אִישׁ לֹא נֶעְדָּר • 120 חברי הכנסת הצביעו על הרחבת הממשלה

על חודו של קול אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את דחיית יישומו של סעיף מגבלת מספר השרים בממשלה עד לכנסת הבאה • לאחר ההצבעה הכריז יו"ר הכנסת כי קיבל את הודעתו של ראש הממשלה נתניהו על כך שעלה בידו להרכיב ממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר פיליבסטר בן כמה שעות אישרה הכנסת בקריאה ראשונה, ברוב קואליציוני דחוק על חודו של קול, את דחיית יישומו של 'חוק 18 השרים' שיזמה מפלגת יש עתיד אך לפני כשנה.

בהצבעה נרשמה נוכחות שיא של כל 120 חברי הכנסת, כאשר 61 חברי הקואליציה הצביעו בעד החוק ו-59 חברי האופוזיציה הצביעו נגדו. לבקשת הקואליציה והאופוזיציה ההצבעה היתה שמית, כדי למנוע תקלות ומבוכות.

בשל היותו של החוק המדובר סעיף ב'חוק יסוד (הממשלה)', לא היה די ברוב רגיל, אלא נדרש רוב מוחלט של 61 חברי כנסת לצורך אישור הוראת השעה לדחיית יישומו. אם חבר כנסת אחד מהקואליציה היה נעדר או נמנע, היתה נגרמת לקואליציה החדשה מבוכה רבה וקשיים משמעותיים בהרכבת הממשלה.

הפיליבסטר האופוזיציוני צפוי להימשך הערב בדיון במליאה על העברת הטיפול בחוק לוועדה מיוחדת שהוסמכה לכך, בדיוני הוועדה עצמה ובדיון נוסף במליאה לאישור החוק בקריאה שנייה ושלישית. החוק יאושר ככל הנראה רק בעוד יומיים, לאחר סיום הליכי החקיקה הסוערים.

אדלשטיין: "לו היו מאזינים לפני שנה לדעתי בעניין חוק המשילות…"

מיד לאחר ההצבעה הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין באופן רשמי לחברי הבית כי קיבל את מכתבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שעלה בידו להרכיב קואליציה. משמעות ההודעה היא שהחל מעתה, יש להציג את הממשלה החדשה בכנסת ולהשביעה בתוך שבוע ימים.

קרא עוד:
[postim]

האיחור בהודעתו של יו"ר הכנסת גרם לביקורת רבה במערכת הפוליטית, ונטען כלפיו כי הוא למעשה עובר על החוק כדי להעניק לנתניהו אורך זמן לחלק את התפקידים בין חברי מפלגתו. הודעת יו"ר הכנסת היא הליך פורמלי לחלוטין, ואת מכתבו של נתניהו קיבל אדלשטיין כבר ביום רביעי האחרון, כך שלא היתה סיבה אחרת לעיכוב ההכרזה הרשמית.

"אני שמעתי שבמהלך הדיון משום מה היו לא מעט חברים שהיה חשוב להם לדעת למה טרם נמסרה ההודעה על כך", אמר אדלשטיין. "קיבלתי את מכתבו של ראש הממשלה שעלה בידו להרכיב את הממשלה. אני לא יודע למה הייתה תדהמה ואיפה ההודעה, ולמה אפילו שודרו כמה כתבות סנסציוניות בנושא".

יו"ר הכנסת ניצל את הבמה כדי לתקוף את 'חוק המשילות' אשר מגבלת 18 השרים היא אחת מסעיפיו. "אני מציע, להבא, קצת לסמוך על שיקול הדעת של עבדכם הנאמן לגבי עבודת הכנסת. אילו כמה מהנואמים היו שומעים לדעתי לפני שנה מה היה מביא לנו מה שמכונה בציניות 'חוק המשילות', אולי היינו חוסכים כמה ימי עבודה. עוד נקדיש שעות רבות בכנסת לטיפול בתוצאות ובהשלכות של 'חוק המשילות'", אמר אדלשטיין.

(צילום: נתי שוחט – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אחרי מה שעשה ישראל אייכלר אסור לתת לו תפקיד כלשהו. אם הפעם נתניהו נכנע ונותן לישראל אייכלר את מבוקשו, אנו קובעים כאן בצורה הכי ברורה, כי ממשלתו של בנימין נתניהו לא תחזיק מעמד יותר מתקופה קצרה מאוד.

אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה הפוליטית נעשה על ידי ישראל אייכלר שכתב מכתב איום לראש הממשלה ותבע תפקיד לעצמו, תביעה שהיא לגיטימית ומותרת במפלגתו, אבל אסור היה לו לעשות את מה שעשה, כשכתב מכתב לראש הממשלה ואיים עליו שאם לא יתן לו תפקיד בכנסת הוא לא חלק מן הקואליציה, דבר שכזה הוא מעשה חמור מאוד, מפני שהוא מוטט את כל הבסיס עליה יושבת 'יהדות התורה', מבחינתו של בנימין נתניהו 'יהדות התורה' אינה עוד 6 מנדטים אלא 5 בלבד, מפני שאם כל אחד יכול לנהל מו"מ לעצמו אז היכן אנו חיים, עם מפלגה כזו אי אפשר לחיות, וצדק מי שקבע לפני שנים כי 'יהדות התורה' היא 6 מפלגות מפני שכל ח"כ הוא לא רק סיעה אלא מפלגה בפני עצמו עם גדולים משלו וקובע אחרת ויכול אף להצביע אחרת וראינו זאת בעבר בהרבה מקרים.

מעשה שכזה שעשה אייכלר אסור שיעבור בשתיקה, הוא חייב להיענש ובגדול, מפני שזכותו היתה להיאבק בתוך הסיעה ולתבוע שהסיעה היא זו שתפנה ותבקש, הוא אישית היה אסור לו לעשות זאת, הוא פגע קשות במעמדה של הסיעה כולה, וביזה את הרעיון האגודאי והחרדי, לפיו אנו מפלגת אידיאלים ולא מפלגת ג'ובים, מה שעשה אייכלר במעשהו, הוכיח לעולם כולו כי מדובר בצבוע ושקרן הג'וב לפני האידיאל, מפני שאם כל כך חשוב לו האינטרס החרדי, אז איך הוא מאיים על ראש הממשלה שלא יצביע למען ממשלתו וכי אינו חלק מן הקואליציה אם לא ימנה אותו לתפקד יו"ר הועדה לפניות הציבור.

לא בחינם היו מי שכינו את מעשהו כמרד, ומי שמורד מגיע לו עונש כמורד, בגלל מה שעשה אסור שיקבל תפקיד כלשהו, ואף לצמצם את מספר הועדות שבהן הוא אמור להיות חבר, על מנת שילמד לקח כי לא עושים מעשה שכזה. גם אם נניח שיש לו טענות מצויינות מדוע מגיע גם לו תפקיד, המאבק הזה חייב להיעשות בתוככי הסיעה ולא מחוצה לו.

שימו לב, משהו חמור מאוד קורה בבעלזא, הרבי מתייעץ עם יענקל ליצמן הוא זה שהביא לו כל הזמן דוחו"ת על המו"מ, הרבי לא שיתף את ישראל אייכלר בשיחות הללו, וגם עתה אייכלר לא פנה כלל לרבי כ"ק אדמו"ר שליט"א שהוא יתבע עבורו תפקיד, והרבי לא מאיים כי יורה להצביע נגד אם לא יתנו לאייכלר תפקיד. מי הוא בעל הסמכויות כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א או השוטה אייכלר, הטוען כי הוא המחליט בנושאים אלו וכי הוא הסמכות דבר שנוגד לכל הרעיון והתפיסה החרדית לפיו הרבי שלו צריך להיות הסמכות שלו והוא רק השליח ולא יותר מזה.

כאמור, אם אייכלר ינצח בענין הזה, הממשלה הזו הפסידה ותיפול מהר, ואם הוא יקבל את עונשו זה יבטיח כי אחרים לא יעשו כמותו. ברגע שנתניהו נכנע לאייכלר אוטומטית הוא יקבל שורה של מכתבים של מי שלא מרוצים סבורים שלא קיבלו מספיק ולא חסרים כאלו בהרבה סיעות. רק עם יד חזקה הוא יצליח לעצור גל של תביעות כאלו.

ומילה לאייכלר, ביזית את היהדות החרדית, עשית לנו שם רע, ההתנהגות הזו היא סחטנית, וברברית, ואין זה פלא שהחילונים ששומעים על מה שעשית מסתכלים על החרדים כסחטנים, אתה הוא זה שגורם לכך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture