סערת שוק התקשורת: קרב ראש בראש של נתניהו מול ארדן

באופוזיציה ובתקשורת מאשימים את ראש הממשלה כי פיטר את מנכ"ל משרד התקשורת משום שזה התכוון להטיל סנקציות על 'בזק', אשר מחזיקה באתר חדשות המעניק לנתניהו סיקור אוהד • ארדן: אקדם בכנסת חוק לפירוק קבוצת 'בזק'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסערה סביב כוונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להדק את אחיזתו בתקשורת הישראלית מגיעה לשיאים חסרי תקדים.

יממה בלבד לאחר שנכנס נתניהו לתפקידו כשר התקשורת החדש ופיטר במפתיע בשיחת טלפון קצרה את מנכ"ל המשרד, אבי ברגר, מתייצב פומבית שר התקשורת היוצא ח"כ גלעד ארדן מול ראש הממשלה ומאיים לקדם בכנסת חוק לפירוק קבוצת 'בזק', בניגוד לדעתו של נתניהו.

במערכת הפוליטית והתקשורתית מאשימים את נתניהו בניסיון גס להתערב לכופף למרותו את כלי התקשורת הגדולים והמרכזיים בארץ ולגרום להם להיות נוחים יותר כלפיו בסיקורים ובדיווחים.

פיטוריו של ברגר נתפסים כמהלך הנובע משיקולים אינטרסנטיים ולא ענייניים. ברגר נחשב לאחד המנכ"לים היעילים והמוכשרים בשירות הציבורי, ובימים אלו היה עסוק בגיבוש סנקציות נגד 'בזק', שתקעה מקלות בגלגלי תכנית הדגל של המשרד – 'רפורמת הפס הרחב'.

קרא עוד:
[postim]

'רפורמת הפס הרחב' מחייבת את חברות בזק והוט המספקות תשתית אינטרנט להעניק את שירותיהן למתחרים, כך שספקיות הקו הווירטואליות יכולות להציע ללקוחותיהן חבילה של תשתית וקו במחיר מוזל. הרפורמה היא מעין המשך של הרפורמה בסלולר, אשר חייבה את החברות הוותיקות לשתף בתשתיות האנטנות את המפעילות החדשות וגרמה לפגיעה משמעותית ברווחי החברות הוותיקות ולירידה דרסטית במחירים.

606364-5מחזיק במקביל ב'בזק' וב'וואלה'. שאול אלוביץ' (מימין)

בעלי בזק, שאול אלוביץ', מחזיק במקביל גם באתר החדשות השני בגודלו בישראל – 'וואלה'. האתר מסקר ברוח חיובית את ראש הממשלה ולא פעם צנזר ידיעות ביקורתיות כלפיו. מתנגדי נתניהו טוענים כי הסיבה לפיטורי ברגר היא המהלכים שנקט נגד בזק של אלוביץ', ונתניהו דואג לאינטרסים העסקיים של ידידו על חשבון הציבור, שייפגע מכשלון רפורמת הפס הרחב. אם אכן זו הסיבה האמיתית לפיטורים, מדובר בעבירה פלילית חמורה, אולם כרגע אין לכך כל הוכחה.

הצהרתו של ארדן: פצצה פוליטית של ממש

בתגובה למהלך של ראש הממשלה, הודיע היום יריבו הטרי ח"כ גלעד ארדן, כי יקדם בכנסת חוק המחייב את בזק למכור את כל אחזקותיה בכל חברות התוכן (walla ו-yes) והשירותים (כמו בזק און-ליין). משמעות החוק המוצע היא שלבזק לא יהיה כל מנוף של לחץ ותגמול כלפי נתניהו או כל פוליטיקאי אחר.

אם ארדן מתכוון ברצינות לממש את הצהרתו, זו פצצה פוליטית של ממש, מפני שהעיסוק בתקשורת הוא בבת עינו של נתניהו. כזכור, מה שפירק את הממשלה הקודמת היה תמיכתם של חברי הקואליציה בחוק 'ישראל היום', אשר נועד להגביל את תפוצתו של החינמון התומך בראש הממשלה. סיכוייו של החוק לעבור בתמיכת האופוזיציה לא מבוטלים, ובכל מקרה הוא יגרום לנתניהו לכאב ראש ומבוכה עצומה.

הרצוג: "נתניהו לומד מארדואן את הטריקים"

גם באופוזיציה יצאו היום במתקפה חריפה על ראש הממשלה. יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג פרסם הודעה, בה הוא מאשים את נתניהו ב"מלחמה בתקשורת בכל הכח". בנימה בוטה במיוחד כתב הרצוג, "נתניהו מפטר בשיחת טלפון את מנכ״ל משרד התקשורת, כדי שכולם יבינו בערוצים שהגיע בוס חדש? לא ניתן לו".

."תמצא אותי עומד מולך". הרצוג, היום (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו"ר האופוזיציה הבטיח כי הוא ואנשיו יבדקו מה ניתן לעשות, משפטית וציבורית, וכיצד ניתן להילחם בזה. "אבל זה גם מאבק שלכם. התקשורת החופשית והציבור. לא נשאיר אתכם לבד".

בישיבת סיעת המחנה הציוני הוסיף הרצוג כי "נתניהו אולי לא אוהב את ארדואן אבל הוא ללא ספק לומד ממנו את הטריקים. אבהיר שוב אדוני ראש הממשלה, אם תרים יד על התקשורת ועל חופש הביטוי תמצא אותי עומד מולך, ומחנה עצום מאחורי. לא ניתן לך לפגוע בישראל החופשית".

(צילום התמונה הראשית: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture