גל שריפות ברחבי הארץ: מאות דונמים עלו באש

עשרות צוותי כיבוי הוזנקו בבת אחת לגל שריפות שפרץ בעקבות השרב הכבד בכל רחבי הארץ • בשל מזג האוויר השרבי, הורה מפקדי המחוזות על תגבור הצוותים בתחנות השונות, וכן על פתיחת נקודות הזנקה בכדי לצמצם את זמני ההגעה • נציב כבאות והצלה חתם על צו מיוחד האוסר על הדלקת אש היום באזורי רמת הגולן, גליל עליון ותחתון, הר הכרמל, הרי ירושלים, יהודה ושומרון והרי המרכז

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בשל מזג האוויר השרבי פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. צוותי כיבוי מתחנות שונות ברחבי הארץ פועלים משעות הבוקר לכיבוי השריפות ובכלל האירועים לא נשקפת סכנה לתושבים. בחלק מהמקרים נחסמו כבישים סמוכים לתנועה בשל חשש לחיי הנוסעים בדרך.

במחוז צפון פועלים בשעות האחרונות כוחות כיבוי גדולים במספר אירועי שריפת קוצים, בהם בצפת, עין זיוון בגולן ובאזור בית שאן. בשל מזג האוויר השרבי, הורה מפקד המחוז על תגבור הצוותים בתחנות השונות, בדגש על רמת הגולן, גליל עליון וגליל תחתון וכן על פתיחת נקודות הזנקה בכדי לצמצם את זמני ההגעה. גם יחידת הכיבוי האווירי בכוננות גבוהה.

לוחמי האש של גליל עליון וגולן פעלו היום בשריפת חורש באזור מושב רמות. במקום פעלו כוחות כיבוי מתחנת גליל עליון וגולן בשריפה באזור רמות (נחל שוח) ובסיוע של 4 מטוסי כיבוי וכוחות רט"ג, הצליחו למנוע את התפשטות האש לכיוון רמות.

שריפת חורש ברמות. צילום דוברות מחוז צפוןשריפת חורש ברמות. (צילום: דוברות מחוז צפון)

לוחמי אש של טבריה פועלים כעת בשריפת קוצים ליד נחל יבניאל, ארבעה צוותים מתחנת טבריה פועלים בשטח באזור נחל יבניאל בסיוע של ארבעה מטוסי כיבוי.

מעט דרומה משם, בתחנת זבולון שהוקמה אך לאחרונה, פועלים לוחמי האש של זבולון בסיוע תחנות נוספות ממחוז חוף וצפון, בשריפת גזם שיצאה משליטה ליד קיבוץ בית העמק. שמונה צוותים עם רכב אספקת מים, בפיקודו של מפקד תחנת זבולון, חזי לוי, פועלים במקום. עד כה עלו באש כ-150 דונם. לוחמי האש במאמץ ניכר הצליחו לבלום את התפשטות האש למוסך ושני מפעלים סמוכים המכילים צובר גז ולולים. ברשות הארצית לכבאות והצלה מציינים כי השריפה פרצה בעקבות הדלקת גזם יזומה של הקיבוץ אשר בחסות תנאי מזג האוויר יצאה מכלל שליטה. ההבערה בניגוד להנחיות והמלצות רשות הכבאות עלתה ביוקר למאה וחמישים הדונמים.

קרא עוד:
[postim]

לאור השרב הקיצוני המעלה את הסבירות לדליקות, אסר נציב כבאות והצלה, מכוח סמכותו על פי תקנות הדלקת מדורות החדשות, על הדלקת מדורות בין השעות 05:30-19:00 באזורים הבאים: רמת הגולן, גליל עליון ותחתון, הר הכרמל, הרי השומרון, ירושלים ויהודה, הרי המרכז. הדלקת מדורה בניגוד לאיסור מהווה עבירה שעונשה מאסר שישה חודשים או קנס בסך 75,300 ש"ח.

שריפת גזם ליד קיבוץ בית העמק. צילום דוברות מחוז חוףשריפת גזם ליד קיבוץ בית העמק. (צילום: דוברות מחוז חוף)

במחוז המרכז פועלים כעת לוחמי אש בשריפת קוצים גדולה שתפסה גם מחסנים במושב אחיעזר. ​11 צוותי כיבוי פועלים במקום ומונעים את התפשטות האש לבתים ומבנים נוספים. כמו כן פונה גן ילדים בעקבות העשן וחברת החשמל ניתקה את זרם החשמל לחלק מהאזור.

שריפה במושב אחיעזר. צילום דוברות מחוז מרכזכוחות כיבוי באזור שריפה במושב אחיעזר. (צילום: דוברות מחוז מרכז)

לוחמי אש של נתניה פועלים כעת בשריפת קוצים וחורש גדולה באזור מושב בית יהושע. ​שישה צוותים פועלים במקום ומנסים להשיג שליטה באש. כתוצאה מהשריפה נפגעו 3 רכבים חונים. בשלב זה אין שיבוש בתנועת הרכבות.

שריפת חורש במושב בית יהושוע. צילום דוברות מחוז מרכז 2שריפת חורש במושב בית יהושע. (צילום: דוברות מחוז מרכז)

מחוז ירושלים: שריפות קוצים בליפתא, רמת בית שמש ובשכונת טלביה בירושלים.

לוחמי האש של מחוז ירושלים פועלים מהצהריים בשריפות קוצים ברחבי העיר, בהן ברחוב הפלמ"ח בשכונת טלביה ובאזור ליפתא. גם ברמת בית שמש ב' משתוללת כעת שריפת קוצים גדולה. ארבעה צוותי כיבוי עם רכב אספקת מים פעלו בשריפה שפרצה קרוב לבתים בשכונת טלביה. לוחמי האש פעלו לכיבוי האש והרחקתה מקו הבתים, ללא נפגעים.

במקביל, פועלים לוחמי האש במספר מוקדי שריפות בכל רחבי העיר, ביניהם גם בשריפת קוצים וחורש באזור ליפתא. תשעה צוותי כיבוי בליווי שני מטוסים עם מעכבי בעירה פועלים במקום. בתוך כך, פועלים שישה צוותי כיבוי בשריפת קוצים גדולה ברחוב רשב"ג ברמת בית שמש ב.

עדכון לשעה 14:50: בשריפות ברמת בית שמש ובליפתא הושגה שליטה. כעת מתבצעות פעולות כיבוי סופי ומניעת התחדשות האש בשטח. כמו כן נפתחה חקירה לבדיקות נסיבות השריפה. בתוך כך, לוחמי האש השתלטו גם על שריפת חורש שפרצה לפני שעה קלה באזור תעשיה עטרות ומנעו מהאש להגיע לקו בתי העסק והמפעלים.

שריפת קוצים בשכונת טלביה בירושלים. צילום כבאות והצלה ירושלים 1שריפת קוצים בשכונת טלביה בירושלים. (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

גם במחוז דרום לא שקט, ולוחמי האש של באר שבע פועלים בשעות אלו במספר שריפות קוצים במרחב הנגב, בהם בישובים תלמי בילו, להבים ומסלול. בשריפה שבישוב להבים פעל צוות אחד והושגה שליטה. בשריפה שבישוב מסלול פועלים כעת שישה צוותים מבאר שבע ואשקלון ובתלמי פועלים גם כן מספר צוותים בסיוע של יס"מ דרום.

בשריפת קוצים גדולה סמוך למושב רנן פועלים עתה צוותי כיבוי מתחנות נתיבות, אופקים, אשכול ובאר שבע, לצד 4 מטוסי כיבוי ובתגבור של כוחות יס"מ דרום.

בשורות טובות הגיעו בשעות הצהריים ממחוז חוף, שם השיגו לוחמי האש של חדרה בסיוע תחנות נוספות והכיבוי האווירי, שליטה על שריפת חורש גדולה סמוך למחצבות ורד.
11 צוותים פעלו הבוקר בגזרה, בפיקודו של מפקד תחנת חדרה, טפסר ישככר תוהמי, ונעזרו גם בשופלים ליצירת קווי חיץ. בשום שלב לא נשקפה סכנה לישובים. למקום הוזנקו גם ארבעה מטוסי כיבוי וחפ"ק הוקם באזור אנדרטת מג"ב. לקראת השעה 14:00 הושגה שליטה במקום,. שלושה צוותי כיבוי נותרו בשטח להשגיח שהאש לא מתחדשת ולכיבוי סופי.

שריפת חורש ליד מחצבות ורד. צילום יחידת הכיבוי האווירי 2שריפת חורש טבעי ביער עירון. (צילום: יחידת הכיבוי האווירי)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture