"אילו היו נפצעים ארבעים שוטרים בהפגנה חרדית…"

ח"כ הרב ישראל אייכלר במהלך נאומו לרגל פתיחת מושב הקיץ במליאת הכנסת, התייחס למגוון נושאים בין היתר התייחס הפגנת בני העדה האתיופית ולאפליית הציבור החרדי • בברכה לח"כים החדשים: "הגיע הזמן להילחם יחד, נגד ההסתה והאלימות השלטונית והמשפטית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לאחר פגרת הפסח, בדבריו של ח"כ הרב ישראל אייכלר לרגל פתיחת מושב הקיץ התייחס למגוון נושאים בין היתר התייחס הפגנת בני העדה האתיופית ולאפליית הציבור החרדי.

"כמנהג המקום לברך את הח"כים החדשים, הנני מתכבד לברך את יו"ר המפלגה הערבית המאוחדת ח"כ איימן עודה, שדיבר לפני, על בשורת השוויון החברתי והאזרחי, שהוא מציע לכל אזרחי הארץ, ללא אפליה וללא מלחמה.

"ח"כ עודה הצליח לבלבל את כל אלה שציפו שיקום ויכריז מלחמה על רקע לאומני ושלילת זכויות הקיום היהודי בארץ ישראל. הנה בא יו"ר רשימה ערבית מאוחדת בת 13 מנדטים ומציע יחסי שלום חברתי ואזרחי בין כל יושבי הארץ. מדובר במפלגה השלישית בגודלה בכנסת שהיא "ועד הבית המשותף" של כל יושבי הארץ הזאת.

"כשבקשתי לברך עדיין לא הלכת לבקר את המחבל בכלא. אני מתנגד לכל מה שאמרת שם. למרות זאת אברכך בשפתך: "מי יתן ויכון שלום אזרחי בין כל יושבי הארץ הזאת, בני אברהם אבינו".

"בימים אלה המדינה בוערת באש השנאה בין השליטים החזקים היושבים על ג'ובים ב"וילה בגו'נגל" ויוצרים אוירה של הסתה תקשורתית ואפליה משפטית, נגד המיעוטים הרבים שאין להם גישה לתקשורת ולמערכת המשפט.

"במדינה דמוקרטית, יש לכונן יחסי שלום ואזרחות טובה בין כל יושבי הארץ, ללא הבדל בין אתיופים לרוסים, מרוקאים ופולנים, חילונים וחרדים, יהודים וערבים. יש להיאבק יחד עם כל המיעוטים והמקופחים והמודרים והמנודים והמופלים לרעה, תחת שלטון הרוע, המפלה לרעה ופוגעים בזכויות האדם, שאינו מוצא חן בעיני הפקיד, השוטר, הקצין, השופט והשליט המקומי והארצי".

"רבבות אזרחים מוכים ומושפלים בידי שוטרים ופקידים, ולא מצולמים"

"קיים היום פער כלכלי וחברתי אדיר, בין השליטים לבין האזרחים חסרי האונים הקורסים תחת עול המיסים ויוקר המחיה. מדינה דמוקרטית חייבת להתייחס לכל אזרחיה בכבוד ובהגינות, אתיופים, חרדים, מתנחלים, מזרחיים, עולים חדשים, וגם לרבות את האזרחים הערבים שומרי החוק. מליוני אזרחים עניים ובינוניים עובדים במיגזר הפרטי ומפרנסים במיסים עקיפים וישירים אליטה הגמונית השולטת במגזר הציבורי. גם בתוך המגזר הציבורי יש אפליות בין בעלי שכר מינימום לבין משכורות עתק, בלי לתת תמורה לאגרה.

"אמש נפצעו בהפגנת האתיופים 41 שוטרים. כולנו מבינים שהם מחו נגד אלימות המשטרה, נגד חייל ממוצא אתיופי שבמקרה צולמה. מה קורה לרבבות האזרחים המוכים ומושפלים בידי שוטרים ופקידים, שלא מצולמים. מה קורה בהפגנות כשמסתירים את האלימות המשטרתית ומדגישים את אלימות המפגינים דווקא, כמו בהפגנות חרדים או מתנחלים.

"אני זוכר את הפגנת חצי המליון נגד בית המשפט העליון לפני שנים רבות. השופטים חששו והציבו חיילים חמושים על בנין הבג"צ כשנשקם שלוף נגד המפגינים. אני בטוח שאם היו ארבעים שוטרים פצועים בהפגנה חרדית אלימה, היתה התקשורת מסיתה לפצוע קשה לפחות מאה חרדים.

"שימו לב לגלי ההסתה הגזענים והאנטישמים בתקשורת נגד הציבור החרדי, כאשר הם משיגים ביטוח סיעודי לקשישים, קצבאות וטיפולי שיניים לילדים.

"הגיע הזמן להקים מדינה דמוקרטית המתייחסת לכל אזרחיה, בכבוד וברצון טוב וחיים ביחד על האדמה הזאת. יש עדיין מדינות כאלה בעולם באמריקה ובאירופה. הגיע הזמן להילחם יחד, נגד ההסתה והדיכוי המשפטי והמשטרתי. צריך לעשות זאת במסגרת החוק ובחקיקת חוקים לבלום את האלימות השלטונית. שלטון אלים, פקידים עריצים, ומשטרה אלימה, מסוכנים למדינה יותר מאזרחים אלימים. נגד אזרח אלים, אפשר להפעיל כוח סביר שיש בידי המדינה ולעצור אותו ולבלום אותו. אבל האזרח אינו יכול להתגונן מפני שלטון אלים ואכזר. האזרח אינו יכול להילחם. הוא חסר אונים אל מול העריצות, של הפקידים המוסתים בידי תקשורת עויינת.

"הכנסת ה-19 חוקקה חוק אנטי דמוקרטי של העלאת אחוז החסימה לארבע מנדטים לפחות. חוק שגורם להשתקת קולם של מאות אלפי אזרחים ושולל את ייצוגם, במפלגות מיעוט. מטרת החוק היתה לחסל את שלושת המפלגות הערביות, שנימנו סביב אחוז החסימה החדש. אזרחי המדינה הערבים, מונים כמליון ומאתיים אלף נפש.

"אם לא היו מתאחדות המפלגות הערביות, כמעט ולא היה להם ייצוג בכנסת. אבל המפלגות הערביות התאחדו לרשימה אחת ולא רק שלא נעלמו אלא השיגו 13 מנדטים. דווקא המפלגות החרדיות לא השכילו להתאחד ואבדו חמשה מנדטים. נקוה שנדע להתאחד כדי ששוב זה לא יקרה.

"אני מברך את כל החכי"ם שיבינו וישכילו להנחיל את הטוב והראוי לכל אזרחי הארץ. ולהגיע ליום בו "והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture