אוהבים את תל אביב ומעדיפים אופנועים: הפרופיל של גנבי הרכבים לשנת 2014

1,503 אופנועי סאן-יאנג נגנבו בשנה האחרונה ברחבי הארץ • בתחום הרכבים הפרטיים: הדגמים הנגנבים ביותר הם טויוטה קורולה ומאזדה 3 • יש לציין כי שיעור הגנבות הרב בדגמים מסוימים נובע משכיחותם הרבה בכבישי ישראל, ולא מהעדפה על ידי הפושעים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

16,327 כלי רכב נגנבו ברחבי מדינת ישראל בשנת 2014, כך עולה מניתוח של עמותת 'אור ירוק' לנתוני יחידת אתגר של משטרת ישראל. ביחס לנתוני שנת 2013, חלה ירידה של כ-16% במספר גניבות כלי הרכב כאשר באותה שנה נגנבו 19,578 כלי רכב.

בחלוקה לפי מחוזות, עולה כי במחוז המרכז אירעו כשליש (34%) מכל גניבות כלי הרכב במדינה, במחוז תל אביב נגנבו 22% מכלי הרכב, במחוז ירושלים נגנבו 15% ממספר כלי הרכב, במחוז הדרום נגנבו 14% מסך כלי הרכב שנגנבו במדינה, במחוז חוף נגנבו 8% מסך כלי הרכב במחוז הצפון נגנבו 5% מסך כלי הרכב ואילו במחוז ש"י נגנבו 2% מסך כלי הרכב שנגנבו.

בחלוקה לכלי רכב עולה כי כ-58% מסך כלי הרכב שנגנבו היו כלי רכב פרטיים, 21% מכלי הרכב שנגנבו היו כלי רכב דו גלגליים ו-13% מכלי הרכב שנגנבו היו כלי רכב מסחריים.

איזה כלי רכב אהוב על הגנבים? מהנתונים עולה כי הגנבים אוהבים את כלי הרכב הדו גלגליים. 1,503 כלי רכב מסוג סאן יאנג נגנבו בשנת 2014, בנוסף ל-779 כלי רכב מסוג קוואנג יאנג.

אתגר גניבות כלי רכב - לפי מחוזות

קרא עוד:
[postim]

בכלי הרכב הפרטיים הגנבים העדיפו את הטויוטה קורולה (562 כלי רכב), מאזדה 3 (547 כלי רכב), מאזדה לאנטיס 323 (470 כלי רכב), מיצובישי לאנסר (407 כלי רכב), סובארו אימפרזה (386 כלי רכב).

מהנתונים עולה, כי חודש ינואר אהוד מאוד על הגנבים והוא החודש שבו נגנבים יותר כלי רכב פרטיים מכל חודש אחר בשנה. בחודש ינואר 2014 נגנבו 802 כלי רכב פרטיים בישראל, בחודש מאי נגנבו בישראל 759 כלי רכב פרטיים ואילו בחודש דצמבר נגנבו 735 כלי רכב פרטיים. החודש שבו נגנבו הכי מעט כלי רכב פרטיים היה חודש יולי, עם 568 כלי רכב גנובים. (כלי רכב פרטיים בלבד 2012-2013, 2014).

CDA4fxsUkAEMTo1
שני קטנועים שאותרו הלילה בכפר חרבתא, בעת מעצר של 4 גנבי רכב

בחודשים שיש בהם מזג אוויר נוח הרבה יותר נעים לרכב על אופנוע ולכן בחודש ספטמבר 2014 נגנבו 300 כלי רכב דו גלגלים, בחודש אוקטובר נגנבו 298 כלי רכב דו גלגליים. בחודש יולי נגנבו 292 כלי רכב דו גלגליים והחודש שנגנבו בו הכי מעט כלי רכב דו גלגליים, הוא חודש פברואר החורפי שבו נגנבו 177 כלי רכב דו גלגליים.

70% מכלי הרכב שנגנבו הועברו לפירוק בשטחי הרשות הפלסטינית

בשנים האחרונות חוקקה הממשלה חוק אשר נועד לטפל בנושא גנבות כלי הרכב בישראל, האוסר על תיקון כלי רכב ישראליים בשטחי הרשות הפלסטינית.

המניע העיקרי לגנבת כלי רכב בישראל היה ונשאר הביקוש לחלקי חילוף זולים. להערכת המשטרה כ-70% מכלי הרכב הגנובים במדינת ישראל עוברים לשטחי הרשות הפלסטינאית, שם הם מפורקים ומורכבים על כלי רכב ישראליים, שהועברו לתיקון בשטחי הרשות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' מסביר כי "מה עושה גנב עם כלי הרכב הגנוב? או שהוא מפרק את חלקיו ומוכר אותם , או שהוא מגיע עם הרכב הגנוב למוסך פיראטי ומוכר אותו לאנשים תמימים המסכנים את חייהם על הכביש עם רכבים לא תקינים". לדבריו, "המדינה חייבת להגביר את האכיפה נגד גנבי המכוניות ולנקוט יד קשה בענישה נגד כל מי שמפעיל מוסך פיראטי ולא חוקי".

קניית רכבים או חלפים ממקורות מפוקפקים עלולה לסכן חיים באופן חמור. במקרה של בלימת חירום או תאונה, מופעלים על כלי הרכב כוחות ולחצים גדולים, כשל במערכות הופך את כלי הרכב למלכודת מוות. חלקים חיצוניים (פגוש, שילדה, קפיצים) שאמורים להגן על הנוסעים ולספוג את המכה עלולים להתפרק וכן חלקי חילוף פנימיים (משאבת בלם, ציריות, תפוח הגה) עשויים להיכשל בזמן חירום. מוסכים פיראטיים ומשחטות רכבים לא עומדים בסטנדרטים שקבעו יצרני כלי הרכב, לא מצוידים בידע הנדרש ואין להם את הציוד המקורי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture