ריבלין נפגש עם ראשי הרשויות החרדיות: "על המדינה לפעול להכרה בלימודים התורניים"

לראשונה נפגש נשיא המדינה הבוקר עם פורום ראשי הרשויות החרדיות בארץ לפגישת היכרות ושיחה • ריבלין הצהיר כי "הציבור החרדי כבר איננו מיעוט – עלינו לפעול לשותפות בין חלקי החברה הישראלית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נפגש היום (ב') עם פורום ראשי הרשויות החרדיות במשכן הנשיא. זוהי הפעם הראשונה בה הפורום, הפועל כ-11 שנים, נפגש עם נשיא המדינה באופן רשמי על מנת לדון בנושאים החשובים למגזר החרדי.

בראשית דבריו ציין הנשיא את החשיבות בקבלת הציבור החרדי, ציבור שאיננו מיעוט עוד, והדגיש כי יש לפתח ולהעמיק את השיח בין הקהילות השונות המרכיבות את החברה בישראל: "בשנת 2018, קרוב לרבע מתלמידי כיתות א' במדינת ישראל יהיו מהציבור החרדי. ציבור זה כבר איננו מיעוט, עלינו להבין זאת ולהתאים את תפיסתנו לגבי טיב היחסים, לא עוד יחסים של רוב ומיעוט אלא שותפות בין הציבור החרדי והציבור הכללי.

"משמעות השותפות היא קודם כל החובה לחדול מפטרונות. הציבור כולו, ואני בתוכו, לא יכול ולא צריך לקבוע לציבור החרדי כיצד ואיך נכון לחנך את ילדיו. שותפות משמעה עיצוב השיח בין כלל המגזרים בחברה לא כשיח כוחני של כפיה, אלא כשיח שיש בו הבנה ומשרטט דרך אל העתיד".

קרא עוד:
[postim]

ריבלין אמר עוד כי "גם בימים אלה של משא ומתן פוליטי אל לנו להיגרר לשיח של הסתה או לשיח שבו כל ביקורת נתפסת כהסתה. ברגעים אלו משתפים פעולה בנפאל, ארגוני הצלה חרדים עם משלחת צה"ל, יוצאי יחידת אגוז עם בית חב"ד. בואו נטעם מה'יחד' הזה גם כאן, גם היום. המפגש הזה חשוב לכולנו. האמרה "איש באמונתו יחיה" עובדת לשני הכיוונים".

ר"ע ביתר עילית לנשיא: פעל לשנות את שיטת התקצוב של הרשויות המקומיות

ראשי הרשויות פתחו בדברי ברכה על קיומו של הפורום ובהבעת הערכה עמוקה כלפי הנשיא על פעילותו הענפה לטובת המגזר החרדי ובמיוחד בהיבטי השילוב התעסוקתי.

לאחר מכן העלו ראשי הרשויות בפני הנשיא, את הסוגיות החשובות שהתעוררו במגזר החרדי. ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין ציין כי "באסון בנפאל ראינו את בית חב"ד, זק"א ואיחוד הצלה – שלושתם גופים חרדים, מובילים בהתנדבות את פעילות ההצלה והחסד. משום מה, כאשר זה מגיע לנושא הפוליטי אנחנו מקבלים יחס שונה. דרישה פוליטית של כל מפלגה נקראת משא ומתן, אבל כאשר מדובר במפלגות חרדיות, זה הופך לפתע להיות סחיטה. אסור לאפשר את ההסתה כנגד המגזר החרדי". בסיום דבריו ביקש רובינשטיין מהנשיא בשם חברי הפורום, לפעול לשינוי שיטת התקצוב בארץ – המפלה כיום את הרשויות החלשות, ולעבור לתקצוב דיפרנציאלי, שייתן מענה לרשויות המקומיות.

GPOMN2_1444(צילום: מארק ניימן - לע"מ)

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט היה אף חריף יותר בדבריו כלפי ההסתה האנטי-חרדית: "האווירה מורעלת. פעם היו "משפחות ברוכות ילדים", אח"כ שינו את זה ל"משפחות מרובות ילדים", והיום זה הפך ל"בעיות ילדים".

ר"ע מודיעין עילית: "אנחנו אזרחים שווי זכויות, איננו אמורים להתחנן לקבל את מה שמגיע לנו"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול סיפר כי "בבית שמש אנחנו משקיעים בעשייה ובשיתוף פעולה עם כל הרשויות והמגזרים, כך למשל מרכז המשטרה החדש שנחנך בעיר ופעילויות רבות נוספות. מנגד, בכל מה שאנחנו אמורים לקבל, אני צריך לקבץ נדבות. אין הכנה ראויה לתשתיות חינוכיות, כיתות, מוסדות ציבור וכו', הראייה הממשלתית חייבת להשתנות".

גם ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, התאונן על הגישה הציבורית והתקשורתית כלפי הציבור החרדי: "אנחנו אזרחים שווי זכויות, איננו אמורים להתחנן לקבל את מה שמגיע לנו. אזרח חרדי לא נהנה מאותן הזדמנויות, כל מה שקיבלנו הגיע בשתדלנות ובתחנונים. השיטה היא להפוך אותנו למקבצי נדבות. האפליה היא גם בחינוך המיוחד, וגם בנושא התעסוקה".

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש אמר כי "הקיטוב היום בציבור גדול מאוד. משהו רע קורה בציבוריות הישראלית. צריך לעשות סדר בכל תחומי החיים כאן. אנחנו מופלים לרעה באופן מובהק, בוודאי מול הערים האחרות. הגיע הזמן לשנות את האווירה ואת השיטה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture