8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על ר"ע בת ים לשעבר שלומי לחיאני

"אסור שהמסר יהיה כי ככל שמדובר בראש עיר מוצלח יותר – כך מותר לו לחטוא. גינות ירוקות בבת-ים אינן יכולות להוות מענה לשחיתות, כתבו השופטים בגזר הדין • לחיאני: "אנחנו יהודים פשוטים, מה שבורא עולם עושה זה לטובה. נערער על גזר הדין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום את ערעור המדינה על גזר הדין הקל שנפסק לראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, והחמיר את עונשו משישה חודשי עבודות שירות לשמונה חודשי מאסר בפועל.

לחיאני הורשע לפני שנה בבית משפט השלום, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של הפרת אמונים. בית המשפט קיבל את עסקת הטיעון ולא הרשיע אותו בעבירות השוחד בהם הואשם מלכתחילה, אולם הטיל עליו קלון.

הפרקליטות ערערה על גזר הדין, בטענה כי העונש הקל יחסית אינו הולם את חומרת המעשים אשר בוצעו במסגרת תפקידו הבכיר של לחיאני כראש העיר, וכי על בית המשפט להענישו במאסר בפועל.

נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת דבורה ברלינר, כתבה בגזר הדין כי "תרומת המערער לעיר בת-ים אינה יכולה להוות כף מאזניים כשעל הכף השנייה יונחו העבירות שביצע וחומרתן".

קרא עוד:
[postim]

לדבריה של ברלינר, "אסור שהמסר יהיה כי ככל שמדובר בראש עיר מוצלח יותר – כך מותר לו לחטוא. גינות ירוקות בבת-ים – אינן יכולות להוות מענה לשחיתות, ומעשים של המערער לקידום העיר אינם יכולים להוות משקל נגד לצורך במערכת שלטונית נקייה משחיתות. ככל שמעמדו של המשיב רם יותר כך גדלה הפגיעה באמון הציבור כאשר אדם במעמד זה מבצע מעשי שחיתות".

בגזר הדין נכתב עוד כי "קשה להעלות על הדעת נסיבות קשות יותר של הפרת אמונים מאלה שבאו לידי ביטוי בשלושת האישומים שבכתב האישום הנוכחי. המשיב התעלם מכל היבט של תקינות, מוסר ציבורי ושמירה על טוהר המידות, אפילו למראית עין". השופטים הגדירו את המעשים בהם הורשע לחיאני כ"הפרת אמונים הגובלת בשוחד", והוסיפו כי במקרה שלו יש צורך ב"ענישה בעלת מסר חד משמעי".

בצאתו מהדיון הגיב לחיאני להחלטה הקשה ואמר כי "אנחנו יהודים פשוטים, מה שבורא עולם עושה זה לטובה. אין ספק שזה לא סוף פסוק. נגררנו לערעור הזה ולערעור הבא. איני מצטער על כלום, כל מה שקורה לאדם זה לטובה".

סנגורו עו"ד ירון קוסטליץ ביקר באכזבה את גזר הדין, על כך ש"התערב התערבות חריגה וגרם לפגיעה קשה במוסד הסדרי הטיעון. נבקש לערער לעליון על מנת שלחיאני יוכל לשוב ולתרום".

לחיאני לא יוכל להתמודד גם בבחירות המוניציפליות ב-2018

שלומי לחיאני כיהן בראשות עיריית בת ים במשך 11 שנים, ונחשב לאחד מראשי הערים הפופולריים בארץ. בבחירות המוניציפליות ב-2003 נבחר לראשונה, ובבחירות שלאחריהן קיבל רוב עצום של 86.4% מקולות הבוחרים בעירו. פחות משנתיים לאחר מכן נעצר לחיאני באישון ליל בפעולה מתוקשרת של משטרת ישראל, ובאוקטובר 2013 הוגש נגדו כתב אישום בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

כתב האישום נגדו הוגש באוקטובר 2013, ומיד לאחר מכן, יומיים בלבד לפני הבחירות המוניציפליות האחרונות, החליט בג"ץ להשעותו מראשות העיר, אך אפשר לו להתמודד שוב. לחיאני התמודד ונבחר לכהונה שלישית בתמיכה של 57.5% מקולות המצביעים, וכשלושה חודשים לאחר מכן הושעה על ידי משרד הפנים.

לאחר גזר הדין בו הוטל עליו קלון, נערכו בחירות נוספות לראשות העיר בת ים, בהם זכה מקורבו יוסי בכר. הקלון מונע מלחיאני להתמודד שוב למשרה ציבורית במהלך שבע השנים הקרובות, כך שגם בבחירות שיתקיימו לקראת סוף 2018 הוא לא יוכל להתמודד.

(צילום: רוני שיצר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture