מחאת בני העדה האתיופית הגיעה לכנסת; "החברה היא הגזענית"

ח"כ אברהם נגוסה: "להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק מחדש את כלל המקרים בהם התלוננו יוצאי אתיופיה על אלימות משטרתית" • ח"כ טיבי הצליח לעורר מהומה כשהשווה תקיפת מחבל לתקיפת החייל האתיופי. סגן השר אופיר אקוניס השיב: " אם זה היה תלוי בחבר הכנסת טיבי לא היה מבצע שלמה ולא שום מבצע אחר ולא הייתה בכלל מדינת ישראל" • הכנסת מציינת כי 3% מעובדיה הם בני העדה, שיעור ההעסקה הגבוה בשירות המדינה (כמעט כפול משיעורם באוכלוסיה)

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד בנושא "הפגנות בני העדה האתיופית ותחושתם על יחס מפלה מצד המשטרה כלפיהם", במסגרתו נשאו דברים חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית.

ח"כ אברהם נגוסה מהליכוד, אמר כי הקש ששבר את גב הגמל היה תקיפתו של רב"ט דימאס פיקאדה. הוא הותקף באכזריות ע"י שני שוטרים כשהוא לבוש מדי צה"ל. למזלנו הייתה שם מצלמה, אלמלא הייתה שם מצלמה דימאס היה יושב היום בכלא ואף אחד לא היה יודע מה היה שם.

"הזעם של המפגינים הצטבר במשך הרבה זמן. הם רק רצו להביע את זעמם בצורה חוקית נגד האלימות המשטרתית. בימים האחרונים הגיעו אלי עדויות של צעירים רבים על אלימות משטרתית לא צודקת. לא ייתכן שבמדינת ישראל יכולים לקרות אירועים כמו שראינו בסרטון. אני פונה למפכ"ל המשטרה – לפטר את השוטרים זה לא מספיק, יש להעמיד אותם לדין.

נגוסה הוסיף כי "אירועים כמו זה שצולם גורמים לי לחשוב שאולי חלק מהצעירים הרבים מקרב יוצאי אתיופיה, הגיעו לשם מבלי שעשו שום דבר פלילי. אני קורא להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית, שתבדוק מחדש את כלל המקרים בהם התלוננו אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה על כך שהיו קורבן של אלימות משטרתית.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ רועי פולקמן (כולנו) קבל "כסף למען יוצאי אתיופיה לא חסר, כבר עשור שמאות מיליונים מגיעים לפעילות מהממשלה ומגופים פילנטרופים. קיימים למעלה מ-200 עמותות למען יוצאי אתיופיה. וחוץ מלפרנס בעלי תפקידים בממשלה, הפערים ברוב התחומים לא מצטמצמים בקצב הדרוש. הבעיה לא בתוכניות אלא באופן המימוש שלהן! היום יש בקהילת יוצאי אתיופיה מנהיגות ראויה שיכולה להוביל שינוי אמיתי, צריך לתת לה את הכלים להוביל ולשנות, תוך שיתוף פעולה מתאים עם המדינה.

אני קורא לממשלה להקים במשרד רוה"מ רשות לצמצום פערים ושילוב של יוצאי אתיופיה. אני קורא למשרד רה"מ להציג יעדים מדידים כולל לוחות זמנים לצמצום הפערים בתחומי התעסוקה, הדיור, הגיוס, האלימות והכליאה, ההשכלה הגבוהה הבריאות ועוד, ולפרסם מידי שנה תמונת מצב של ביצוע התוכניות והעמידה במשימות וביעדים.

ח"כ יצחק ועקנין מש"ס אמר כי הבעיה היא גם בהתנהלות של המשטרה וגם בהתנהלות שלנו כחברה ומתחילה להיות הפקרות מוחלטת ביחס שלנו אחד כלפיי השני. אנחנו מקלים ראש בכל ההתייחסות שלנו לאלימות בחברה הישראלית.

.ח"כ נגוסה עם יו"ר הבית היהודי בנט. (צילום: הדס פרוש-פלאש 90)

ח"כ טיבי דורש לחקור גם את "תקיפת" המחבל חמדאן

בנקודה זו התערב ח"כ אחמד טיבי וטרף את הדיון כשאמר "יש אירועים כאלה כמעט בכל מקום, אנשים הם קורבן של אלימות משטרתית בכל מקום ובעיקר באוכלוסיות מוחלשות – ערבים, חרדים ואתיופים. לעתים אף אחד לא שומע על זה. חיר חמדאן נורה מאחור על ידי שוטר, ולא ננקטו פעולות נגד מי שירה בו ולא רק זה, אתמול התבשרנו שמח"ש סגרה את התיק מחוסר אשמה. זה וידוא הריגה. כולכם גיליתים אמפתיה לצעיר האתיופי, בגלל שהוא חלש, בגלל שהוא חייל ובגלל שהוא יהודי."

חברי הכנסת מוטי יוגב ושרון גל מיהרו למחות על ההשוואה והזכירו שחמדאן הסתער על השוטר עם סכין. ח"כ טיבי הגיב ואמר: "מפריעים לכם ערבים שמציבים לכם ראי מול הפרצוף המכוער שלכם. אתם רוצים ערבים כנועים שלא מתריסים ולא זועקים, וגם להם אתם לא נותנים כלום כי גזענות היא גזענות." סגן השר אופיר אקוניס השיב בשם השר לביטחון פנים: "הגיע השעה להחזיר לבקבוק את השד הנורא העדתי, על מנת שלא יצא ממנו שוב לעולם. שבענו כבר מדוברים בשם עצמם שסוברים שהתרבות שלהם טובה יותר משל שכניהם.

בהתייחסו לטענותיו של אחמד טיבי אמר אקוניס כי "ח"כ טיבי עושה שימוש ציני במקרה. ניסיתם לחבר את יחסו של הממסד לערביי ישראל ועולי אתיופיה אבל הציניות הזו מוכרת כאן. הרי אם זה היה תלוי בחבר הכנסת טיבי לא הייתה העלייה הראשונה השנייה והשלישית, לא מבצע שלמה ולא שום מבצע אחר ולא הייתה בכלל מדינת ישראל."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture