כבל גבר על יחימוביץ' ונבחר לראשות ועדת הכלכלה של הכנסת

מקורבו של הרצוג זכה ב-13 קולות בסיעתו, לעומת היו"ר לשעבר שהשיגה 8 קולות בלבד • הוועדה המסדרת אישרה היום את רשימת הח"כים המומלצים לראשי הוועדות – בהם ח"כ גפני לוועדת הכספים, ח"כ מקלב לוועדת המדע וח"כ מרגי לוועדת החינוך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ההצבעה המתוחה בסיעת המחנה הציוני במאבק על ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת, הסתיימה לפני שעה קלה, ומתוצאותיה עולה כי ח"כ איתן כבל זכה ב-13 מבין קולות החברים, לעומת 8 בלבד לח"כ שלי יחימוביץ'.

היום אחר הצהריים אישרה הוועדה המסדרת בראשות ח"כ צחי הנגבי, להמליץ בפני המליאה על סגני יו"ר הכנסת הבאים: ח"כ אורן חזן וח"כ נורית קורן מהליכוד, שניהם יכהנו בתפקיד עד 1.6.16. ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה למחצית קדנציה, (עד 25.8.17), ח"כ טלי פלוסקוב מכולנו, ח"כ יצחק וקנין מש"ס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ שי פירון מיש עתיד.

קרא עוד:
[postim]

הוועדה החליטה גם להמליץ על יו"ר הוועדות הבאים: ח"כ דוד ביטן מהליכוד ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ משה גפני ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ צחי הנגבי ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ ניסן סלומינסקי ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ דוד אמסלם ליו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב מרגי ליו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט, ח"כ אלי אלאלוף ליו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, ח"כ אורי מקלב ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אברהם נגוסה ליו"ר ועדת העלייה הקליטה והתפוצות.

ח"כ אחמד טיבי זעם על כך שהרשימה המשותפת – השלישית בגודלה בכנסת – לא קיבלה סגן: "בטעות השמטת את נציג הרשימה המשותפת. מגיע לנו סגן יו"ר על פי דין. זה נשמט מההקראה. את השם נמסור מאוחר יותר, אבל שיהיה ברור שאחד משבעת הסגנים הוא שלנו". יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ צחי הנגבי הבטיח לבדוק את העניין עד לרביזיה שהוגשה, שתישמע בשעה 17:45.

הוועדה החליטה גם על הרכבי ועדות הכנסת. נציגי ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב וח"כ אורלי לוי אבקסיס מחו על הרכבי הוועדות ועל כך שלסיעה שלהם יש ייצוג חסר פרופורציה דווקא בוועדת העלייה והקליטה ולא בוועדות אחרות.

ח"כ רוברט אילטוב: "אני לא יודע על פי איזה מפתח קיבלנו שני מקומות בוועדת העלייה והקליטה, ולא קיבלנו לא בעבודת הרווחה, לא בכלכלה, לא בחוקה ולא בפנים. אולי יש לנו 60 ח"כים ולכן קיבלנו 2 ח"כים בוועדת העלייה. יש פה ההתנכלות של סיעות הבית. הסיעה הקטנה ביותר קיבלה ועדות יותר חשובות. לא קיבלנו שום יו"ר ועדה, גם לא הזוטרה ביותר".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס טענה: "איך מדירים מפלגה? איך ייתכן שסגני יו"ר יצומצמו כדי להדיר רגליים? קולי יישמע ולא רק לפרוטוקול. יש פה שיתוף פעולה בין קואליציה לאופוזיציה כדי שלא ישמיעו דעות. התפקיד של אופוזיציה להקשות. יש כאן שתיקה רועמת של המחנה הציוני".

יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי השיב: "היום ממנים 7 סגני יו"ר לכנסת. על פי חוק מותר למנות 9, כך שההצבעה היום לא סותמת את הגולל. אין לי מושג מה שהיה עד שהגעתי. אני קיבלתי את חלוקת הוועדות כהסכמה. מה שצריך לתקן, נתקן. מה שבתוך האופוזיציה אני לא יכול להתערב".

לאחר 3 קריאות לסדר ביקש יו"ר הוועדה מח"כ אורלי לוי אבקסיס לצאת מהדיון וח"כ אחמד טיבי קרא אחריה: "ברוכה הבאה לאופוזיציה…".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture