נתניהו נפגש עם ח"כ איימן עודה; בשבוע הבא פגישה עם לפיד

ראש הממשלה ממשיך בסבב פגישותיו עם ראשי סיעות האופוזיציה, לאחר פגישות עם גלאון והרצוג • ליו"ר הרשימה המשותפת היה חשוב להבהיר כי בא ל"פגישת עבודה" בלבד, ואינו רוקם קשרי ידידות עם נתניהו, הנחשב כ'סדין אדום' בעיני רוב הציבור הערבי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכת ראש הממשלה בירושלים עם יו"ר 'הרשימה המשותפת', חבר הכנסת איימן עודה, במסגרת סבב פגישותיו של נתניהו עם ראשי האופוזיציה.

נתניהו הספיק כבר להיפגש עם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לפני כמעט חודש, ואתמול קיים עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג את פגישת העבודה החודשית הראשונה שלהם, כמתחייב בחוק מתוקף תפקידיהם הממלכתיים של ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה.

למחרת חג השבועות צפוי נתניהו להיוועד עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, לפגישה מסקרנת במיוחד לאור הדם הרע בין השניים, אשר עד לפני מספר חודשים היו שותפים לאותה הממשלה. פגישה עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן עדיין לא נקבעה.

נתניהו הציע: צוות משותף שיקדם תכנית כלכלית-חברתית למגזר הערבי

בהודעה שיצאה היום מלשכת ראש הממשלה נאמר כי בשיחה דנו נתניהו ועודה בקידום החברתי והכלכלי של האזרחים הערבים בישראל. "ראש הממשלה ציין את ההשקעות הרבות בשטח חשוב זה בשש השנים האחרונות על ידי הממשלות שעמד בראשן. בד בבד ציין ראש הממשלה נתניהו את הצורך להמשיך ולצמצם את הפערים בחברה הישראלית".

קרא עוד:
[postim]

על פי ההודעה, נתניהו הציע קיום דיאלוג מסודר בין צוות ממשלתי שיכלול את השרים הרלוונטיים ובין חברי הכנסת הערבים במטרה לגבש תכנית חברתית-כלכלית בהסכמה רחבה ככל האפשר.

עודה: "ראש הממשלה בחר להסית נגדנו כחלק מטקטיקת בחירות בזויה"

ח"כ עודה אמר לאחר הפגישה: "אני יוצא עכשיו מפגישה לא פשוטה עם ראש הממשלה. הגעתי לכאן היום עם אחריות גדולה כמי שמייצג את המיעוט הגדול במדינה, מיעוט שכחלק מטקטיקת בחירות בזויה, ראש הממשלה בחר להסית כנגדו וכנגד עצם אזרחותו. דברים ברוח זאת אמרתי גם לראש הממשלה, ואני חוזר ואומר שלא יכול להיות שראש ממשלה מתבטא כנגד הצבעה של אזרחים".

עודה הבהיר כי מבחינתו הפגישה היום לא הייתה פגישת נימוסין אלא פגישת עבודה, "בתקופה בה הציבור הערבי במדינה נמצא במצוקה קשה וגוברת, כאשר הנושא הבוער ביותר הוא מצוקת הדיור, הבלתי ניתנת יותר להכלה, והאיום בהריסת עשרות אלפי בית אב והשלכת עשרות אלפי אזרחים במדינה לחיים ברחוב ללא קורת גג. שהדוגמא הקשה והחריפה ביותר, מהתקופה האחרונה, היא רצון המדינה להחריב את היישוב אום אלחיראן על מנת לבנות במקומו ישוב יהודי".

לדברי המנהיג הפוליטי של ערביי ישראל, "הצגתי לראש הממשלה תכנית מפורטת לרפורמת תכנון מקיפה בישובים הערבים, יחד עם דרישה ברורה לעצור לאלתר את כל הריסות הבתים, ולפתוח בהידברות מול האזרחים במטרה למצוא פתרונות אמתיים וחוקיים למצוקת הדיור ולהכרה בכפרים הלא מוכרים".

Umm el-Hieran

השניים דנו גם בצורך במציאת תעסוקה איכותית ומתאימה לצעירים ולצעירות הערבים, "שהקושי שלהם להשתלב בשוק העבודה פוגע בסופו של דבר בכלל האזרחים במדינה וביכולת הצמיחה של הכלכלה בישראל". בנוסף דרש עודה הקצאה שוויונית של תקציבים במשרדי הממשלה, תקצוב הולם של הרשויות המקומיות הערביות והנגשת ההשכלה והחינוך לחברה הערבית.

עודה מדגיש כי לצערו, עם הממשלה הנוכחית נראה שכל ניסיון לדון בסיום הכיבוש ובחתירה לשלום צודק, נראה יותר כאתנחתא קומית, כפי שהיה במליאת הכנסת בעת השבעת הממשלה, ולא כדיאלוג שיכול להניב פירות אמתיים. "אך מתוקף תפקידי חשתי חובה לחזור ולומר לראש הממשלה שהעם הפלסטיני זכאי לחירות ולמקום תחת השמש ויחד עם זאת ששלום צודק הוא אינטרס של כלל האזרחים בישראל, ערבים ויהודים כאחד".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד

צלותהון בכן מקבל והניא בעותא:
סיפר של החפץ חיים זי"ע על כח התפילה:

בארץ גליציה היה מנהג בקרב יהודי המקום, שהיו מתאספים מדי שבת קודש לפני תפלת ערבית של מוצאי שבת, לאמירת תהלים בבית הכנסת, והנה באחד השבתות, נכנס יהודי אחד לבית הכנסת, ורואה כיצד עומד יהודי אחר בבית הכנסת באחת הפינות, ואומר תהלים בדביקות, מתוך קירות לבו באופן כה מרגש עד שממש הדביק גם אותו בהתלהבותו, ועל אתר החל אף הוא לומר תהלים ברגש ובלהב, ושניהם בכו ונאו לבם ופיהם להשי"ת, בתהלות דוד בן ישי.

מבלי שהאחד ידע מדוע ועל מה בוכה רעהו, לאחר סיום תפילת ערבית, פנה הלה אל היהודי ושאלו , מה כואב לך, ועל מה התפללת, ענה לו האיש יש לי בת שהגיעה לפרקה, ואין בידי כסף להוצאות נישואיה, והיא יושבת בביתי, ואין בידי להושיעה, וגם אם כל השבוע איני רואה הצרה, כי אינני נמצא בבית, אבל בשבת קודש, כשאני שב לביתי, ונמצא כל השבת עם בני משפחתי, רואה אני את צרת הבת מול עיני, ואיני יודע מה לעשות, יותר מאשר לומר פרקי תהלים, ולהתחנן אל הבורא שיושיעני.

כששמע השואל את דבריו, אמר לו שמעני אדוני, גם אני יש לי בן מוכשר וירא שמים, ואין בידי פרוטה לפורטה, בשביל הוצאות החתונה, הבה איפה נשתדך בינינו, ואכן כך הוי, צאצאיהם נישאו, ונולדו להם, ארבעה בנים גדולי ישראל, ה"ה רבי יהודה הכהן זצ"ל בעל ה"קונטרס הספקות", רבי חיים הכהן זצ"ל, רבי אריה לייב הכהן הלר זצ"ל בעל ה"קצות החושן" ו"האבני מילואים" ו"שב שמעתתא", ואח נוסף רבי מרדכי זצ"ל ששימש ברבנות בעיר חודרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture