יותר מ-1500 אוטובוסים גויסו להסעת מאות האלפים למירון בל"ג בעומר

220 אוטובוסים יסיעו את הרבבות ללא תשלום, מהחניונים בעין הוזים ובפרוד אל קבר הרשב"י • יוכלו להזמין כרטיסים מראש באמצעות מוקדי ההזמנה • יוקם חדר מצב של משרד התחבורה בהר מירון, אשר יעניק מענה מידי לכל צורך דחוף או תקלה • 4 גררים יועמדו בכוננות בהר כדי לפנות את הצירים במהירות במקרה של אוטובוסים תקועים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מבצע ההיסעים הגדול ביותר בישראל יוצא לדרך. יותר מ- 1500 אוטובוסים גויסו להסעת מאות אלפי העולים מירונה להילולת התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זי"ע בל"ג בעומר, אשר תחול ביום חמישי.

במסגרת מבצע ההיסעים הענק שיחל ביום רביעי ויסתיים ביום חמישי בחצות הלילה, יופעלו כ-4000 נסיעות, בקווי התחבורה הציבורית. מדובר ב- 15 קווי תחבורה ציבורית שיופעלו מ- 22 מוקדים מרכזיים, בכל רחבי הארץ.

קווי התחבורה הציבורית יופעלו בין השאר מבני ברק, ירושלים, אשדוד, חיפה, נתניה, טבריה, נהריה, צפת ואלעד. משרד התחבורה השיק בשנה שעברה חמישה קווי תחבורה ציבורית חדשים למירון – מבית שמש, קריית גת, כרמיאל, עפולה ורכסים.

ההגעה למתחם ציון הרשב"י תתבצע באמצעות אוטובוסים ומיניבוסים בלבד משלושה חניונים: עין הוזים, פרוד וספסופה. במהלך יומיים אלה תבוטל האפשרות של כלי רכב פרטיים לחנות בחניונים.

קרא עוד:
[postim]

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תגברה השנה באופן משמעותי את מספר האוטובוסים הפועלים מהחניונים להר מירון ובחזרה. לרשות הציבור יועמדו 220 אוטובוסים אשר יסיעו את הרבבות מהחניונים אל קבר הרשב"י, ללא תשלום.

חברות התחבורה הציבורית אשר יפעילו את שירות השאטלים, גייסו ארבעה רכבי גרירה שיוצבו בכוננות למקרה של תקלה באוטובוסים באזור הר מירון, במטרה לאפשר פינוי מהיר ולמנוע עיכובים בציר התנועה להר.

"אירוע תחבורתי מורכב ביותר, שהצריך תיאום ושיתוף פעולה עם גורמים רבים"

הנוסעים המבקשים להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית למירון יוכלו להזמין כרטיסים מראש באמצעות מוקדי ההזמנה שפורסמו בציבור. הזמנה מראש של כרטיסים מאפשרת לנוסעים להבטיח את זמן הנסיעה המועדף עליהם.

בעקבות לקחי העבר, הוחלט להקדים את תחילת מכירת כרטיסי הנסיעה למירון לעשרה ימים לפני ל"ג בעומר. הציבור מתבקש לעקוב אחר הפרסומים של מפעילי התחבורה הציבורית. מוקד 'כל קו' של משרד התחבורה מעניק אף הוא מידע שוטף לציבור על קווי התחבורה הציבורית מירונה.

p12609341האיש האחראי על המערך המורכב. מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתח"צ

לראשונה הוחלט השנה על הקמת חדר מצב של משרד התחבורה בהר מירון, בו יפעלו נציגי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להעניק מענה מידי לצרכי החברות. מאות אנשי צוות וסדרנים של מפעילי התחבורה הציבורית יתפרסו בנקודות היציאה של האוטובוסים ובהר מירון, במטרה לשמור על רמת שירות נאותה.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן,  ציין כי משרד התחבורה נערך מבעוד מועד למבצע ההיסעים הגדול לציון הרשב"י יחד עם כל הגורמים הקשורים למבצע – אגף התנועה במשטרת ישראל, המרכז הארצי למקומות הקדושים, רשויות מקומיות ועוד.

לדברי חן, בחודשים האחרונים הוקדשו ישיבות רבות להערכות למבצע, והופקו כל הלקחים הנדרשים ממבצעים קודמים שנערכו בעבר. כמו כן, הוכנסו שינויים רבים שנועדו לשפר את השירות לציבור הנוסעים למירון. "מדובר באירוע תחבורתי משמעותי ומורכב ביותר, שהצריך תיאום ושיתוף פעולה עם גורמים רבים", אומר חן בתקווה שהשנה הכל יעבור בשלום ובלא תקלות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture