שר הביטחון החליט: לא יוארך צו התפיסה על ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון החליט שלא להאריך את צו התפיסה על ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר שהוחזקה בידי כוח מג"ב למעלה משנה • התפיסה החלה נוכח אירועי האלימות כלפי כוחות הביטחון שאירעו בישוב יצהר ובוטלה בעקבות הרגיעה באזור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לאחר תכתובת ארוכה בין משרד הביטחון לסגן השר הרב מאיר פרוש בנושא תפיסת "ישיבת עוד יוסף חי" על ידי הצבא, הגיע היום (א'), מכתב מלשכת שר הביטחון ובו הובהר כי שר הביטחון החליט שלא להאריך את צו התפיסה של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.

"בהמשך למכתבך בנושא שבנדון מתאריך ה – 12 במאי 2015 הריני לעדכנך כי שר הביטחון החליט שלא להאריך את צו התפיסה של הישיבה ביצהר", לשון המכתב. כזכור, הרב פרוש פנה לפני יותר משנה, מיד לאחר תפיסת ישיבת "עוד יוסף חי" על ידי הצבא, בבקשה לכנס את ועדת חוץ וביטחון, לדון בנושא תפיסת הישיבה וסגירת בית המדרש, ואף ניהל במשך תקופה ארוכה תכתובות עם כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים.

בדבריו טען בכל תוקף כי "הפיכת הישיבה לבסיס צבאי הינה פגיעה חמורה על פי תורת ישראל בקדושת בית הכנסת ובית המדרש, כאשר מדובר במעשה תקדימי מסוגו מאז קום המדינה, אשר מהווה חציית גבולות ברורה, תוך שימוש לא צודק בסמכות השלטון". בשלב מסוים, התקבל מכתב מלשכת שר הביטחון בו נטען כי "הגם שמבנה הישיבה נתפס על ידי כוחות הביטחון, הישיבה לא נסגרה ואין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה".

קרא עוד:
[postim]

בהמשך, הגיע סגן השר לביקור חיזוק בישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. כאשר הגיע למבנה הישיבה שהיה תפוס על ידי שוטרי המג"ב, אסר עליו הקצין להיכנס למבנה. הרב פרוש הסביר כי מתוקף היותו חבר כנסת ולאחר שמשרד הביטחון התחייב במכתבים רשמיים שאין מניעה שהתלמידים יכנסו ויתפללו בבית הכנסת שבתחומי הישיבה, עליו לאפשר את כניסתו. אולם למרות זאת התעקש הקצין והכניסה למתחם הישיבה לא התאפשרה.

התכתובת בעניין תפיסת הישיבה בין סגן השר הרב פרוש למשרד הביטחון נמשכה כשהוא דורש כי צו התפיסה לא יוארך. כאמור, היום הודיע משרד הביטחון כי הוחלט שלא להאריך את צו התפיסה של הישיבה, כך שיהיה באפשרות התלמידים לקיים סדרי לימוד סדירים ללא הפרעה.

.יישוב לעומתי. יצהר (אילוסטרציה: קובי גדעון-פלאש 90)

ישיבת 'עוד יוסף חי' הוקמה בשנת ה'תשמ"ב בידי רומם אלדובי וחבריו, בקבר יוסף הצדיק אשר בשכם. במשך כעשרים שנה היתה הישיבה נקודת-הישוב היהודית היחידה בעיר שכם, והמשיכה לתפקד גם בזמנים קשים. מאז נסיגת צה"ל מהמקום הקדוש, בתחילת שנת תשס"א, נמצאת הישיבה בישוב יצהר שם המשיכה לגדול ולהתפתח.

בתחילת שנת תשע"א, בהוראת השב"כ והפרקליטות פסקה המדינה להעביר תקציבים להנהלת הישיבה, בשל מעורבות תלמידיה באירועים נגד חיילי צה"ל. בתחילת חודש ניסן תשע"ד, נוכח אירועי האלימות כלפי כוחות הביטחון שאירעו בישוב יצהר, הוחלט בצה"ל למקם פלוגת לוחמי משמר הגבול במבנה ישיבת יצהר. אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון הוציא “צו תפיסה” לישיבת עוד יוסף חי ביישוב, כוחות צבא פינו בשעות הלילה את מבנה הישיבה ומיקמו בו פלוגת לוחמי מג”ב. עתה, לאחר למעלה משנה מאז הוחרם השטח, נסוגו כוחות מג"ב מבניין הישיבה והתלמידים יוכלו לשוב וללמוד בו, או שמא להמשיך בפעולותיהם ה"לימודיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture