חיל האוויר תרגל מרתון טיסות בתרחיש לחימה בצפון

תרגיל חילי רחב-היקף נערך השבוע ובו תרגלו טייסות ויחידות חיל-האוויר לחימה רב זירתית • מטרתו העיקרית של התרגיל הייתה בחינת יכולות מערך הקרב בתקיפת מטרות רבות בזמן קצר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

טייסות ויחידות חיל-האוויר השתתפו השבוע בתרגיל החילי הטס לשנת 2015, שדימה מתאר לחימה בזירה הצפונית. התרגיל שהחל ביום ראשון הסתיים היום בשעות הבוקר.

כל בסיסי חיל-האוויר נטלו חלק בתרגיל ומהם המריאו ללא הפסקה מטוסי ומסוקי הקרב (מסק"ר), מסוקי הסער (מסע"ר), כלי הטיס הבלתי-מאוישים (כטב"מים) ומטוסי התובלה. גם הגפים הטכניים ומפעלי החימוש עבדו באינטנסיביות לאורך כל השבוע ותרגלו את הכנת המטוסים להמראה מחודשת, כאשר לכולם מטרה אחת: קיצור זמן שהיית המטוס על הקרקע.

"בכל שעה אנחנו נדרשים לעמוד ביעד הוצאת המטוסים", מספר רס"ן איתן, מפקד גף הטכני בטייסת "העקרב". "בימים האחרונים עמדו לפנינו קשיים מנטליים של עבודה סביב השעון וזאת על-מנת שנהיה מוכנים להכל ברגע האמת. אנחנו עובדים מתוך הבנה כי המערכה הבאה תהיה מאסיבית יותר".

קרא עוד:
[postim]

מטרתו העיקרית של התרגיל הייתה בחינת ושיפור יכולות החיל בתקיפת מטרות רבות בזמן קצר. טייסות הקרב בנו את כשירותם בנושא זה ובמשך היממות הראשונות לתרגיל תרגלו טייסי ונווטי הקרב את ירידת הפקודה המורכבת. "מדובר ביכולת חשובה לחיל ולכן אנחנו נותנים לה מקום גדול בתרגיל", מסבירה רס"ן הילה, ראש מדור תרגילים חיליים במחלקת הדרכה שבלהק אוויר. על ביום האויב הייתה אחראית טייסת "הדרקון המעופף" שהציבה אתגרים אוויריים וקרקעיים למשתתפים. "אנשי החיל התמודדו מול אויב חכם שגם הגיב וגם יזם מהלכים משלו, כמו שאנחנו צופים שיקרה במערכה אמיתית", הוסיפה רס"ן הילה.

אימון מאסיבי ללהק מבצעי אוויר

השליטה על התרגיל התבצעה מבור חיל-האוויר. התרגיל הנוכחי היווה את אחד מהאימונים המאסיביים ביותר שלהק מבצעי אוויר מתרגל מאז פתיחתו לפני כשנה. כמו בשעת לחימה, נפתחו נפתחו תאי השליטה בבור, שעסקו בפעילויות כמו סיוע לכוחות הקרקעיים וחיפוש מטרות תקיפה.

תכנון המשימות השונות הגיע משלוש מחלקות התכנון בלהק מבצעי אוויר: השתתפות, התקפה ומחלקת הגנה אווירית ואיסוף, כשיחידת השליטה והמבצעים (יש"מ) הייתה אמונה על הסנכרון בין הפעילויות. "ברגע שנפתחו המחלקות החדשות ניהול חזית הלחימה הצפונית הפך להיות מורכב יותר. צריך לראות שכל המשימות המתוכננות יכול לקרות ביחד בהיבטי השטח האווירי, כמות המטוסים והיבטי תכנון ושליטה", מספר רס"ן נמרוד מיש"מ. "צריך לשים לב אם קיימת השפעה מבצעית של משימה אחת על השנייה. נתקלנו בלא מעט דילמות כי כל מחלקה מנסה לבצע את המשימה שלה בדרך הכי יצירתית וטובה ולא תמיד רואה את ההשלכה הרוחבית על סביבות אחרות".

מסוקי הקרב תרגלו שיתוף הפעולה

מערכי הכטב"ם, התובלה, המסע"ר, המסק"ר ויחידות שלדג ו-669 התאמנו במהלך השבוע על מגוון תרחישים המותאמים ברובם לזירה הצפונית ושיתפו פעולה בין היתר עם חיל-הים. טייסת "מגע הקסם" וטייסת "הצרעה" המפעילות דגמים שונים של מסוקי "אפאצ'י" ניצלו את התרגיל החילי על-מנת לתרגל שיתוף פעולה בתוך המערך.

אפאצ'י חיל האוויר

בדומה לאימון נוסף שנערך לאחרונה, הטיסות התבצעו בשיתוף פעולה בין מסוקי "פתן" (אפאצ'י) לבין מסוקי "שרף" (אפאצ'י לונגבואו). זאת כחלק ממגמה שהחלה בשנה האחרונה שמטרתה חיזוק הקשר בין טייסות המסק"ר. "הגענו להבנה משותפת שאנחנו יכולים למצוא את עצמנו טסים ביחד במלחמה", אמר סגן מפקד טייסת "הצרעה", רס"ן עודד. "החלטנו לחלק בינינו משימות, כך שכל טייסת אחראית על חלק אחר במתאר על-מנת שהכול ייעשה בצורה יעילה יותר. בנוסף כל טייסת הציבה נציג שלה בטייסת השנייה על-מנת לתת דגשים רלוונטיים בשלב התכנון".

ארבעה תרגילי רציפות תפקודית בשנה במקום אחד

תרחישי ספיגה תורגלו גם הם כאשר אנשי רמת-דוד, תל-נוף, חצרים, רמון ונבטים דימו תרחיש מלא של השבתת מסלול טיסה בעקבות פגיעת טיל. פגיעת טיל במסלול הינו תרחיש שהחיל מתכונן אליו, שכן הוא עלול להתרחש במהלך העימות הבא. "המטרה היא להביא למינימום זמן השבתה בעקבות פגיעת טיל", מסביר רס"ן אסף ג'רפי, מלהק הציוד. "בעקבות התרגיל האחרון מפקדי הבסיסים קיבלו תמונת מצב עדכנית על היכולת של הבסיס שלהם להתמודד עם תרחיש שכזה כיוון שהתנאים היו בדיוק כמו במלחמה. המטרה היא שכל אחד שלוקח חלק בתהליך ידע גם תוך כדי שינה מה הוא צריך לעשות".

צילומים: עופר זידון-פלאש 90, דו"צ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture