אורי אריאל: ״נושא הסדרת הבדואים – אתגר לאומי"

בפגישה בין אריאל, האחראי מטעם הממשלה על הסדרת היישובים הבדואיים בנגב, השתתפו גם שני השרים הנוספים ממפלגתו – שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד • ראש עיריית רהט: "המצב בשטח בוער ויש שסע עמוק בינינו לבין המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר החקלאות ופיתוח הכפר והאחראי על הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, אורי אריאל קיים מפגש עם ראשי רשויות מהפזורה הבדואית בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, מנכ"ל הרשות יהודה בכר וגורמי המקצוע במשרדיהם.

בפגישה השתתפו ראשי הרשויות מטאוע אבו עראר ראש מועצת ערוער, טלאל אל קרינאווי ראש מועצת רהט, רחמים יונה ראש מועצת נווה מדבר ואיציק תומר ראש מועצת אל קסום. המפגש התקיים על פי בקשת השר אריאל וזאת ימים ספורים לאחר שקיים סיור ראשון ביישובי הפזורה ביחד עם אנשי הרשות.

במהלך הפגישה הציפו ראשי המועצות את הבעיות הקשות עימם מתמודד המגזר הבדואי בנגב בנושאי מבנה חינוך ותשתיות, הקמת מכללה מותאמת וכן הקמת מבני ציבור לחינוך בלתי פורמלי לצד הקושי בהתמודדות בהריסות בתים והבניה הבלתי חוקית.

קרא עוד:
[postim]

טלאל אל קרינאווי ראש מועצת רהט אמר במהלך הדיון: ״כדי לפתור את בעיית הבדואים והיישובים המוכרים והלא מוכרים צריך להפוך את היישובים המוכרים כיום ליישובים אטרקטיביים ולא כמו היום כאשר ישנם אחוזי אבטלה גבוהים".

אל קרינאווי הוסיף ואמר כי ״מול משרד המשפטים יש בעיה של הריסות בתים. המצב בשטח בוער ויש שסע עמוק בינינו לבין המדינה. צריך להיות פתרון שבשלב ראשון מקפיאים את ההריסה. יש ישוב שלם- חורה שמיועד להיהרס. אחוז הגיוס לצבא ירד פלאים בגלל המציאות הזאת. לעשות חוקים אזרחים נגד אוכלוסייה לא יעבור בשקט. זה יביא לשסע עמוק יותר ויחזק רק מפלגות של אנטי״.

במהלך המפגש סקרו גורמי המקצוע במשרדי החקלאות, החינוך והמשפטים את הנעשה כיום והנושאים העומדים על הפרק. בסיום המפגש סיכמו השר אריאל והשרה שקד כי יקיימו בחודש הקרוב סיור מקיף ביחד עם גורמי המקצוע על מנת לבחון וללמוד מקרוב את נושא הבנייה הבלתי חוקית.

השר אורי אריאל: ״אנחנו רואים עדיפות גבוהה ברמה לאומית בנושא הבדואים. מטרת המפגשים היום שימשיכו כמובן עם שרים נוספים היא יצירת קשר ישיר ללא מתווכים במטרה לשמוע את הבעיות ולהגיע לתכנית עבודה מסודרת מול כל שר. בכוונתי להוביל לפתרון מוסכם על כלל הצדדים והדרך להתחיל זאת היא בבניית תכנית עבודה מוסדרת עם כלל המשרדים על מנת לטפל במכלול הבעיות במגזר. אנחנו מנסים לתכלל את כלל המשרדים כי יש כאן השפעות ונושאים הנוגעים אחד בשני. בחודש הקרוב בכוונתי להיפגש עם כל ראשי המועצות ולשמוע מפיהם על הבעיות"

השר אריאל התייחס לנושא הריסות הבתים ואמר: ״אין מצב שעושים חוק מיוחד להזיז אנשים מהבית שלהם ללא מציאת פתרון מגורים עבורם. אין מצב שנמשיך בכלים הקיימים היום בנושא התכנון ואם הולכים לאתגר לאומי התשובות צריכות להיות בהתאם.

השר נפתלי בנט הגדיר את חיזוק החינוך הבדואי כיעד לאומי. השר הנחה את אנשי משרדו לתת עדיפות למגזר וגם ליישם את התכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה לילדי הבדואים

השר בנט הוסיף: ״זאת ברכה גדולה שהשר אריאל נכנס לעניין. הוא בולדוזר ויזניק את כלל המשרדים בתחום. נושא הבדואים מאוד חשוב לי וגם במשרד הכלכלה פתחנו מרכזים במרחב. אני מתכוון להמשיך את הפעולות שעשינו במשרד הכלכלה גם במשרד החינוך. אנחנו צריכים לצמצם את הפער״.

השרה איילת שקד סיכמה את הדיון: זוהי פגישה ראשונה שלי עם ראשי הרשויות. בחודש הקרוב ארד עם צוות משרדי והשר אריאל על מנת ללמוד את המצב נכון לזמן הזה ועל מנת למצוא פתרונות גם מידיים וגם לזמן הארוך לבעיית ההריסות והבניה הבלתי חוקית

מנכ"ל הרשות להסדרת התיישבות הבדואית בנגב, יהודה בכר בירך על הפגישה ואמר: "אני מקווה שבסיוע משרד המשפטים והחינוך נוכל לקדם עשייה באופן מהיר ויעיל יותר בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture