סערת אורנג': ישראל פנתה לצרפת בדרישה לגנות את דברי המנכ"ל רישאר

גורמים מדיניים בישראל אומרים כי שתיקתה של הממשלה בפריז חמורה מאוד ונותנת לגיטימציה לקריאות החרם נגד ישראל • ממשלת צרפת מחזיקה ברבע ממניות 'פראנס טלקום', בעלת המותג 'אורנג'' • מנכ"ל פרטנר: "נתבע את אורנג' במאות מיליוני אירו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סערת אורנג' אינה שוככת: שגריר ישראל בצרפת יוסי גל פנה היום לארמון האליזה ולמשרדי החוץ והכלכלה בצרפת במחאה חריפה ובדרישה לקבל הבהרות בנוגע להתבטאותו של מנכ"ל אורנג', סטפן רישאר, על כך שהוא מעוניין להצטרף לתנועת ה-BDS ולסיים את קשריה העסקיים של החברה עם ישראל.

גורמים מדיניים בישראל אומרים כי שתיקתה של ממשלת צרפת, המחזיקה רבע ממניות 'פראנס טלקום', בעלת המותג 'אורנג", חמורה מאוד ונותנת לגיטימציה לקריאות החרם נגד ישראל. לשם השוואה, לאחר שאיגוד הסטודנטים בבריטניה קיבל השבוע החלטה להצטרף לתנועת ה-BDS, מיהרה הממשלה בלונדון להתנער מכך ושגרירות בריטניה בתל אביב פרסמה הודעת גינוי רשמית.

חברת פרטנר, המפעילה את מותג אורנג' בישראל, פתחה היום במגננה מסיבית מחשש לנטישת לקוחות. במשרדי פרטנר כיסו היום העובדים בדגל ישראל את לוגו אורנג' הגדול המתנוסס על גבי הבניין, וקיימו מפגן מחאה נגד החרם ותמיכה בחברת פרטנר אשר נמצאת בבעלות ישראלית ויהודית מלאה.

קרא עוד:
[postim]

מניית פרטנר צנחה הבוקר בפתיחת יום המסחר בבורסה בתל אביב, בכמעט 6%, אולם בהמשך היום התמתנה הירידה וכרגע היא עומדת על כ-2% בלבד. בתוך כך, שתי חברות ישראליות הודיעו על סיום קשריהם העסקיים עם פרטנר, במחאה על התבטאותו של מנכ"ל אורנג', – 'קל אוטו' המחזיקה בכ-400 מנויי סלולר, ו'פשוט ירוק' המחזיקה ב-34 מנויים.

מנכ"ל פרטנר: החברה נמצאת בבעלות אחד מתומכיה הנלהבים של המדינה

מנכ"ל פרטנר חיים רומנו שיגר היום מכתב לעובדי החברה, בו הוא מביע את תדהמתו מדברי רישאר ומזהיר כי אם תבחר אורנג' לנתק את קשריה עם פרטנר, היא תהיה חשופה לתביעה בשיעור של מאות מיליוני אירו.

"חברת פרטנר נמצאת בבעלות אחד מהתומכים הנלהבים והמחויבים ביותר למדינת ישראל, חיים סבן, אשר אמש הצהיר לתקשורת: 'אני גאה להיות בעל השליטה בפרטנר, איומים לא ירתיעו אותי'", כתב רומנו. "אנחנו רוצים להזכיר לכולם כי אנחנו חברה ישראלית, המעסיקה ישראלים, יהודים וערבים, נשים וגברים, חרדים וחילונים, ללא הבדלי דת גזע ומין. אנחנו משרתים נאמנה את כל הציבור במדינת ישראל ללא אפליה או אבחנה כלשהי".

לדברי המנכ"ל רומנו, "המותג מצוי ברשותנו יותר מ-17 שנה בו השקענו ובו הטמענו את ערכינו. ערכי שוויוניות, מעורבות, אהבת הזולת, אכפתיות ונתינה. מותג המצוי בידינו יותר שנים מאשר בפראנס טלקום. אנחנו רוצים לעדכנכם, כי היום יצא מכתב חריף לבכירי ובעלי פראנס טלקום הצרפתית אשר טוען להפרה ופגיעה במותג Orange ישראל, ובו נתבע זכויותינו. אנו אף קוראים למנכ"ל פראנס טלקום: אם ברצונך שנוותר על המותג בישראל, תתכבד ותשלם את מאות מיליוני האירו אשר השקענו בו במהלך השנים בעמל רב. מתשלום זה אנחנו נשקיע בלקוחותינו, בבניין ארצנו ובאזרחי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture