מ מטעם ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, הצהיר היום כי "לא נתחיל לדבר עם הליכוד על התיקים עד שנקבל את כל המידע על הסיכומים שהושגו עם ש"ס ויהדות התורה". לדברי אילטוב, אשר עמד מאחורי חקיקה אנטי דתית רבה בשנים האחרונות, "לא ייתכן, לדוגמה, שנסכים לבטל יוזמות שאושרו ונוגעות לגיור בגלל התחייבות של נתניהו לחרדים". הוא תקף גם את התחייבויות הליכוד להעברת מיליארדי שקלים לרשתות החינוך החרדיות והישיבות.

אילטוב טוען כי "המנוע לממשלת אחדות הם דרעי, ליצמן וגפני", מפני שכך יהיה להם הרבה יותר קל להשיג תקציבים ולבטל את חוק הגיוס ואת החלטות הממשלה בנושא הגיור. "הם חוששים מעמדות ישראל ביתנו בכל התחומים הנוגעים לסוגיות דת ומדינה ולכן דרעי עבד שעות נוספות כדי לתווך בין ביבי להרצוג".

לדבריו של חבר הכנסת מישראל ביתנו, גם נתניהו עצמו היה מעדיף להקים ממשלת אחדות, אולם המניעה העיקרית למהלך היא מס' 2 במחנה הציוני, ציפי לבני. "הדם הרע שנוצר ביניהם מוביל למצב שהוא היה מוכן אפילו לקיים רוטציה עם הרצוג ובתנאי שלבני לא תהיה חלק מאותה ממשלת אחדות", הסביר אילטוב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture