נפתר המשבר במו"מ? בנט מוותר על תיק החוץ ודורש את תיק החינוך

לאחר שהבין סוף-סוף כי דרישתו לתיק הבכיר אינה ריאלית, הסכים יו"ר הבית היהודי לחזור בו ולהסתפק בתיק משני בחשיבותו • בבחירה בין משרד הכלכלה למשרד החינוך העדיף בנט את האחרון, ועתה ייתכן שאריה דרעי יקבל את התיק הכלכלי השני בחשיבותו במקום את משרד הפנים

הוסרה אחת מאבני הנגף הגדולות ביותר בדרך להקמת הממשלה ה-34, לאחר שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם ביום שישי כי הוא חוזר בו מדרישתו לקבלת תיק החוץ ומוכן להסתפק בתיק החינוך שהוצע לו, כך נודע הערב.

בנט, שמאז תחילת המשא והמתן הקואליציוני דורש להתמנות לשר החוץ, ניהל במקביל בשבועות האחרונים בחינה מעמיקה של תיק החינוך. בין השאר הוא נפגש עם שרי חינוך בעבר, מנכ"לי משרד חינוך ומנהלי בתי ספר.

לעת עתה, המשבר השני עם הבית היהודי עדיין לא נפתר, ונתניהו יחד עם צוות המו"מ של הליכוד ייאלצו לעמול קשה השבוע כדי לפתור את המחלוקת הקשה בין הבית היהודי לש"ס אודות תיק הדתות.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה אמור להשיב לבנט תשובה סופית בעניין ביום שני, אולם אין סיבה שהיא לא תהיה חיובית. בנוסף לתיק החינוך, תקבל הבית היהודי שני תיקים נוספים: החקלאות עבור אורי אריאל וככל הנראה התרבות והספורט לאיילת שקד.

הירידה מן העץ: לאחר איומים מפורשים בממשלת אחדות

על פי הדיווחים במערכת הפוליטית, נתניהו התכוון להודיע מחר לבנט וליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי מבחינתו המו"מ הסתיים, ואם הם לא מקבלים את הצעותיו כפי שהונחו בפניהם, הוא יפנה ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בהצעה להקים ממשלת אחדות.

ש"ס תרמה אף היא את חלקה ללחץ על בנט, ולפני שבת תדרכו אנשיה עיתונאים על כך שביום ראשון צפויה קריאה פומבית של יו"ר המפלגה אריה דרעי להקמת ממשלת אחדות עם המחנה הציוני, אשר תשמוט את הקרקע מתחת לדרישותיהם המופרזות של בנט, ליברמן ויו"ר כולנו משה כחלון.

לאחר ויתורו של בנט, מי שימונה לתפקיד שר החוץ הוא ככל הנראה השר המכהן ליברמן, על אף שמפלגתו השיגה בבחירות שישה מנדטים בלבד. ליברמן מתנהג במו"מ כמי שאין לו מה להפסיד, והבהיר בשוויון נפש כי אם משרד החוץ יילקח ממנו הוא יישב באופוזיציה, כך שלנתניהו לא נותרה ברירה בעניין.

בחירתו של בנט לקחת את תיק החינוך ולא להמשיך במשרד הכלכלה, עשויה לפתור גם את המשבר מול ש"ס, לאחר שהובטח לכחלון כי מנהל התכנון יילקח ממשרד הפנים המיועד לדרעי ויועבר אל תחום אחריותו של שר האוצר המיועד. משרד הכלכלה הוא משרד חשוב ומשפיע, וייתכן שדרעי יעדיף עתה אותו על פני משרד הפנים מקוצץ הסמכויות.

(צילום: תומר נויברג – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו