מדיניות חדשה, פקידים חדשים: שרשרת התפטרויות בצמרת השירות הציבורי

נתניהו פיטר את מנכ"ל משרד החוץ ומינה לתפקיד את מקורבו ד"ר דורי גולד (בתמונה) • הממונה על ההגבלים העסקיים הודיע על התפטרותו, וכך גם מנכ"לית רשות האשפוז במשרד הבריאות • גם מנכ"ל משרד הרווחה צפוי בקרוב לסיים את תפקידו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החילופין בפקידות הבכירה בשירות הציבורי נמשכים: ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, הודיע היום למנכ"ל משרד החוץ ניסים בן-שטרית על סיום תפקידו. את התפקיד הבכיר ימלא ד"ר דורי (איזידור) גולד, מקורבו של נתניהו ומי שהיה שגריר ישראל באו"ם.

בן-שטרית מונה לתפקידו על ידי שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, לפני כשנתיים. גולד, אשר יחליפו בימים הקרובים, נחשב לאיש אמונו של ראש הממשלה וכבעל קו מדיני זהה, וכמו רבים ממקורבי נתניהו, הוא יהודי שומר מצוות ממוצא אמריקני. בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה כיהן כשליחו המיוחד של נתניהו למדינות ערב, ובשנים האחרונות שימש כיועץ מדיני לראש הממשלה.

לפני כחודש שיגר המנכ"ל המפוטר, בן-שטרית, מכתב דחוף לשר החוץ דאז ליברמן, בו הוא התריע מדרדור היחסים עם ארה"ב, וקבע כי השבת הקשרים למסלול תקין היא האתגר הראשון במעלה העומד בפני הדרג המדיני והשירות הדיפלומטי. פיטוריו והחלפתו באיש הימין גולד, מהווים הצהרת כוונות מצד נתניהו להתוויית קו נצי יותר ביחסי החוץ של ישראל.

קרא עוד:
[postim]

פיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ מתרחשים כשבוע בלבד לאחר פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, אשר אל תפקידו עתיד להיכנס שלמה פילבר, מקורבו של נתניהו. גם במשרד ראש הממשלה מתבצעים חילופי מנכ"לים, ואלי גרונר יחליף את הראל לוקר, שפרש מרצונו.

הממונה על ההגבלים העסקיים: "איני יכול להמשיך כך"

במקביל, הודיע היום הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד האוצר, פרופסור דייוויד גילה, כי עקב כוונת הממשלה להיכנע לדרישות חברות הגז של יצחק תשובה ונובל אנרג'י ולא להגדיל את גובה התמלוגים שישלמו למדינה, הוא מתפטר מתפקידו.

"בשבועות האחרונים, הודעתי לשותפות הגז ולמשרדי הממשלה האחרים שאיני יכול להיות שותף למתווה שהתגבש לאחרונה", כתב פרופסור גילה במכתב ההתפטרות שלו. "זאת משום שאני משוכנע, כאמור, כי מתווה זה לא יביא לתחרות בשוק הגז הטבעי".

דייויד גילה דוד גלה דויד דוויד הגבלים עסקיים"משוכנע כי המתווה שגובש לא יוביל לתחרות". פרופ' דייוויד גילה

לדברי הממונה על ההגבלים העסקיים, אם כל משרדי הממשלה היו ממשיכים להיות מאוחדים מאחורי מתווה תחרותי יותר, היה סיכוי סביר ליישם מתווה כזה בסופו של דבר, בין בהסכמה ובין בצעד חד צדדי. "אולם, כאמור, הובהר לי בימים האחרונים כי הממשלה ומשרדי הממשלה האמורים יעשו כל שביכולתם כדי לקדם את המתווה שגובש על ידה בימים אלה".

הוכחה נחרצת למשמעות העמוקה של התפטרות גילה על רווחיהן של חברות הגז, היה ניתן לראות היום בזינוק הפתאומי והחד במניותיהן של השותפות בקידוחי הגז ובמדד הגז והנפט בבורסה.

ראש הממשלה הגיב על דברי גילה בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, היום אחר הצהריים. נתניהו אמר כי "אני תומך בהצעה של רוב ברור של גורמי המקצוע. צריכים להבטיח שהפתרון לא ישכפל את מה שקרה במדינות אחרות שבהן אומץ קו שהיה פופולרי ולאחר שנים התברר שהגז נשאר מתחת לאדמה. זה לא יקרה פה. אנחנו מחויבים לפתרון שיוציא את הגז מהים ויביאו לאזרחים".

שר הכלכלה אריה דרעי הביע את צערו על ההתפטרות: "פרופסור דייוויד גילה הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה, והוא ביצע את תפקידו ביושר ונאמנות. שוחחתי עמו וניסיתי לשכנעו להמשיך בתפקידו. אני מכהן כשבוע בתפקיד שר הכלכלה ולמרות הזמן הקצר למדתי להכיר ולהוקיר את רמתו המקצועית הגבוהה".

חילופין גם במשרדי הבריאות והרווחה

התפטרות נוספת נרשמה היום כשאסתר דומיניסיני התפטרה מתפקידה כמנכ"לית רשות האשפוז במשרד הבריאות. הרשות שהוקמה על פי מסקנות ועדת גרמן, היתה אמורה לפקח כרגולטור על בתי החולים הממשלתיים, כגוף עצמאי בתוך משרד הבריאות המפעיל את בתי החולים, כדי למנוע ניגודי עניינים.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר במספר הזדמנויות כי הוא אינו רואה בעין יפה את המשך קיומה של הרשות החדשה, ודומיניסיני החליטה להתפטר כצעד מקדים.

היום נודע עוד כי בכוונתו של שר הרווחה חיים כץ להחליף את מנכ"ל משרדו, יוסי סילמן, שמונה על ידי השר הקודם מאיר כהן כ'מינוי מוצנח' מטעם יו"ר מפלגתו יאיר לפיד. סילמן נחשב כאחד מאדריכלי הניצחון של 'יש עתיד' בבחירות 2013, ותוגמל על כך בהתאם. יחסיו עם השר כץ, ששימש בשנתיים האחרונות בתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, היו רעועים ואופיינו במריבות ובחוסר כבוד הדדי.

שר הרווחה הנכנס הציע את תפקיד מנכ"ל משרדו למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופסור רוני גמזו, אולם זה סרב להצעה, משום שהוא עתיד להתמנות בקרוב למנכ"ל בית החולים איכילוב.

(צילום התמונה הראשית: קובי גדעון – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

התמונה לא ראויה בגלל הרקע

מצטרף לבקשתו של 'קורא' להסיר את התמונה של פר' גילה מאתר זה בגלל הרקע הבלתי הולם. חבל מאד שעד שיש אתר אחד שבאמת מתאים לחרדים, שגם בו יהיו פרצות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture