השבעת הממשלה תחל בתוך זמן קצר; אין הסכמות עם ארדן ושלום

ראש הממשלה הציע לארדן את ביטחון הפנים ולשלום את הפנים, שניהם לא מעוניינים • השרים החדשים בליכוד: גמליאל, אקוניס, אלקין, רגב, חיים כץ, לוין ודנון • נתניהו אמר לח"כ חטובלי כי הוא "שומר את תיק החוץ להרצוג, אבל לא נראה שזה יקרה בקרוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום ללשכתו את חברי סיעת הליכוד בכנסת המיועדים לתפקידי שרים וסגני שרים, ומסר להם את החלטותיו לגבי התיקים בהם יחזיקו.

מבין השרים המכהנים כיום, משה יעלון ימשיך כשר הביטחון; ישראל כץ ימשיך לקדנציה שלישית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ויכהן במקביל גם כשר לענייני מודיעין וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני; יובל שטייניץ יהיה שר האנרגיה והמים, חבר בקבינט ואחראי על האנרגיה האטומית של ישראל ותיק הגרעין האיראני. השר לשעבר בני בגין יחזור לשולחן הממשלה לאחר הפסקה של שנתיים, כשר בלי תיק וחבר הקבינט.

השרים החדשים הם: אופיר אקוניס, שיכהן כשר בלי תיק במשרד התקשורת, בו יחזיק ראש הממשלה בעצמו; זאב אלקין שר העלייה והקליטה והעניינים האסטרטגיים וחבר הקבינט; מירי רגב תהיה שרת התרבות והספורט; יריב לוין שר התיירות והממונה על הקשר בין הממשלה לכנסת; חיים כץ שר הרווחה והשירותים החברתיים; דני דנון יכהן כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל; גילה גמליאל תכהן כשרה לשוויון ולקידום הצעירים והאזרחים הוותיקים ותהיה חברה בקבינט הכלכלי-חברתי וחברה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ איוב קרא שאיים כי אם לא ימונה לשר לא יתמוך בממשלה, יכהן בסופו של דבר כסגן השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, ללא שר מעליו; ח"כ ציפי חוטובלי תמונה לסגנית שר החוץ, ונתניהו הבהיר לה כי הוא "שומר את תיק החוץ להרצוג אבל לא נראה שזה יקרה בקרוב", כך שהיא תקבל סמכויות נרחבות במשרד.

לח"כ צחי הנגבי הציע ראש הממשלה את תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה. לח"כ אבי דיכטר הוצע תפקיד סגן שר הביטחון ואחראי על תחום העורף, לצד ח"כ אלי בן דהן מהבית היהודי שיכהן כסגן שר במשרד, אולם דיכטר דחה את ההצעה והשיב כי יעדיף לכהן כח"כ פשוט.

עדיין לא ברור אם ארדן ושלום יכהנו כשרים בממשלה החדשה

הבעיה העיקרית כרגע היא דרישותיהם של שני בכירי הליכוד, השרים גלעד ארדן וסילבן שלום, המעוניינים בשדרוג משמעותי ומאיימים כי אם דרישותיהם לא יתקבלו, יעדיפו שלא להצטרף לממשלה ולכהן כח"כים פשוטים, מה שעלול להסב כאב ראש רב לנתניהו. שלום דורש נחרצות את תיק החוץ, ואילו ארדן המתמודד גם הוא על התיק היוקרתי, מציע לחילופין לאחד את תיקי הפנים וביטחון הפנים למשרד אחד, בראשו הוא יעמוד.

CE-vgWrVAAIdNvVהנשיא ריבלין עוזב את הכנסת לאחר שהתייצב בזמן לטקס ההשבעה שנדחה

ישיבת הכנסת המיוחדת להשבעת הממשלה ה-34, שתוכננה להתקיים הערב ב-7, נדחתה בינתיים לשעה 9 בערב, תוך כדי מבוכה גדולה עם הגעתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לכנסת בזמן שנקבע מראש. עדיין לא ברור אם נתניהו ימצא עד 9 בערב פתרון לבעיות בתוך מפלגתו. בשל הרוב הדחוק של הקואליציה, אם יחסרו לממשלה שתי אצבעות של ח"כים היא לא תוכל לקבל את אמון הכנסת.

אתנחתא קומית נרשמה היום כשח"כ איוב קרא מהליכוד, שאיים כי אם לא ימונה שר מהעדה הדרוזית (הוא בעצמו, כמובן) הוא לא יתמוך בממשלה, אושפז הבוקר לאחר שחש ברע, ושוחרר במפתיע לאחר שזומן לשיחה עם ראש הממשלה…

(צילום התמונה הראשית: גילי יערי – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture