הנשיא ריבלין בסיור צבאי: "אין לי רתיעה מניהול משא ומתן עם חמאס"

בסיור צבאי על גבול הצפון אמר הנשיא ריבלין "הנוף הפסטורלי שנגלה לעיני אינו מתעתע" • בהתייחסו למתיחות בדרום אמר כי "שיקומה של עזה הוא אינטרס שלנו- זוהי יוזמה שצריכה להיות בינלאומית מתוך הבנה ששיקום מחייב הפסקת כל העוינות כלפי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא לסיור צבאי בגבול הצפון. הנשיא נחת במחנה ״גיבור״, בסיסה של עוצבת חירם, הסמוך לקריית שמונה, שם סקרו בפניו מפקדי הגזרה ובראשם , סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד הצפון אלוף אביב כוכבי ומפקד האוגדה תא״ל מוני כץ, את תמונת המצב המבצעית באזור. המפקדים שוחחו עם הנשיא על האתגרים הנוכחיים מול חיזבאללה בגבול עם לבנון, על הזירה הסורית בהיבטיה השונים וכן על אתגרי ההגנה השונים וארגון הכוחות המתבקש.

משם המשיך הנשיא לתצפית משגב עם שם ניתנה לו האפשרות להביט אל עומק הלבנון ולהתרשם מהמציאות המבצעית כפי שהיא מתבטאת בשטח במסגרת תרגיל שדימה את פריסת כוחות ההגנה בשטח במקרה של התקפה. לאחר הביקור בתצפית הגיע הנשיא אל מוצב לילך, שם פגש לשיחה את חיילי השריון וגולני ומפקדיהם: ״ראיתי בשטח את האתגרים העומדים בפנינו ואני יודע שכובד האחריות מונח על הכתפיים שלכם".

קרא עוד:
[postim]

במהלך ביקורו שוחח הנשיא עם כלי התקשורת והתייחס לירי הרקטה אמש מעזה: ״אנחנו נמשיך ונגיב מיד בעוצמה ובתקיפות מול כל ניסיון להפר את השקט בדרום הארץ. חשוב לזכור שכל עוד חמאס שולט בעזה, ימשיכו אזרחיה ויסבלו מההשלכות של כל הפרת שקט שכזו. שיקומה של עזה הוא אינטרס שלנו וטוב שתהיה איזושהי יוזמה שאנחנו מוכנים ללוות, כדי לפתור את הבעיה של תושבי עזה. זוהי יוזמה שצריכה להיות בינלאומית מתוך הבנה ששיקום עזה מחייב הפסקת כל העוינות כלפי ישראל. אני קורא לכל אומות העולם, לארצות הברית ולאירופאים, לבוא ולראות איך אנחנו יוצרים מצב של יוזמה שתביא לשיפור החיים ותנאים של תושבי עזה. יוזמה כזאת צריכה לבוא ולהביא בחשבון שתנאי בלעדי ובלתי מתפשר הוא שעזה לא תשמש כחזית לפגיעה בישראל בכל רגע נתון."

. הנשיא ריבלין בסקירה צבאית ממפקדי הצפון. (צילום: מארק ניימן-פלאש 90)

לשאלה האם ניתן לדעתו להידבר עם חמאס ענה הנשיא: "באמת לא חשוב לי עם מי אני מדבר, חשוב לי על מה אני מדבר. אין לי רתיעה מלנהל משא ומתן עם כל אחד שמוכן לנהל איתי משא ומתן. השאלה על מה הוא מנהל איתי משא ומתן. אם הוא מנהל איתי משא ומתן על עצם יכולתי להתקיים כמובן שאני לא אנהל איתו משא ומתן".

"יש להתחשב באפשרות האזרחים לכלכל את תקציב הצבא"

בהתייחסו לסיור אמר הנשיא: "אני מבקר כאן בפיקוד צפון והנוף הפסטורלי שנגלה לעיני אינו מתעתע, אינו מתעתע באזרחי ישראל ואינו מתעתע בעיקר בצה"ל שעומד נכון ומוכן. אני זוכר את דברי הנביא שאמר: "מצפון תפתח הרעה" ולוקח את דברי הנביא ברצינות. אני מאוד מעודד מהעמידה והמוכנות שלנו – המוכנות של צה"ל לקדם פניו של כל רעה שתגיע מהצפון."

הנשיא הוסיף ואמר: "צריך להבין כי יכולתה של מדינת ישראל לעמוד בצורכי הביטחון שלה בדרום כמו בצפון ובצפון כמו בדרום תלויה בכך שצה"ל יוכל לכלכל את מעשיו. המצב שבו אנחנו נמצאים מספר שנים, בלי תכנית רב שנתית לתקציב צה"ל והעובדה שהכנסת והממשלה עדיין לא הגיעו לידי גיבוש תקציב אינם אפשריים עוד. יש רבים אשר מדברים על קיצוץ בתקציב צה"ל ועל כך אנחנו יכולים להתווכח. ניתן לבוא ולומר דברים לכאן ולכאן אבל מבלי שאנחנו נכלכל את המערכת הכלכלית המחזיקה את מערכות הביטחון לא נוכל לעמוד במשימות שלנו. אנחנו יכולים להתווכח גם על התנהלות כזאת או אחרת, אך הכל מתוך כבוד לכל אותם אלה העושים במלאכה ימים ולילות לילות כימים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture