בעקבות סיום פרק הזמן שהקציב בית הדין לעבודה למו"מ בין ההסתדרות למשרד התחבורה, הודיע לפני זמן קצר שר התחבורה כי "לא הושג הסכם" • השר הזהיר משביתה ואמר: "אם נראה הפרת חוק ופגיעה בנוסעים, לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת"

במסיבת עיתונאים שכינס היום (ב') שר התחבורה ישראל כץ, בשל סיום פרק הזמן שהקציב בית הדין לעבודה בכדי להגיע להסכם עם וועד העובדים הודיע השר כי "לא הושג הסכם בין ההנהלה להסדרות העובדים".

קרא עוד:

[postim]

"יו"ר ועד העובדים טרפדה כל הסכם"

כץ הוסיף: "היום הסתיים פסק הזמן עליו סוכם בבית הדין לעבודה לפני שבועיים למשא ומתן בין ההנהלה לעובדים. נעניתי לפניית השופטת לקיים משא ומתן, אך לצערי לא הושג הסכם בין ההנהלה להסדרות העובדים".

"אני חייב לשבח את יו"ר ההסתדרות שעשה מאמצים ונקט עמדות אחראיות", אמר השר. כץ הטיל את האשמה על ועד עובדי הרכבת, "יושבת ראש ועד העובדים טרפדה באופן בוטה כל הסכם שהתגבש. מתפקידי ומתפקיד ההנהלה לארגן את הרכבת מחדש ולאפשר מתן שירות בטוח ואמין לציבור הנסועים היום ובעתיד".

"מיקור חוץ"

כץ יצא בהצהרה דרמטית כשאמר: "הנהלת הרכבת תחזור ליישם באופן מלא את ההסכם שנחתם למיקור חוץ. יוקמו שלוש חברות בנות שתפעלנה בשיתוף המגזר הפרטי לאפשר הזרמת ידע ומשאבים".

השר פירט על הנושאים שיעברו למיקור החוץ: "הראשונה, חברת בת לתחזוקה שתטפל בכל הציוד הנייד שלא יוצא לתחזוקת חוץ, השנייה, חברת בת לפיתוח עסקי ונדל"ן שתביא להגדלה בהכנסות החברה והשלישית, חברת בת למטענים שתביא תוך שנים להכפלת המטענים שמובלים ברכבת ולהורדת משאיות מהכבישים".

עוד הוסיף השר ואמר כי "אין משא ומתן. גם לפני שבועיים זה כבר היה אחרי שנה וחצי של דיונים. הודעתי שבתוך שבועיים נחתום על אותו הסכם למיקור חוץ. לא רק שתחזוקת החוץ יוצאת לדרך אלא אנחנו החלטנו והודעתי על כך שאנחנו נקים שלוש חברות שתטפלנה גם בציוד הקיים, גם בכל הנושא של המטענים והפיתוח".

"דירקטוריון הרכבת יקבל את ההחלטות, והממשלה תגבה אותן. הוויכוח הוא על מי ינהל את הרכבת, והנהלת הרכבת תנהל את הרכבת. נעשה כאן היום צעד משמעותי בארגון הרכבת מחדש".

"לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת"

לאור החשש משביתות הזהיר השר כץ: "אם נראה הפרת חוק ופגיעה מתמשכת בנוסעים לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת ופתיחת המחדש במתכונת אחרת".

מוקדם יותר היום טענו במשרד התחבורה כי ועד עובדי הרכבת החליט לדחות את הצעת הפשרה שהוגשה לו בעלות כוללת של כ-100 מיליון שקל. אך תדרות מצידה גורסת כי מדובר בספין של משרד התחבורה, וכי בלתי מתקבל על הדעת שבעיצומו של המו"מ בין הצדדים, השר מארגן מסיבת עיתונאים חד צדדית.